FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: SzakaL w Grudzień 04, 2015, 19:58:34 pm

Tytuł: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: SzakaL w Grudzień 04, 2015, 19:58:34 pm
Witam. Myślę nad włożeniem czegoś mocniejszego do mojego 125p 1.4 16v bo niestety trochę brakuje mocy.
Chciałbym wsadzić silnik Rover 1.8 turbo tylko boję się, że nie dam rady ogarnąć elektryki i dlatego mam pytanie czy będzie to chodziło w miarę poprawnie na kompie z 1.4 ( do auta jest wsadzona sekwencja: wtryskiwacze Barracuda, reduktor do 250 km, sterownik KME nevo - więc pewna regulacja istnieje ) cze nie bawić się w taką rzeźbę i wsadzić zwykły 1.8 16v ?
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 04, 2015, 20:35:56 pm
Nie będzie chodzić. Jak sobie wyobrażasz pracę sterownika z mapami do pracy na podciśnieniu na nadciśnieniu ?
Zwykły 1.8 16V jeśli przeraża Cię elektryka.
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: SzakaL w Grudzień 04, 2015, 21:43:43 pm
Czytałem trochę o montażu soft turbo do silnika wolnossącego i opisane tam było, że jest możliwość pracy na zwykłym kompie tylko trzeba założyć dodatkowe wtryskiwacze benzyny i bodajże zawór zwrotny na podciśnieniu.
Dlatego pomyślałem, że dodatkowe paliwo będzie można załatwić wystrojeniem sterownika z lpg.
Nie znam się na tym dobrze więc proszę mnie poprawić i naprostować moje myślenie. :d
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 04, 2015, 21:54:30 pm
Na LPG owszem da radę to zrobić, ale na benzynie bez świni czytaj Ecumaster to działać dobrze nie będzie. A dla 50% efektu to szkoda się bawić.
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: SzakaL w Grudzień 04, 2015, 22:10:33 pm
Gra nie warta świeczki, czy jest szansa na tym dobrze pojeździć?
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 04, 2015, 23:38:54 pm
jakby w tym nevo byla zaszyta gdzies opcja z diego dakar to mozna ladnie ogarnosc zasilanie gazem przy doladowaniu,
ale pewnie jakis beta firmware trzeba by wgrac - mozesz wyslac zapytanie to KME, czy moga podeslac oprogramowanie do nevo zawierajace korekte po cis. MAP tak jak w diego dakar
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 05, 2015, 22:16:09 pm
w pieniądzach za 1.8 turbo wsadzisz i odpalisz 1.8 VVC 145km. W zupełności wystarcza. Do zmiany koło zamachowe i niewielka przeróbka wiązki silnika. Trzeba dołożyć może z 10 kabelków i jedną kość do kompa  + oczyścić kompa z immo i po sprawie. Jeśli chcesz 1.8 turbo to musisz mieć koło ze zmiennym wieńcem do CPWK i zmodyfikować ten wieniec bo w innym miejscu jest przerwa ustalająca DMP i GMP + dodatkowo immobilaizer
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: SzakaL w Grudzień 06, 2015, 08:58:53 am
Do 1.8 VVC 145 km zamach musi być konkretnie jaki?
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 06, 2015, 10:12:59 am
Z Rovera 1.4 (tu uważać na średnicę sprzęgła - musi być pod 200mm)/1.6 po 1995 roku, ale nie dalej niż 2003 (wprowadzenie skrzyni IB5 Forda, wieniec rozrusznika o większej średnicy i koło nie pasuje w dzwon Poloneza). Generalnie chodzi o koło o tych samych wymiarach zewnętrznych co Poldoroverowskie, z wieńcem z 4 wycięciami pod czujnik położenia i przyjmujący sprzęgło 200mm.
Polecam szukać np. z MG ZR 1.4, Rovera 25 1.4 i 1.6.
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: SzakaL w Grudzień 07, 2015, 18:05:26 pm
1.8 vvc 160km jest trudniejszy przy swapie niż 145km ?
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Grudzień 07, 2015, 22:14:31 pm
różnica tylko we wiązce silnika. jeśli chodzi o silnik w 160 są mocniejsze tłoki i troche inny układ zapłonowy. W 160 są dwie cewki w deklu głowicy, a w 145 masz dwie cewki w trudno dostępnymi przewodami WN
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: Multec w Grudzień 07, 2015, 23:17:49 pm
Wiązka w 145tce nie wymaga w zasadzie rzeźby, jedynie trzeba przedłużyć pare przewodów i tyle, a w 160tce część trzeba w zasadzie dorobić od zera, bo jest elementem wiązki budy (trzeba wyciąć małą wtyczkę do kompa i dorabiać zespół przekaźników itd...)
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: chudy8604#1971 w Grudzień 10, 2015, 22:52:49 pm
A ją zaczne z innej strony. Ile masz pieniędzy na przekładke tego silnika??? Bo jest możliwość zamontowania silnika 1.8T. Tylko, albo montujesz sam słupek i dorabiasz do tego turbinę albo idziesz w całkowity oryginał czyli silnik z Rovera 75 1.8T. W jednym i w drugim przypadku dużo swojej roboty i nie obejdzie się bez roboty u tokarza... Od razu na wstępie napisałes że masz problemy z elektryka. Nie kombinuj sobie z wymyślonym silnikiem tylko biesz coś sprawdzonego. Najlepiej 1.6 bo jest mało do przerobienia i już mocy jest wystarczająco.. Królem driftu z tym silnikiem nie zostaniesz, ale wystarczy żeby komuś utrzec nosa
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 11, 2015, 00:28:34 am
Jak masz już czystego kompa bez immo  to elektryka to najłatwiejsza rzecz przy swapie... Tyle ze trzeba umieć ja ogarniać albo trzeba znaleść kogoś kto to zrobi.. W porównaniu do spawania wydechu to naprawdę pestka. Zwłaszcza pod turbo.
Jak boisz się elektryki to wkładaj 1.8 na kompie od 1,4 trzeba tylko kolektory i głowice dopracować dać normalny wydech i 125Km masz na wejściu, do tego most 4,1 i masz już dobra maszynę. Tylko pamiętaj o hamulcach coby się zatrzymać
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: SzakaL w Grudzień 11, 2015, 21:44:52 pm
Hamulcowność już jest założona Lucasa, dupy nie urywa ale na pewno lepiej niż na starych, most też jest 4,1. Do silnika 1.8 jaką średnice wydechu wybrać? rura fi 48,3x1 lub 48,3x1,5 będzie oki?
Tytuł: Odp: Swap z 1.4 na 1.8 turbo
Wiadomość wysłana przez: chudy8604#1971 w Grudzień 11, 2015, 22:59:45 pm
Nie chciałbym wchodził w kompetencje Moderatora ale pragnę wspomnieć że jest już taki temat poruszany na forum czyli SWAP silnika 1.4 1.6 1.8 i odsylam z takimi pytaniami tam, jeżeli już nie było dyskusji na ten temat to można się zapytac i na pewno taka odpowiedz otrzymasz..... Bo teraz dublujemy tematy..... Kolejną osoba jak zobaczy ten temat pomyśli że dostanie odpowiedź na pytanie "jak z silnika 1.4 zmienić na 1.8 Turbo". Proponuje, skoro już taki Temat powstał żebyśmy trzymali się zamierzonej tematyki.....