FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Cribs w Styczeń 19, 2017, 14:07:13 pm
-
Witajcie,
Jest to pierwszy mój temat. Sporo tutaj czytałem, mało mówiłem i przekonany waszą wiedzą odważyłem się założyć temat :P Mam ogromny problem z immo. Jedyny kluczyk jaki posiadałem z czipem zgubiłem, auto pali teraz wyłącznie na gazie. Niestety mamy środek zimy i odpalanie auta na gazie to niezbyt przyjemna sprawa. Jest jakikolwiek sposób, aby pozbyć się immo? Jestem pod wrażeniem, że w internecie nie ma opisanego żadnego sposobu na oszukanie tego ustrojstwa w Polonezie. W końcu made in germany <rotfl2> Słyszałem, że można obejść ten problem podając napięcie na przekaźnik od pompy paliwowej. Nic więcej nie znalazłem na ten temat mimo przeczytania wszelkich możliwych tematów. Wolałbym się obejść bez wymiany modułu immo i komputera. Swoją drogą, czy jeśli miałbym to robić, potrzebowałbym komputera, kluczyka oraz modułu czy sam kluczyk i moduł wystarczy?
Pozdrawiam,
Szymon
-
Ze względów bezpieczeństwa proponuję odpisywać na pw... może polonezów nie kradną za dużo ale po co im to ułatwiać...
-
temat imo był wałkowany wielokrotnie na forum. w książce morawskiego i trzeciaka też jest podane zestawienie co z czym i co bez czego. po drugie imo nie odcina tylko pompy ale tnie też impulsy w czujnika położenia walu.
-
Jeśli zakupię książkę Morawskiego bądź Trzeciaka, doszukam się w nich rozwiązania mojego problemu? Jeśli tnie też impulsy z czujnika położenia wału, to nie rozumiem jakim cudem auto działa na LPG. Zastanawiam się jeszcze nad emulatorem. http://www.autotronika.pl/files/file_add/file_add-108.pdf Trochę mnie zmartwiło to wpisywanie linii do procesora. Nie mam pojęcia jak to się robi. Jakoś się tam zająłem kilka razy diagnostyką, mam jeden interfejs na obd2, mam również przejściówkę na końcówkę do poldka, tam pod schowkiem pod tapicerką. O ile robi się to przez obd, sądzę, że dałbym radę.
-
z ECU mozna polaczyc sie tylko prostym kablem na COM i prgramem pod DOS,
nic tam nie wgrasz, chyba ze wyciagniesz kosc pamieci i nagrasz ja programatorem,
a co do odcinania wszystkiego to pewny nie jestem,bo nie sprawdzalem,
za to w dajhajsu mam podobny niemiecki modul immo i po dluzszym staniu auto przestalo odpalac - okazalo sie,ze pompa benzyny nie pracuje, po podlaczeniu na krotko silnik zapala i auto jezdzi tak juz ze dwa lata
-
a nie lepiej kupic caly zestaw z dawcy, na forum pewnie ktos ma po swapie.
-
Problem jest taki, że nie mogę nigdzie znaleźć zestawu żeby sobie przełożyć. Znalazłem jedynie od jakiegoś cwaniaka który chciał za to 400zł... Jeżeli któryś z kolegów tutaj miałby ecu, moduł immo i chociaż jeden kluczyk to jestem bardziej niż chętny. Najfajniej dla mnie byłoby to wszystko po prostu wywalić, włożyć inne i mieć spokój. Na przyszłość jeszcze bym wyciął ten cholerny czip z kluczyka i wkleił gdzieś na stałe obok anteny, dorobił trzy kluczyki i hulaj dusza <lol2>
z ECU mozna polaczyc sie tylko prostym kablem na COM i prgramem pod DOS,
nic tam nie wgrasz, chyba ze wyciagniesz kosc pamieci i nagrasz ja programatorem,
To jestem zamotany. Jeśli się nie da, to co w takim razie opisuje ta instrukcja do której link podesłałem?
okazalo sie,ze pompa benzyny nie pracuje, po podlaczeniu na krotko silnik zapala i auto jezdzi tak juz ze dwa lata
Mógłbyś lepiej opisać jak to zrobiłeś i jak można by to zrobić w poldku? Takie rozwiązanie wydaje się świetne o ile by zadziałało.
Swoją drogą jeśli koledzy macie uprzedzenia co do opowiadania o tym "Jak ukraść poloneza" tak jak kolega Bocian, temat będzie można wyrzucić po rozwiązaniu problemu.
