FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kakofoniks w Listopad 03, 2015, 22:45:51 pm
-
Problem dotyczy braku ładowania:
Mam 3 alternatory od alfy po regeneracji
jeden alternator z poldka po regeneracji + dodatkowy regulator oryginalny elmota.
Działa tylko jeden od Alfy.
pozostałe mają objawy jakby się nie wzbudzały - ładowanie = napięciu aku.
dopięta masa do śruby mocującej altka,
wzbudzanie bepośrednio +12 z aku.
Problem z tym, że prawdopodobieństwo nie działania 3 alternatorów w tym jednego polonezowskiego jest ciut małe....
jakieś pomysły czemu altki się nie wzbudzają?
-
Kontrolka ładowania działa?
Co do alternatorów z Alfy to nie mam do nich przekonania - lubią w nich pękać obudowy.
-
kontrolka działa.
pęknięta obudowa nie ma chyba wpływu na ładowanie ?
POza tym co z altkiem od plusa.
P.S.
zadzaiałał tylko jeden z Alfy
-
Ja mam już 2 rok alternator z alfy jakoś obudowa mi nie pęka. Może pęka jeżeli ktoś nieumiejętnie przystosuje go do poloneza
-
Może pęka jeżeli ktoś nieumiejętnie przystosuje go do poloneza
Pękają bo obudowa jest kiepskiej konstrukcji - już ze dwa wymieniłem w autach grupy Fiat-Lancia. Problem szeroko opisywany w kręgach użytkowników tych aut. Jeśli do tej pory się trzyma to tylko się cieszyć.
-
Wiecie co taka anegdotka, studiuje teraz z Włochem z Erasmusa, który nominalnie kształci się na politechnice w Turynie, blisko współpracującą z grupą Fiat - jak tak rozmawialiśmy o włoskiej motoryzacji to pierwsza rzecz jaką napomniał to ultra beznadziejne podzespoły elektryczne montowane w tych samochodach, więc ten altek z Alfy to strzał w stopę moim skromnym zdaniem :P Takie sa fakty, sorry kakofoniks :P
-
Fiatowe alternatory stosowane w alfach,lanciach itd. są 3 różnych firm,boscha,denso i magneti marelli. Także tu chyba nie ma reguły co do stosowania materiałów,skoro alternatory są firm z róznych krajów :P Co do obudowy,spotkałem się z opinią,że pęka w tych modelach,w których jest zamocowany w taki sposób że ma kontakt z wodą.
-
w puntosie czesto pekaly, bo potrafilo na nie chlapnac,
w Kappie nie ma problemu,a ma juz 315kkm z czego kilkadziesiat ostatnich bez oslony silnika
-
Prąd wzbudzenia podawany jest przez regulator napięcia być może że jest on uszkodzony powodem mogą być również szczotki choć mało prawdopodobne by trzy alternatory były uszkodzone.
-
w puntosie czesto pekaly, bo potrafilo na nie chlapnac,
Bo w stojanie zamarzała woda. Wystarczy zalać dokładnie uzwojenia w zakładzie gdzie regenerują silniki i alternator już nie pęknie.