FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: xdanielx4 w Grudzień 07, 2015, 12:05:01 pm

Tytuł: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 07, 2015, 12:05:01 pm
Witam ma ktoś pomysł jak zmniejszyć obroty w stosunku do prędkości?  Jadąc 100 jest 2600 rpm/min w bezynie bardzo dobre przełożenie lecz w dieslu ... 3250 to 120km/h dalej to już męczennie silnika. JAKIEŚ POMYSŁY?
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Grudzień 07, 2015, 12:17:37 pm
Wyższe koła, most o szybszym przełożeniu, albo inna skrzynia o dłuższych biegach
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 07, 2015, 13:08:30 pm
przyspieszenie i tak jest juz nienajlepsze, a wydluzenie przelozen jeszcze je pogorszy,
tez kiedys myslalem,ze diesel ma krotkie przelozenia,ale jak kilka razy sie przejechalem, to mysle ze wcale nie sa za krotkie jak na mozliwosci silnika,
a trzeba go trzymac powyzej 2000rpm, bo trzesie buda,
jezeli wydluzac przelozenie to tylko sam V bieg, ale to nie sa tanie rzeczy
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: THRBB w Grudzień 07, 2015, 14:21:02 pm
Obstawiam, że po wydłużeniu przełożenia to powyżej 120 będzie trzeba się o pedał zapierać ;>
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: miedzian w Grudzień 07, 2015, 15:23:11 pm
Poprostu trzeba zaakceptować że xud9 w FSO jest powolny.

Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Grudzień 07, 2015, 15:29:25 pm
Mnie tam relaksuje jazda z przelotową 70-90km/h tym sprzętem, za tirami się ciągnie i same zalety, spada spalanie, wzrasta komfort i bezpieczeństwo jazdy :P Tylko trzeba wyruszyć zawsze trochę wcześniej.
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: bred w Grudzień 07, 2015, 17:58:39 pm
Najtaniej założyć wyższe koła. 14 i 15 jest mnóstwo.  Tak z ciekawości, były dłuższe przełożenia niż w dizlu bo nie kojarzę?
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 07, 2015, 21:46:30 pm
Co do mocy to mam 1.9td i dlatego myślę co i jak na zwykłym dieslu fakt jeździło się przyjemnie a ten szybko osiąga prędkość. Nikomu jeszcze się nie  chwaliłem bo może i nie ma czym.. ale załączam kilka fotek z mojego projektu.Polonez kupiony przez mojego ojca w 1994 w FSO w 2005r przestaje być kochany i zostaje odstawiony do garażu na skutek innego auta..Od nie dawna polonez wrócił do żywych dobrze się ma a przegląd zdał celująco. Zamieszczam kilka fotek z wakacyjnych modernizacji.. Jaki koszt dorobienia takich trybów do zrewolucjonizowania 5-go biegu? Jak myślicie?
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: THRBB w Grudzień 08, 2015, 17:05:23 pm
W ostateczności http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=25657.0
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 08, 2015, 18:16:13 pm
tak wypucowane to auto,ze szkoda jezdzic, zeby  nie pobrudzic,
przy takiej dbalosci raczej odpada most volvo,chociaz to tansza opcja,
na poczatek to jakie masz tam opony, nie przypadkiem 175/70/13,bo jakos malo gumy sie wydaje,
zmieniajac felgi mozna zmienic opony i troche wydluzyc przelozenia,
zmieniajc most na volvo i tak w pakiecie jest zmina felg,bo 13' raczej nie zmieszcza tamtych hamulcow,ale w sumie mozna kombinowac jak sie bardzo chce,
wymiana mostu jest tansza i w sumie prostsza opcja niz dorobienie kol zebatych V biegu by uzyskac przelozenie 0.70-.075 ,bo znalezc zaklad ktory wykona kola zebate nie jest latwo,a znalezc most od volvo 240 z przelozeniem 3.5 to podobno nie problem
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 07:19:00 am
Koła które kupiłem są rozmiaru 185/55/15 powoli kończę polerke.Hm most z volvo to mnie zainteresowało jak wygląda jego montaż w polonezie? poszukalem na forum i z tego co zrozumiałem brakuje paru cm, rozstaw szpilek inny.. dla chcącego nic trudnego ale może ktoś dokładnie się wypowie kto to przerobił juz. Na czym dokładnie polega przeróbka?
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Grudzień 09, 2015, 07:36:20 am
Pozostaje jeszcze most z Argenty VX o przełozeniu 3,45 który dość prosto zaadaptować ale powodzenia w szukaniu...
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 09, 2015, 07:40:49 am
koła mógłbyś dać troche większe, ale zbyt wiele to już nie ugrasz,

Most od volvo pasuje w tym sensie, że też jest mostem-trzeba zrobić/przespawać mocowania resorów i drązków, dorobić wał, przerobić hamulce i jeszcze pozostaje inny rozstaw śrub kół. i najdłuższy z serii 200 jeśli się nie myle, to 3,5. jak zmieniać do T.diesla to najlepszy ~3,3
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 08:07:00 am
Z mostem 3.5 z moich przeliczen wynika ze przy 2000 obr zyskamy 5 km/h chyba mało w stosunku do pracy która trzeba zrobić.. najwięcej dałaby  zmiana 5 biegu ale z tym też wyższa kombinacja.. i nie jestem w stanie określić kosztów.. nie ma jakiś modów do przelozen tylnego dyfra? (Mniejsze większe zebatki) w Ameryce kładą inne zebatki i śmigaja  eh czemu tak u nas nie ma..A swoją drogą nie leżą gdzieś u kogoś zagłówki IG Std potrzebuje do tylnej kanapy??
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: bred w Grudzień 09, 2015, 09:19:14 am
Jeśli kończą Ci się opony to zamontuj 185/60 r 15. Wejdą na pewno. Jak masz normalne zawieszenie to załóż na próbę jeszcze wyższe tj. 185/65 r 15. różnica w wysokości 5%. Może to coś poprawi
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 09:34:55 am
Wejść wejdą ale co do wyglądu  to pewnie szału nie będzie.. akurat opony mam pirelli z bieżnikiem 6mm wiec całkiem calkiem
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: Bolim#1838 w Grudzień 09, 2015, 11:25:00 am
.A swoją drogą nie leżą gdzieś u kogoś zagłówki IG Std potrzebuje do tylnej kanapy??

Mam takie zagłówki. Wieczorem podeślę Ci foty.

Jeśli chodzi o większą prędkość przy normalnych obrotach, to tak jak pisali już forumowicze. Większe koła + most od Volvo lub Fiata.

Ale zyskasz niewiele. Ja zostałem przy serynym 3.7 i dodatkowo wygłuszyłem auto, więc przy tych 130 km/h jest ok.

(http://s29.postimg.org/5wk0izmib/mms_img1170219411.jpg) (http://postimg.org/image/5wk0izmib/)
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: Bartek GSi w Grudzień 09, 2015, 12:00:48 pm
Bolim gdybyś miał czas i chęci to czy mógłbyś sprawdzić poziom głośności  ( w sensie ile decybeli ) masz np. przy 100 km/h na 5 biegu i przy 130 ? Są apki na androida . Zaciekawiło mnie bo mówisz , że wygłuszyłeś autko . Bym sobie porównał do swojego GSi  ;)
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 09, 2015, 13:37:43 pm
xdanielx4,
to na kolach, ktore masz jeszcze sobie skracasz przelozenie, wiec dziwnie to wyglada gdy twierdzisz,ze za krotkie sa seryjne

BartekGSI,
nie spodziewaj sie za duzo po wygluszaniu z klekotem pod maska - tego nie da sie skutecznie wygluszyc, nawalenie mat spowoduje jedynie,ze nie zlasuje ci mózgu, a nie ze bedzie cichszy od seryjnego GSI  :d
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 14:47:02 pm
Bolim
 zamierzam wygluszyc auto ale zawsze chciałem porozmawiać z kimś o tym czym to robiłeś i gdzie wygluszales moim zdaniem to głównie przegroda i drzwi przenikają halas jak to u Cb wyglada i jaki efekt osiągnąles ?diesel nie bd równy benzynie przynajmniej na wtrysku pośrednim.W wtrysku bezpośrednim jest ciężko wygluszyc diesla do poziomu benzyny i udaje się to tylko drogim marką samochodow. A i czekam na fotki
KGB
Owszem koła są mniejsze ale o 3.7mm  średnicy  to jest tyle co miałem org zużyte 185/70/13 a jak popatrzyłem na profil 60 a 55 na tej feldze to wygląd jak dzień do nocy można by 195/55/15 dać ale 185 na 7calach juz jest sporo szersze od org a co dop 195 jak bym założył spalanie wzrosło by znacznie (moim zdaniem)
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 09, 2015, 15:04:27 pm
szerokosc kotaktu bieznika opony nie zalezy od szerokosci felgi - tylko wizualnie opony wydaja sie szersze,ale do ziemi dochodzi tyle sam gumy,
nie ma co teraz myslec o zmianie opon skoro masz 6mm bieznika, bo koszty beda niewspolmierne do korzysci
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 15:10:05 pm
W sumie racja swoją drogą 195 ciekawe czy wejdzie bez dystansow
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: mihals w Grudzień 09, 2015, 15:24:41 pm
Bolim gdybyś miał czas i chęci to czy mógłbyś sprawdzić poziom głośności  ( w sensie ile decybeli ) masz np. przy 100 km/h na 5 biegu i przy 130 ? Są apki na androida . Zaciekawiło mnie bo mówisz , że wygłuszyłeś autko .
Z tym że te aplikacje są o dupe potłuc,każda mierzy inaczej w zalezności od mikrofonu w telefonie, mi np. w xperii na postoju przy zgaszonym silniku wskazuje około 70 db,a podczas jazdy 90 db,także są to grubo zawyżone i nieprawdziwe wyniki.

W sumie racja swoją drogą 195 ciekawe czy wejdzie bez dystansow
To już zalezy od szerokości i et felgi,bo opona 195 sama z siebie nie jest szerokościowo jakimś gigantem który by nie wszedł do Poloneza.
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 15:43:50 pm
Ja mam 7 cali et 28 z przodu jak maksymalnie podniose  samochód to ociera o sprężyne ale rzadko kiedy takie rozciągnięte osiąga sprężyna oczywiście wszystko przy org dystansach itd
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 09, 2015, 16:33:12 pm
na lucasie mialem 7j et35 +10mm czyli et25 i do sprezyny kolo dotykalo na podnosniku ,a przy aucie stojacym na ziemi mozna bylo dlon wlozyc,
problemem nie byla sprezyna tylko wahacz o ktory tarla felga przy maks skrecie i cofaniu,

opony nie maa znaczenia,mialem 195/50/15,
zreszta z przodu nie masz powodu do zmiany tych 185/55/15 ,bo do zmiany przelozenia interesuja ci kola tylne,a tam co nieco sie zmiesci,
195/55/15 bez problemu, spro wiecej na wysokosc tez sie da
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 09, 2015, 18:15:56 pm
co do wahacza górnego i obcierania- wystarczy zagiąc jego rant (idzie lekko)

TD mam wrażenie, że ciszej chodzi niż sztywny, chyba to wynika z niższego spręzania.
W tym kombi Bolima jest bardzo przyzwoicie, jeśli chodzi o hałas. ja w swoim caro gld również nie narzekalem, po wygłuszeniu napewno ciszej niż ohv.
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 09, 2015, 18:57:55 pm
zeby klekot byl cichszy od OHV,a przynajmniej na tyle cichszy,zeby dzwiek byl mniej uciazliwy, to jedynym skutecznym wygluszeniem jest http://www.sprzetbhp.pl/index.php?pid=617 :p
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: Bolim#1838 w Grudzień 09, 2015, 19:01:25 pm
Różnica jest na pewno odczuwalna po wygłuszeniu, ale jak to nie powiem, bo nie wygłuszonym dieslem dawno nie jeździłem.
W trasie hałas można porównać do nie wygłuszonego Rovera.

Zoltan co tam za wygłuszenie dałeś ?

xdanielx4 zagłówki :

(http://s10.postimg.org/ai58syjf9/mms_img_2081071226.jpg) (http://postimg.org/image/ai58syjf9/)

