FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: jacek w Styczeń 05, 2017, 17:21:05 pm
-
Olej kapie ze szczeliny między silnikiem a skrzynią biegów. Jaka może być to usterka?
-
Prawdopodobnie simmering na wale.
-
odkręć osłonę , sobaczy z simmeringu wału czy z simmering z skrzyni biegów .
-
Widoczne śruby to od osłony? Jak się dowiem to trzeba będzie skrzynie odkręcać?
-
Czy uszczelniacz na wale, czy uszczelniacz na skrzyni to skrzynię i tak trzeba demontować.
-
Oj oj......dużo to roboty?
-
Zależy dla kogo , ten co robił kilka razy to spokojnie wyrobi się 4h z przerwami
-
Potrzebny odpowiedni zestaw kluczy, czteropak piwa, na koniec roboty oczywiście, uszczelniacze i wiedza, i ktoś do pomocy, da się zrobić.
-
To jest tak: pomocy nie mam i wiedzy też :] Jak ktoś by miał chęć pomóc mi to zapewniam niewyczerpalny zapas czteropaków :-)
-
Trochę daleko, bo chętnie bym pomógł.
-
Dzięki za chęć. A są jakieś linki do youtuba lub inne pomocne w tej materii ? <mysli>
-
jak odkręcisz osłonę koła zamachowego to zobaczysz skąd wycieka olej. jeśli olej cieknie po obudowie sprzęgła to simering na wałku skrzyni a jeśli będzie tam sucho to simering wału korbowego silnika. simering wału korbowego da się wymienić po odkręceniu koła zamachowego. żeby odkręcić koło zamachowe trzeba wpierw odkręcić docisk sprzęgła. żeby wymienić simering w skrzyni trzeba odkręcić obudowę sprzęgła. jeśli nie masz garażu (zima) z kanałem, doświadczenia i narzędzi to się za to nie bierz. kolor wypływającego oleju wskazuje że to simering skrzyni biegów przecieka, olej z silnika byłby ciemniejszy. sprawdzaj co jakiś czas poziom oleju w skrzyni, uzupełniaj a z robotą poczekaj na warunki bardziej sprzyjające lub udaj się do warsztatu jeśli Ci pilno. i nie wierz w to że tą prace robi się w 4 godziny.
-
Jest , jeszcze możliwe ale to wątpię że uszczelka miski olejowej puszcza.