FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: bred w Listopad 14, 2015, 21:56:27 pm
-
Podobno polonezy z tego rocznika miały chromowane obudowy lamp tylnych.
Wyglądało to tak jak korpusy lamp w dużym fiacie czy raczej jak metalizowana obwódka w licznikach wczesnego 125 mr?
A może jeszcze inaczej?
Jest kilka fotek w necie , niestety wszystkie mało czytelne
pzdr
-
Zgadza się. Lampy w borewiczu od 78r ewoluowały kilkakrotnie. Na targach w Genewie zaprezentowano wersje z światłami cofania w zderzaku i chromowanej metalowej obudowie. W latach 70' lampy metalowe z podstawowym światłem cofania lub przeciwmgłowym poza lampą zespoloną było normą (zobacz opel, ford fiat) Przez takie przeniesienie i wkomponowanie światła cofania w zderzak gumowy z belką metalową borewicza koszty produkcji wzrosły by
(http://www.classiccarcatalogue.com/F/fso%201978%20polonez-tyl.jpg)
zapewne dlatego wygospodarowano dla wstecznego światła miejsce w tylnej lampie zespolonej ale wciąż nie zrezygnowano z pochromowanej obudowy. Tutaj zdjęcie w kolorze widać boczek w chromie.
(http://borewicze.pl/wp-content/uploads/2013/04/Chromowane-obudowy-tylnych-lamp-z-1978-roku1.jpg)
można te lampy zobaczyć na wielu wczesnych prospektach Polskiego 1500. Wszystko było w fazie prototypu dlatego w ostateczności w 79r do serii wprowadzono plastikową obudowę
(http://images10.fotosik.pl/675/305eacb677c596c9med.jpg)
w tym prototypie niewyraźnie widać ale ma się wrażenie jakby tylny pas był pochylony bardziej do środka auta
(http://images22.fotosik.pl/16/8aa22c212666803f.jpg)
-
'chromowane' lampy w polonezie nie były metalowe, tylko plastikowe metalizowane. przynajmniej te w seryjnej produkcji.
-
Wyglądało to tak samo jak przednie kierunkopozycje we wczesnym 125p mr?
-
tak
-
Na tym ostatnim zdjęciu prototypu ewidentnie też widać podcięcie na środku zderzaka i siekierki zintegrowane ze zderzakiem, przednia szyba dzielona jak w 3d.