Dziękuję wam bardzo za odpowiedzi. Daje mi to nadzieję na uporanie się z tym cholerstwem <spoko>
-
instrukcja jest do samochodow dajewo, ale nie wiadomo czym sie tam podlaczono,zeby moc zapisac cos w kodzie,
do PN jest odzielny program pod DOS ,ale we wtyczce jest wiecej przewodow niz te wykorzystywane do komunikacji programu ,a PN przeciez OBD2 nie ma ,wiec to nie sa przewody do innych urzadzen,
moze sluza do komunikacji z ECU przez inny interfejs, taki ktory pozwoli modyfikowac kod ,ale ta instrukcja nic o tym nie mowi, nie wspomina nawet jakim fejsem i programem to zrobic
komplet, czyli ECU+brazowe pudelko+kluczyk kupisz na szrocie do 100pln ,tylko musisz namierzyc świeżo przywiezione GSI
co do mojego dajhajsu ,to nie wiazalem tego od poczatku z immo - najpierw sprawdzilem czy jest iskra, potem czy startuje na plaku i doszedlem do nie pracujacej pompy paliwa,
by sprawdzic,czy sie nie zatarla znalazlem odpowiedni przewod w kostce,wygrzebalem go i podlaczylem bezposrednio pod 12v,
pompa ruszyla ,co oznajmila glosna praca,
silnik zapalil,
dopiero analiza tego,ze na przewodzie zasilajacym brakuje napiecia, sprawdzenie ewentualnych bezpiecznikow (przesledzenie drogi przewodu do ECU) tknelo mnie na immo,
dodatkowo auto potrafilo czasami zgasnac ,albo nie odpalic mimo wlaczonej pompy ,ale tylko bardzo sporadycznie, wiec to pewnie nie bylo zwiazane z immo (chociaz teraz wkladam kluczyk tylko w jednej pozycji, wiec cholera wie, ale napiecia dla pompy ciagle brak)
nie wiem czy w PN to dziala tak samo - musisz sprawdzic czy pompa nie pracuje,
mozesz zasilic pompe bezposrednio w skrzynce bezpiecznikow i sprawdzisz,czy auto bedzie dzialo na benzynie - nie wiem czy immo odcina wtryskiwacze ,ale na pewno ECU wylacza wtryskiwacze,gdy pompa nie pracuje,
wystarczy wyjac bezpiecznik od pompy by sie przekonac, ze paru sekundach ECU odlaczy wtryskiwacze
-
Coraz ciężej o poloneza na szrocie niestety. Pompa na pewno nie pracuje. Pamiętam ten charakterystyczny dźwięk wycia przez chwilę po przekręceniu kluczyka. Teraz go nie ma.
-
Coraz ciężej o poloneza na szrocie niestety. Pompa na pewno nie pracuje. Pamiętam ten charakterystyczny dźwięk wycia przez chwilę po przekręceniu kluczyka. Teraz go nie ma.
Jeśli zakupię książkę Morawskiego bądź Trzeciaka, doszukam się w nich rozwiązania mojego problemu? Jeśli tnie też impulsy z czujnika położenia wału, to nie rozumiem jakim cudem auto działa na LPG. Zastanawiam się jeszcze nad emulatorem. http://www.autotronika.pl/files/file_add/file_add-108.pdf Trochę mnie zmartwiło to wpisywanie linii do procesora. Nie mam pojęcia jak to się robi. Jakoś się tam zająłem kilka razy diagnostyką, mam jeden interfejs na obd2, mam również przejściówkę na końcówkę do poldka, tam pod schowkiem pod tapicerką. O ile robi się to przez obd, sądzę, że dałbym radę.
Witam,mogę Ci pomóc ,zmian trzeba dokonać w procesorze motorola F1,jeżeli nie masz odpowiedniego programatora podeślij kompa to Ci go zaprogramuję.
-
Maniek1, dziękuję ci za wsparcie, lecz problem został rozwiązany.
Pacjent poszedł na operację i wyleciał moduł immo i komputer.
Zestaw przygotowany
(http://i.imgur.com/FE6dcER.jpg)
Nastąpiła rozbiórka. Deska mimo wszystko nie była w najlepszym stanie, więc się nie obawiałem. Jeszcze nigdy nie rozbrajałem pulpitu więc będę ostrożny gdy wjedzie jakaś w lepszym stanie.
(http://i.imgur.com/h8iqgZw.jpg)
Nie byłem pewien gdzie znajduje się moduł. Podczas poszukiwania modułu wymontowałem zegary. Wypadła linka prędkościomierza ze skrzyni i była potrzeba wjazdu na kanał. Niestety nastąpił wypadek <lol2>
(http://i.imgur.com/nzz94C5.jpg)
Autko jeździ, odpala, harczy i warczy :]
-
Powiem ci ze pojechałeś z tym kanałem <shock>
-
Zdjęcie nominowane na okładkę kalendarza PTK na 2018 <rotfl2>
-
Bardzo się próg pogiął ?
-
Próg nienaruszony (o dziwo). Autko szczęśliwie upadło na miejse pod lewarek i o centymetry misa olejowa ominęła deskę która była założona na kanał. Tak myślałem, że ostatnie zdjęcie wzbudzi największe zainteresowanie <lol2>
-
To nie tyle wypadek co "wpadek". ;)
Wyleciały całkiem czy zastąpiłeś je innymi? <co> Co się stało temu kluczykowi wyżej? Jakiś się mi taki wydaje dłuższy.
-
Nie wydaje ci się. Jest dłuższy. Spawarka była pod ręką, więc to tak dla "testu". To co dospawane w końcu odciąłem. Zestaw oczywiście inny. To co zostało dokleiłem do
pętli. Mógłbym wrzucić zdjęcie jak to wygląda, tylko wstyd, bo wygląda to okropnie. Najważniejsze, że działa ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk