FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Vladimir w Listopad 02, 2015, 17:20:37 pm
-
Witam. W związku z tym że z mojego gaźnikowca zrobiło sie stukadełko a nie samochód to muszę wymienić silnik. Trafił mi się tanio kompletny jeżdżący dawca tylko że na wtrysku a ja mam gaźnik. Czy dużo jest rzeźby żeby wrzucić silnik wtryskowy za gaźnikowca?
-
Jaka wersja tego motoru na podmiankę? (GLI,GSI)?
-
GLI truck 97 rok.
-
ale chcesz wrzucac z wtryskiem,czy zalozyc gaznik ?
-
W sumie to wolał bym go wrzucić z wtryskiem bo mam do niego też gaz.
-
jaz z wtryskiem to musisz przerzucic wiazke silnika, jezeli jest to bosch,
i dodatkowo wiazke za schowkiem (w sumie to jedna wiazka po dwoch stronach grodzi) jezeli to abimex,
no i dolozyc pompe paliwa - w trucku powinna byc zewnetrzna na przewodzie paliwowym,wiec generalnie dosc prosta sprawa
-
Czyli tak:
Jeżeli bosch to biorę wiązkę z dawcy i jakoś da radę ją wpiąć w tą co mam. Jeżeli abimex to dodatkowo ta co za schowkiem.
Z pompą paliwa problemu nie będzie bo poprzedni właściciel już założył do gaźnikowca. Wytarty napęd podobno.
-
pompa paliwa elektryczna na wezu przy zbiorniku,
co ty qwa chcesz wtrysk zasilac penispompka z gaznika ? <rotfl2>
-
Kurdebele, typ założył normalną regularną pompkie paliwa elektryczną do gaźnikowca :D Ale w związku z tym że będę miał całe auto to przełożę co się da z tamtego i tyle ;)
Jeszcze jedno, co do tej pompki: Ona jest jakoś podpięta do sterownika wtrysku czy po prostu do prądu i nagina cały czas?
-
musisz miec pompke na 1bar,
w skrzynce bezpiecznikow sa przekazniki zalaczajace pompe, a przekaznikiem steruje ECU,
ten obwod wypadaloby dorobic,bo przerzucac cala skrzynke to lekka przesada
-
Czyli w takim razie po prostu dorzucić kilka przekaźników, do zrobienia. Czyli w sumie nie jest to rzecz niewykonalna wg teorii, a w praktyce okaże się w weekend. Na pewno jeszcze o coś będę pytał, na razie tyle.
Panowie, czy w każdym polonezie, nie zależnie od rocznika jest wskaźnik ciśnienia oleju? Jeżeli nie, to jak je zmierzyć? Jestem w posiadaniu zwykłego manometru.
-
nie w kazdym jest wskaznik,
manometrem to musisz sie wpiac w magistrale - na wierzchu nigdzie nie ma takiej mozliwosci, pod kolektorem ssacym jest czujnik cis. wiec tak mozesz sie wkrecic
-
Wszystko pięknie, silnik w budzie. I teraz pytanie: Jest ktoś kto robił już coś takiego? Że wpinał wiązkę wtryskową w instalację gaźnikowca?
Wtrysk Bosch
-
w bochu masz cala wiazke pod maska - oczywiscie oprocz wiazki wnetrza,ktora wchodzi do budy,
ale tu oprocz elementow wspolnych masz tylko kontrolke CE w zegarach i przewod do zalaczania pompy paliwa przez ECU,
jest kilka przekaznikow i bezpiecznikow w skrzynce,ale da sie je pominac podlaczajac do wiazki gaznikowej
-
Ja bym Boscha w całości wpakował pod maskę. Wszystkie wyprowadzenia powinny tam być. Pompę elektryczną też pod maskę założyć, do niej jeden bezpiecznik i przekaźnik. Uzyłbym jakiegoś takiego przekaźnika http://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-4pin-12v-30a-bezpiecznik-on-i5571232047.html , lub wpasowałbym do przekaźników które juz masz pod maską o ile to kwadratowe zegary jeszcze :P
Sorry niedoczytałem tematu - wszystko wiesz to tylko działaj! :)