FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: kakofoniks w Listopad 03, 2015, 22:45:51 pm

Tytuł: alternator - problem
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Listopad 03, 2015, 22:45:51 pm
Problem dotyczy braku ładowania:
Mam 3 alternatory od alfy po regeneracji
jeden alternator z poldka po regeneracji + dodatkowy regulator oryginalny elmota.

Działa tylko jeden od Alfy.
pozostałe mają objawy jakby się nie wzbudzały - ładowanie = napięciu aku.

dopięta masa do śruby mocującej altka,
wzbudzanie bepośrednio +12 z aku.

Problem z tym, że prawdopodobieństwo nie działania 3 alternatorów w tym jednego polonezowskiego jest ciut małe....

jakieś pomysły czemu altki się nie wzbudzają?
Tytuł: Odp: alternator - problem
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Listopad 03, 2015, 22:51:03 pm
Kontrolka ładowania działa?

Co do alternatorów z Alfy to nie mam do nich przekonania - lubią w nich pękać obudowy.
Tytuł: Odp: alternator - problem
Wiadomość wysłana przez: kakofoniks w Listopad 04, 2015, 07:12:50 am
kontrolka działa.

pęknięta obudowa  nie ma chyba wpływu na ładowanie ?
POza tym co z altkiem od plusa.

P.S.

zadzaiałał tylko jeden z Alfy
Tytuł: Odp: alternator - problem
Wiadomość wysłana przez: Żbiku w Listopad 04, 2015, 08:24:36 am
Ja mam już 2 rok alternator z alfy jakoś obudowa mi nie pęka. Może pęka jeżeli ktoś nieumiejętnie  przystosuje go do poloneza
Tytuł: Odp: alternator - problem
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Listopad 04, 2015, 10:51:27 am
Może pęka jeżeli ktoś nieumiejętnie  przystosuje go do poloneza
Pękają bo obudowa jest kiepskiej konstrukcji - już ze dwa wymieniłem w autach grupy Fiat-Lancia. Problem szeroko opisywany w kręgach użytkowników tych aut. Jeśli do tej pory się trzyma to tylko się cieszyć.
Tytuł: Odp: alternator - problem
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Listopad 04, 2015, 11:33:12 am
Wiecie co taka anegdotka, studiuje teraz z Włochem z Erasmusa, który nominalnie kształci się na politechnice w Turynie, blisko współpracującą z grupą Fiat - jak tak rozmawialiśmy o włoskiej motoryzacji to pierwsza rzecz jaką napomniał to ultra beznadziejne podzespoły elektryczne montowane w tych samochodach, więc ten altek z Alfy to strzał w stopę moim skromnym zdaniem :P Takie sa fakty, sorry kakofoniks :P
Tytuł: Odp: alternator - problem
Wiadomość wysłana przez: mihals w Listopad 04, 2015, 17:54:19 pm
Fiatowe alternatory stosowane w alfach,lanciach itd. są 3 różnych firm,boscha,denso i magneti marelli. Także tu chyba nie ma reguły co do stosowania materiałów,skoro alternatory są firm z róznych krajów  :P Co do obudowy,spotkałem się z opinią,że pęka w tych modelach,w których jest zamocowany w taki sposób że ma kontakt z wodą.
Tytuł: Odp: alternator - problem
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 04, 2015, 18:04:15 pm
w puntosie czesto pekaly, bo potrafilo na nie chlapnac,
w Kappie nie ma problemu,a ma juz 315kkm z czego kilkadziesiat ostatnich bez oslony silnika
Tytuł: Odp: alternator - problem
Wiadomość wysłana przez: smakosz w Listopad 04, 2015, 22:34:28 pm
Prąd wzbudzenia podawany jest przez regulator napięcia być może że jest on uszkodzony powodem mogą być również szczotki choć mało prawdopodobne by trzy alternatory były uszkodzone.
Tytuł: Odp: alternator - problem
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Listopad 05, 2015, 02:02:58 am
w puntosie czesto pekaly, bo potrafilo na nie chlapnac,
Bo w stojanie zamarzała woda. Wystarczy zalać dokładnie uzwojenia w zakładzie gdzie regenerują silniki i alternator już nie pęknie.