FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Polonez86 w Listopad 05, 2016, 22:24:51 pm
-
Witam, mam na imię Bartek i chciałem zaprezentować swojego Poloneza. A więc od początku jest to Polonez 1.5LS z 1986 r czyli jeden z ostatnich "Borewiczów", kupiony od 2 właściciela , który użytkował go przez 25 lat. Przebieg to niecałe 150000 km. Oryginalnie pod maską pracował silnik 1500 AB. Kolor to dość rzadko spotykany "błękit adriatycki".
Tak wyglądał w dniu zakupu :
(http://images83.fotosik.pl/140/00c22beb88597767gen.jpg)
(http://images81.fotosik.pl/141/bd34e4c7074c6ae5gen.jpg)
(http://images82.fotosik.pl/140/92f6d4a1c8b02ea3gen.jpg)
Od tego momentu do dzisiaj zostało zrobione :
-wymiana silnika z 1.5AB na jednostkę 1,6CB pochodzącą z Poloneza 1.6 SLE, która przeszła kapitalny remont a także szereg modyfikacji między innymi : został założony sportowy wałek rozrządu, kolektor wydechowy z GSI, wyważone i odchudzone korbowody, rozwiercone i wypolerowane kanały w głowicy.
-całkowita renowacja przedniego zawieszenia wraz ze skróceniem sprężyn o jeden zwój
-z tyłu zamontowane obniżające wieszaki resorów
-zostały założone 14 calowe aluminiowe felgi
-dołożony przedni spoiler i żółte halogeny
-zdemontowany hak holowniczy
-założone ukryte Car Audio
-wymienione na nowe lampy (tylne niestety od Akwarium)
Teraz wygląda tak:
(http://images84.fotosik.pl/140/4453096a5110a83egen.jpg)
(http://images82.fotosik.pl/140/ff8a5749dc5f1ab1gen.jpg)
(http://images83.fotosik.pl/141/c7cc0476d1123bfcgen.jpg)
(http://images81.fotosik.pl/141/e9e5acb5a26a10b9gen.jpg)
-
Ciekawy pomysł na Borewicza <spoko> Przybliżyłbyś temat ,,ukrytego car audio" ?
-
Podoba mi się. Jeden z tych fajnych kolorów których dzisiaj nie da się na auto zamówić, modyfikacje odwracalne i wyważone, ogólny wygląd samochodu bardzo dobry.
-
Przybliżyłbyś temat ,,ukrytego car audio" ?
Oczywiście :)
A więc wygląda to tak:
Z przodu pod deską są zamontowane dwa głośniki pochodzące z Opla Corsy
(http://images84.fotosik.pl/142/a0c51ffc10294e24gen.jpg) (http://images82.fotosik.pl/142/b93c40c6e4948604gen.jpg)
Z tyłu w miejscu oryginalnych głośników są zamontowane większe z Forda Mondeo
W schowku znajduję się zwykłe radio, które odtwarza muzykę z pendrive lub karty SD
(http://images82.fotosik.pl/142/9a553c70c066f85cgen.jpg)
A w miejscu oryginalnego nadal znajduje się Unitra Skald 2
(http://images83.fotosik.pl/142/44fd9ae9139a5c9dgen.jpg)
Nie jest to jakiś profesjonalny sprzęt grający ale do normalnego słuchania muzyki w zupełności wystarcza.
-
Elegancki.
Co to za felgi?
-
Rocznik 86 jest jednym z moich ulubionych w Polonezie :) Mają klimat Borewicza ale są jeszcze pozbawione "ulepszeń"znanych z MR87.
Bardzo ładny egzemplarz.
-
Co to za felgi?
Felgi to firma EXIM Made in West Germany, niestety nie wiem jaki to model i od czego pochodzą(podejrzewam BMW e30).
-
został założony sportowy wałek rozrządu, kolektor wydechowy z GSI, wyważone i odchudzone korbowody, rozwiercone i wypolerowane kanały w głowicy.
ooo lubię to ! :D Jak jeździ po tych zabiegach? Jaki wałek?
-
Podobny wzór
Polonez Special 1988, rynek Finlandia.
(https://www.fso-klubi.net/kuvat/FSO_Polonez_Special_www.jpg)
-
ooo lubię to ! :D Jak jeździ po tych zabiegach? Jaki wałek?
Wałek zrobiony przez firmę Heinrich Tuning pod w miarę seryjny silnik
Jak jeździ po tych zabiegach? Powiem tak na niższych obrotach kultura pracy i przyśpieszenie nie powala, ale powyżej 3000 obrotów zaczyna dość przyzwoicie jechać :].Podobny wzór
Polonez Special 1988, rynek Finlandia.
(https://www.fso-klubi.net/kuvat/FSO_Polonez_Special_www.jpg)
Tylko to pewnie były 13.
