FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: banned w Listopad 11, 2016, 03:07:53 am
-
Zastanawiam się nad zainstalowaniem takiego bajeru, bo jak coś ma się zepsuć to bym chciał o tym wiedzieć od razu, a nie dowiedzieć się jak się coś spali albo nie będzie się dało odpalić bo akumulator padnie:
http://allegro.pl/modul-woltomierz-0-100v-amperomierz-50a-bocznik-i4941102565.html
Tylko mam parę pytań (w elektryce jestem zielony)
-czy zakres 50 amperów to będzie dość? Z tego co pamiętam to alternator w Polonezie daje 70A.
-jeśli chcę napięcie ładowania to muszę podłączyć kable woltomierza do alternatora, czy mogę dać je przy akumulatorze?
-z tego co zrozumiałem, do pomiaru prądu muszę podłączyć plus amperomierza przy alternatorze, a minus alternatora i minus akumulatora podłączyć do bocznika, czy tak?
-
Do samego auta to ten bocznik spokojnie wystarczy, ale podczas rozruchu to za mało, bo rozrusznik pobiera dużo więcej nawet 300 A.
-
Amperomierz musiałbyś wpiąć między kleme, a dwa czarne przewody zasilające wiązkę wnetrza/silnika. Czyli te w kostce kolo aku. Pomiar między klema a rozrusznikiem od reki spali ten Amperomierz. Woltomierz normalnie do aku.
Alternator w Plusoroverze ma 65A. Tyle że on tyle nie ładuje cały czas.
-
tylko, że tan amperomierz mierzy prąd na masie, a trochę ciężko odizolować masę alternatora od aku.
-
Może zamiast woltomierza z amperomierzem zamontuj sam woltomierz? Wyjdzie mniej pracy, a najważniejszy parametr czyli napięcie ładowania będziesz miał. Jak spadek napięcia będzie duży też będziesz wiedział, że coś nie halo. Ja zamontowałem taki: http://allegro.pl/woltomierz-cyfrowy-panelowy-0-30v-zielony-duzy-3p-i5391382690.html
-
Nie jest problemem znalezienie amperomierza który to ogarnie (za znacznie wyższą cenę).
Chciałem mieć amperomierz żeby zwarcia mieć pod kontrolą.
-
Aerometr sobie kup (8zł) i multimetr (10zł)
I naucz się z nich korzystać a do końca życia nic cię nie zaskoczy.
-
Tylko mam parę pytań (w elektryce jestem zielony)
Chciałem mieć amperomierz żeby zwarcia mieć pod kontrolą.
drugie wynika z pierwszego.
Załóż sobie sam woltomierz.