FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: Varisella w Listopad 14, 2016, 21:01:36 pm
-
Część. W moim Caro pomału kończy się motor. Kompresja i osiągi są znakomite, natomiast panewki grają marsza. Nie chcę dalej brnąć w te same klocki bo z zasłyszanych info wiem, że silniki z Plusów mają mocniejsze wały korbowe i panewki. Wobec tego moje pytanie brzmi: czy mogę ze spokojną głową podmienić sam dół silnika z GSI w miejsce mojego GLI Abimexa? Głowicę z osprzętem zostawiam stare. Bardzo proszę o pomoc. Pozdr...
-
Kup sobie do tego celu plusowe GLi z małym przelotem, albowiem wtedy, będziesz musiał wymienić tylko, obudowę rozrządu (koła rozrządu lepiej zostawić "plusowe"), kolektor ssący i ewentualnie podstawkę filtra oleju (jeśli masz wskaźnik ciśnienia oliwy). Co do mocniejszych wałów i panewek to nieźle ktoś poleciał :d w przypadku silników OHV wytrzymałość ich podzespołów jest zależna od tego samego co wygrana w lotka... szczęścia i nie ma znaczenia czy silnik ma oznaczenie AA, AB, AC, AF, CB, CF, CE czy pochodził z wersji "minus" czy plus, był to zawsze ten sam osiołek, który trwałością nie grzeszył zwłaszcza jak ktoś chciał na siłę uprawiać nim ekodriving, ale mimo to jakoś się kręcił i jechał :]
-
Dzieki Gomulsky za odpowiedź. Napisz mi jeszcze, czemu z GLI brać dół a nie z GSI?
-
Chodziło mi o cały słupek z plusowego GLi, bo głowica jest taka sama jak w abimexie, więc mniej rozbierania i kombinowania, czyli koszty mniejsze, ale jak głowice zostawiasz starą, to wszystko jedno bo doły niczym się nie różniły.
-
Tylko że głowica od Abimexa ma słabsze sprężyny zaworowe, które nie są dedykowane do współpracy z cięższymi popychaczami hydraulicznymi. Nie chce powiedzieć, że są za słabe, bo sam jestem ciekaw, czy wystarczyłyby do zamknięcia zaworu, mniej obciążając krzywkę wałka.
-
Kolejny warsztat szlifierski stwierdził żeby szukać panewek i wału korbowego do GSI bo były mocniejsze. To że głowica w GSI jest odkuwką a nie odlewem to wiem, bo o tym wspominał AutoŚwiat 15 lat temu.
-
To że głowica w GSI jest odkuwką a nie odlewem to wiem, bo o tym wspominał AutoŚwiat 15 lat temu.
co? odkuwana głowica, chętnie zobacze jak się robi takie cuda
-
Głowica odkuwką? Hehehe. Dobre.
Kojarzę jedynie, że zmienili nieco komory spalania i kształt kanałów ssących i to w sumie tyle... Nadal to aluminiowy odlew. Wał i panewki w GSi są takie same. Raczej kwestia leży w lepszym obrobieniu za czasów Daewoo.
-
nie wiem, czy istnieje jakikolwiek sinik na świecie, który ma kutą głowicę? bo i po co?
-
Raczej nie istnieje. Problem jest raczej stricte technologiczny, bo w jaki sposób wykonać np. przestrzenie wewnątrz głowicy, do których nie mamy dostępu ? Kanały wodne chociażby? Raczej nie nawiercając milion otworów i wklejając później broki. :P
-
Ok, może coś popieprzyłem ale pamiętam dokładnie jak AŚ spuszczał się właśnie nad tą głowicą. Tytuł tego artykułu to o ile pamiętam "Nowe serce Poloneza". Ale OK, jeżeli mówicie że wszystkie silniki OHV są takie same technologicznie to robie kapitalke swojwgo bez żadnych cudactw.
-
Tutaj kolega wrzucił skany wspomnianego artykułu i nic tam nie pisze o kutej głowicy. :-) Nie, żebym się czepiał.Wklejam link, bo może zechcesz sobie odświeżyć artykuł.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=44044.20
-
Kolejny warsztat szlifierski stwierdził żeby szukać panewek i wału korbowego do GSI bo były mocniejsze. To że głowica w GSI jest odkuwką a nie odlewem to wiem, bo o tym wspominał AutoŚwiat 15 lat temu.
Od 1998 wszystkie głowice są takie same, chyba że komuś trafił się jeszcze jakiś leżak magazynowy. I głowica właśnie jest "odlewem". Wcześniej były "frezowane".