FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: politek12 w Listopad 02, 2015, 17:11:04 pm

Tytuł: Szpera
Wiadomość wysłana przez: politek12 w Listopad 02, 2015, 17:11:04 pm
Panowie jaka szpera pasuje do poldka oprócz colloti itd. Może jakis tani odpowiednik :)
Tytuł: Odp: Szpera
Wiadomość wysłana przez: banned w Listopad 02, 2015, 19:19:19 pm
Nie ma innych szper do Poloneza niż Colotti T-208 i T-239.
Wszystko inne trzeba przerabiać albo zbudować ramowy most mocowany do resorów jak most standardowy, z tym że z możliwością zainstalowania w takiej ramie na sztywno podzespołów z auta RWD z niezależnym zawieszeniem, np. z BMW albo Nissana, bo tego jest od cholery.

http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=38542.20

Nawet ktoś taki most już zbudował, tylko że utrudnił sobie trochę sprawę przechodząc niepotrzebnie na wachacze

No i jeszcze Marakant miał swoje patenty

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=271000

Jeszcze widzę opcję żeby po przerobieniu mocowań założyć most od Łady, bo do tego są tanie szpery w wielu wersjach, płytkowe i torseny. Tylko że te mosty są wąskie i nie wiem czy przypadkiem półosie nie są słabsze, bo przecież przy wprowadzaniu Poloneza uruchomiono produkcję mostu "kwadrata", dzięki czemu Polonezy dostały grubsze półosie niż 125p
Tytuł: Odp: Szpera
Wiadomość wysłana przez: politek12 w Listopad 02, 2015, 19:43:06 pm
a co by mi dał przeczep tylnego mostu z trucka do borewicza? są jakies zalety tego. W trucku jest mocniejszy, szerszy czy jaki?
Tytuł: Odp: Szpera
Wiadomość wysłana przez: bred w Listopad 02, 2015, 20:14:54 pm
To te łady jakie mają szpery że wszystko jest ok?
https://www.youtube.com/watch?v=4sytfC3mlOs
2:58