(http://s10.postimg.org/xv3abgzit/mms_img1170219411.jpg) (http://postimg.org/image/xv3abgzit/)
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 19:09:11 pm
No ładne ładne jakie koszta Bolim? Ale wyciszacie dokładnie wszystko czy może wystarczy dane elementy wygluszyc żeby było ciszej ? I jakieś specjalne materiały czy tylko maty bitumiczne? Fakt Td chodzi może nie ciszej lecz bardziej gładko,miękko a do tego zdjąlem ciśnienia z wtryskiwaczy na 150bar z 175 i jest nawet przyjemny choć u mnie na rozgrzanym słychać klekoczącą skrzynie(chyba łożysko walka sprzeglowego)
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Grudzień 09, 2015, 19:13:48 pm
bez bitumicznych, tylko butylowe gąbki 2cm + zwykła gąbka  i trochę wełny pod deskę i gąbka z folią alu do komory.
w drzwi trochę bitumicznej na zewnętrzne poszycie, by ładniejszy dźwięk zamykania był i butylowa 1cm przyklejona do calej powierzchni boczka

kgb, przesadzasz, nie wszystkie chodzą jak młockarnia.
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 19:18:29 pm
Dobrze wiedzieć co prawda to nie są tanie rzeczy ale wiosna chyba wezmę się za wyciszenie..
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 19:49:40 pm
Bolim od czego lub jak znalezć te obwódki aluminiowe na zegary? Ponadto mam jeszcze jedn pytanie do Ciebie na zdjęciu widzę masz 3.5tys przy 130 ja chyba mam więcej jak byś mógł zobacz ile masz przy 90 bądż 100. Z tego co wiem ojcu wymieniali most jeszcze na gwarancji może 3.9 włożyli muszę w weekend na kanale policzyć obroty..Bo przełożenia nigdzie nie ma wybitego na moście?
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 09, 2015, 19:53:31 pm
kgb, przesadzasz, nie wszystkie chodzą jak młockarnia.
dobrze ustawiony XUD9 klekocze dosc miekko,zdecydowanie lzej niz jakies bezposrednie TDI,
no ale ostatnio to takiego XUDa slyszalem u Martineza i to kilka lat temu, bo ostatnio to albo sie pogorszyl,albo sluch mi sie wyczulil,
moze tolerancja tych dzwiekow to kwestia przyzwyczajenia,bo kiedys u Bolima on slyszal trzaskanie lozyska w kole zamachowym,a ja obok nie slyszalem wlasnych mysli ;]
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 09, 2015, 19:56:53 pm
Ponadto mam jeszcze jedn pytanie do Ciebie na zdjęciu widzę masz 3.5tys przy 130 ja chyba mam więcej jak byś mógł zobacz ile masz przy 90 bądż 100. Z tego co wiem ojcu wymieniali most jeszcze na gwarancji może 3.9 włożyli muszę w weekend na kanale policzyć obroty.
wskazania w kombiaku sa z grubsza prawidlowe,bo 1.6 przy 3.5k rpm pokazuje 120km/h,
most nie ma znaczenia dla wskazan predkosciomerza,bo te zaleza od skrzyni biegow,
most zmienia prawdziwa predkosc - sprawdz GPSem,

a co do mat bitumicznych to nie wyglusza klekotania,wiec nawet nie próbuj - od razu idz w miekkie maty
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 20:03:40 pm
O dobrze wiedzieć będę kupował właśnie takie wiem ze 306 z td maja 8 cm gąbkę na podłodze bo miałem tą przyjemność podpatrzyć i tam jak się jedzie jest cichutko nawet przy 130 wskazania mam ok juz mierzyłem 2km/h za mało mi nawet pokazuje prędkościomierz
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: Bolim#1838 w Grudzień 09, 2015, 20:19:34 pm
Bolim od czego lub jak znalezć te obwódki aluminiowe na zegary? Ponadto mam jeszcze jedn pytanie do Ciebie na zdjęciu widzę masz 3.5tys przy 130 ja chyba mam więcej jak byś mógł zobacz ile masz przy 90 bądż 100.

Kupiłem dawce po takim tjuningu i przełożyłem całość.

W polonezach zegary zegarom nie równe, nie sugeruj się tym.

Ma jednego diesla od nowości i zegary pokazują co chcą. Jak jest zima to mam ok 120 km/h przy 3000 obr/min jak jest upał to mam ok 100km/h przy tych samych obrotach.

W kombi pokazuje stałe prędkości bez względu na temperaturę. Czyli przy 3000 mam ok 111 km/h
Tytuł: Odp: wydłużenie przelozenia polonez diesel
Wiadomość wysłana przez: xdanielx4 w Grudzień 09, 2015, 20:37:54 pm
heh nie no ja takiego rozrzutu nie mam pokazuje zawsze minimalnie mniej niż jadę.. o te 2,3km/h