FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: SzakaL w Wrzesień 18, 2016, 12:16:19 pm
-
Jak odróżnić od siebie na pierwszy rzut oka silnik Rover vvc 145km od 160km ?
-
O ile się nie mylę, to vvc 145 ma kolektor malowany na czarno z napisem vvc, (to akurat wiem, bo miałem taki silnik) a vvc 160 ma ten kolektor cały srebrny i bez napisu.Jeśli piszę głupoty, to niech mnie ktoś poprawi.Tak mi się to przypomina z rozmów z naszym forumowym ekspertem od roverów i że kolektor z vvc 160 montowany był też w MG TF 1,8 130KM wraz ze zwiększoną średnicą zaworów i ostrymi wałkami.
-
Prawie tak.
Najprościej będzie tak : 145tka ma pokrywę praktycznie taką jak Polonez, tzn. plastikowy jest jedynie pasek przykrywający fajki świec z napisem ROVER, z tyłu silnika widać przewody zapłonowe, kolektor ma napis VVC, a wtryskiwacze są koloru beżowego. Do tego czujnik na HCU (czyli tą wystającą kopułą z głowicy) jest koloru brązowego.
160tka z kolei ma pokrywkę (lakierowaną na czarno lub nie, zależnie od rocznika) z plastikową nakładką przykrywającą cewki zapłonowe (z czego wynika, że z tyłu nie widać przewodów zapłonowych) bez żadnego napisu, kolektor ssący nie ma loga VVC (lakierowany na czarno do 2002, lub nielakierowany w młodszych egzemplarzach), a wtryskiwacze są całe plastikowe i mają kolor ciemnoniebieski. Czujnik na HCU ma kolor czarny.
Istnieje jeszcze hybryda, tzn. pokrywka (z dużym plastikiem, ale i z napisem Rover), cewki, czujniki jak w 160tce, ale kolektor z logo VVC. Jest to 145konna wersja z modelu Rover 25 GTI.
160tka :
(http://i103.photobucket.com/albums/m133/stev_coupe/engineside-1.jpg)
145tka :
(http://i107.photobucket.com/albums/m311/richardmetro/vi005.jpg)
145tka z 25 GTI :
(http://www.motorstown.com/images/rover-25-1.8-07.jpg)
A co do TFa135. Ma on tylko ostre wałki i kolektor ze 160tki.
-
Mądrego, to aż miło posłuchać :-) Cóż, miało być "na pierwszy rzut oka" więc najbardziej rzuca się w oczy kolektor.Zapomniałem na śmierć, że 145 rzeczywiście miał cewki pod kolektorem ssącym, i normalną pokrywę zaworów.Ech, aż mi się łezka kręci na wspomnienie tamtego silnika.
-
Ech, aż mi się łezka kręci na wspomnienie tamtego silnika.
Chodzi jak zły. 143konie na hamowni wypluł. :P
-
To się cieszę, bo ostatnia rzecz, jakiej mi potrzeba, to żeby mnie po Radomiu nosili, że :ch*j rozje*any silnik sprzedał" Gdyby nie to, ze szkoda mi go było rozkręcać, bo to chyba jeszcze fabryka była, to bym mu zdjął głowicę, opylił, bo miałem wtedy chyba ze trzech chętnych i założył mu zwykłą głowicę np.z 1.4 i bym miał "cywilne" 1.8.Jednak szkoda było, bo póki sam uszczelki nie wypluje,to lepiej nie ruszać.Najlepsze, że niedawno właśnie kuzyn znalazł kompa od tego silnika, ale co mi teraz po tym.
-
Do silnika 145km z Rovera 25 gti szukać wiązki z wersji 145 czy 160 kuni ?
-
Wiązka jest taka sama. Inny jest sterownik. I w tym przypadku warto szukać od 160tki. :)