-
Zima się skończyła więc czas zaktualizować temat
(https://images84.fotosik.pl/530/1607116794663ed1med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1607116794663ed1)
Przed sezonem musiałem zrobić parę rzeczy :
-wymieniłem zacięty zawór nagrzewnicy (w końcu można wyłączyć ogrzewanie kiedy jest 30 stopni na zewnątrz)
- wymieniłem środkowy tłumik na przelotowy z Caro
-wyprałem cały środek
-założyłem kierownicę Monte Carlo
-znajomy wymienił mi kliny uszczelek szyb
(https://images82.fotosik.pl/530/1cc758811e5d58b8med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/1cc758811e5d58b8)
(https://images84.fotosik.pl/530/b38ac5933242661amed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b38ac5933242661a)
(https://images81.fotosik.pl/530/0e18b3f0a6438ffemed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/0e18b3f0a6438ffe)
(https://images83.fotosik.pl/530/7d4fd6c10be43a3fmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/7d4fd6c10be43a3f)
-
Rewelacyjny kolor! Strasznie rzadko spotykany, a według mnie jeden z najlepiej "leżących" na polonezie <ok>.
Mógłbyś przybliżyć remont silnika? Co konkretnie w nim zrobiłeś, na jakich częściach?
-
Rewelacyjny kolor! Strasznie rzadko spotykany, a według mnie jeden z najlepiej "leżących" na polonezie <ok>.
Mógłbyś przybliżyć remont silnika? Co konkretnie w nim zrobiłeś, na jakich częściach?
Mógłbyś przybliżyć remont silnika? Co konkretnie w nim zrobiłeś, na jakich częściach?
No to tak
Zrobiony szlif wału do tego nowe panewki główne i korbowodowe , wstawione nowe nominalne tuleje cylindrów , nowe tłoki , pierścienie , nowy wałek rozrządu i jego panewki i oczywiście nowe wszystkie paski , uszczelki
Wszystkie części nowe niektóre jeszcze ze starych zapasów.
Wszystko kosztowało ponad 3000zł
(https://images83.fotosik.pl/535/23c74d9aef4b10b1med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/23c74d9aef4b10b1)
(https://images82.fotosik.pl/535/f920bf6e55cd85edmed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/f920bf6e55cd85ed)
(https://images81.fotosik.pl/535/8422e0392a340ffamed.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/8422e0392a340ffa)
(https://images84.fotosik.pl/535/a72f9aba6949e143med.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a72f9aba6949e143)
-
Zazdroszczę, sam chciałem zrobić remont OHV, ale koszt który napisałeś mnie trochę przeraża. Ktoś Ci to składał? Wyszło tyle z robocizną? Jakie wrażenia z jazdy na "nowym" silniku, ile przejechał po remoncie?
-
Klasyczny Polonez , zacny rocznik, kolorek jeden z ładniejszych, modyfikacje delikatne.
Jak dla mne konieczne są obowiazkowo halogeny Zelmotu białe do uzupełnienia klasycznego wyglądu.
Z orginalnych felg bym nie rezygnował, z czarnymi kapselkami są bardzo klimatyczne. Im bliżej do orginału tym lepiej <ok>
-
Remont silnika
Kupa roboty. Poza tym że silnik ładnie wygląda to jest szansa że zbliży sie do fabrycznych fabryczne 82KM
-
Bardzo ładny borek. Szacun za remont Ohvki. Mi by się nie chciało pewnie bym kupił sprawną jednostkę ;) bardzo fajnie leżą na nim te alufelgi. Kolorek też bardzo mi się podoba.
-
wstawione nowe nominalne tuleje cylindrów
jakim sposobem,skoro tuleje maja scianke 2mm ,a przerwa miedzy cylindrami w 1.6 to 4mm ?
przy tulejowaniu 1.5 rozwiert szedl na 81mm ,a przy 1.3 na 76mm
-
Piękne auto. Borewicz to Borewicz i nikt nie powie. Klasa przez duże K
-
Zazdroszczę, sam chciałem zrobić remont OHV, ale koszt który napisałeś mnie trochę przeraża. Ktoś Ci to składał? Wyszło tyle z robocizną? Jakie wrażenia z jazdy na "nowym" silniku, ile przejechał po remoncie?
Sam robiłem wszystko poza takimi rzeczami jak szlif wału czy tulejowanie bloku,a cena którą podałem jest nie licząc swojej roboty którą wyceniam na około 1000 zł
Jakie wrażenia z jazdy na "nowym" silniku powiem tak na razie nie chcę go za bardzo katować bo poz złożeniu ma przejechane niecałe 700 km ale czuć że ma potencjał
wstawione nowe nominalne tuleje cylindrów
jakim sposobem,skoro tuleje maja scianke 2mm ,a przerwa miedzy cylindrami w 1.6 to 4mm ?
przy tulejowaniu 1.5 rozwiert szedl na 81mm ,a przy 1.3 na 76mm
Powiem tak
nie znam się aż tak na tych wymiarach ale mogę ci dać numer telefonu do fachowca który to robił i go spytasz