FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Tumek w Lipiec 06, 2016, 22:30:18 pm

Tytuł: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: Tumek w Lipiec 06, 2016, 22:30:18 pm
Cześć, chcę założyć sobie alufelgi 15" ET25 do wąskiego caro, żeby to ładnie wyglądało to pasowało by co nieco poszerzyć zawias, z przodu zaplanowałem kompletne zawieszenie z szerokiego bo powinien się lepiej prowadzić, na tył można wrzucić szeroki most ale mój jest bardzo cichy i trochę szkoda bo to 4,1 idealne do 1,6 rovera, dlatego pomyślałem o dystansach. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat, ile trzeba by dać tego dystansu na stronę żeby wyglądało jak szerokie caro ? I najważniejsze czy taki dystans jest 100% bezpieczny, oczywiście centrowanie być musi. Nie chcę żeby mi koło odpadło, czy coś się rozleciało przez to w moście.  <mysli>
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: wrb#1974 w Lipiec 06, 2016, 22:44:42 pm
jakiej szerokości są te felgi?
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: Tumek w Lipiec 06, 2016, 23:13:14 pm
Zapomniałem napisać, szerokość to 7 cali (montażowa), całkowita szerokość 20,3cm (8cali).
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 06, 2016, 23:45:07 pm
roznica w szerokosci zawieszenia to 6cm, czyli po 3cm na strone
z tylu mozesz dac dystans 30-35mm ,a z przodu tak zeby zrobic centrowanie trzeba dac ~25mm,
bez centrowania 10mm (jeszcze wystaje centrowanie piasty) to minimum,zeby zalozyc felge 7j
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: Tumek w Lipiec 07, 2016, 17:01:02 pm
No z przodu i tak nie przewiduje dystansów, bo będzie przełożone zawieszenie z szerokiego. Czyli tak jak mówisz dystans 3cm na tył + dłuższe śruby i wszystko powinno być ok
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 07, 2016, 17:14:04 pm
7j et25 wejdzie na styk bez dystansu,ale lepiej dac plytke 5mm to felga bedzie mniej o wahacz dotykac przy pelnym skrecie,

obawiam sie,ze nie ma tak dlugich śrub ,zeby nadawaly sie do dystansow 3cm ,za to przy takiej grubosci mozna wykonac dystans przykrecany do piasty i z gwintami na sruby kola,
ale ja bym zalozyl dystanse do pochwy mostu i wlozyl poloski od szerokiego - fabryka robila taki manewr przy mostach do Cargo z bebechami mostu Trucka
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: Zoltan#1930 w Lipiec 07, 2016, 18:55:50 pm
Zakłada się półosie z cargo/kombi i jest szeroki most na bębnach.
albo same dystanse z dobrym centrowaniem 40-45mm

z przodu 10mm wystarczy
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Lipiec 07, 2016, 20:47:24 pm
z przodu 10mm wystarczy
... i delikatne podgięcie krawędzi wahacza
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: Tumek w Lipiec 13, 2016, 21:24:34 pm
Dzięki za odpowiedzi, a na czym dokładnie polega poszerzenie wąskiego mostu ? Trzeba jakieś "rarytasowe" dystanse do tego ? Nie ukrywam że takie rozwiązanie pasowałoby mi najbardziej  :]
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Lipiec 14, 2016, 07:55:47 am
W przypadku dystansowy zmienia się obciążenie łożysk (od strony kola) osadzonych w moście . o ile dystans 15mm jeszcze jakoś znacząco na to nie wpływa poza szybszym ich zużyciem o tyle  40 to już dodatkowo wieksze momenty ścinające dla śrub. W polonezie moim zdaniem to ryzyko. Taki dystans można założyć do auta w którym jest on bezpośrednio mocowany do tarczy za pomocą śrub i sam w sobie ma szpilki na zasadzie przesunięcia na które osadza się felgę. W polonezie śruba idzie przez felgę, dystans i do piasty czyli przenosi całe obciążenie z koła. Chyba że przejdziesz na takie rozwiązanie że dasz szpilki. poszukaj w GIT - CAR, tam mają tego sporo.
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: KGB w Lipiec 14, 2016, 10:21:40 am
szpilka czy sruba jeden pies dla obciazen scinajacych,
trzeba dystans zrobic tak,zeby obciazenie scinajace przenosilo centrowanie,a nie sruby, czyli centrowanie musi byc z lekkim wciskiem,
problemem sa zbyt dlugie sruby,bo sruby sa stalowe, a dystans raczej aluminiowy, co wymusza zmieszczenie sie w waskim zakresie momentu dokrecania srub, a w przypadku kola jest to malo realne (no i jeszcze ten moment trzeba by bylo wyznaczyc, najlepiej doswiadczalnie)
dlatego szerokie dystanse lepiej robic jako dokrecane do piasty,

co do obciazenia lozysk, to oczywiscie,ze sie zwieksza,a dodatkowo rosnie moment gnacy polos, ale w kontescie "w polonezie to ryzyko" : to ryzyko jest mniejsze niz w innych (nie podobnych) autach ,bo dzieki podparciu polosi na kole koronkowym obciazenie lozyska rosnie praktycznie w plaszczyznie prostopadlej do osi ,a w innych autach (bez mostu) rosnie sila wzdluzna,

problem dystansu 30mm nie istnieje, jezeli zdecydujemy sie na dystans miedzy polosia a mostem i wymiane polosi na dluzsze,co w przypadku Poloneza nie powinno byc drozsze niz zwykle dystanse,
trzeba tylko pozyskac potrzebne czesci na szrocie
Tytuł: Odp: Dystanse do wąskiego caro.
Wiadomość wysłana przez: Tumek w Lipiec 26, 2016, 19:14:03 pm
Wybór padł na dystanse na samym moście  :]  Mam już półosie z szerokiego mostu na tarczach oraz pomysł jak całość wykonać, potrzebuje jednak informacji czy półoś wąska jest krótsza od szerokiej o dokładnie 3cm ?
Z góry dzięki ;)