FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Junior w Luty 28, 2005, 20:31:50 pm
-
Witam,
Problem jak w temacie, czyli gdzie w 1.6GLI znajde filtr paliwa. Bo jakos nie moge go wypatrzyc a chcialbym obadac w jakim jest stanie. I tu wlasciwie mam drugie pytanie...jak poznac czy juz przyszedl czas na jego wymiane?
Pozdrawiam
Lukasz
-
siema
To zalezy czy masz poloneza plusa czy zwyklego .
jezeli plusa to nie znajdziesz go przy silnku jest z tyłu pod samochode blizej baku.
jesli masz starego gli to jest przy silnkiu s prawej strony patrz?c od przodu.
pozd
Marcin
-
Filtr paliwa 20000 km. i wymiana.
-
Mnie sie wydaj że w atu już jest montowany na zbiorniku paliwa - metalowy
-
Mam podobne pytanie , tylko że ja mam ga?nik , wszędzie szukałem filtra paliwa i nigdzie niemoge go znale?ć , z pompy wychodz? dwa przewody , jeden idzie bezposrednio do ga?nika a drugi niepamiętam gdzie , może być sytuacja że ja niemam filtra paliwa a je?li niemam to to dobrze czy ?le ?
-
Jak to ga?nik no to może poprzedni wła?ciciel zlikwidował filtr paliwa.Ja jak miałem jeszcze malucha to po przygodzie z kangurami wyrzuciłem filtr paliwa i nie zamontowałem innego ,i tak przeje?dziłem kilka lat.Ale filterek na ga?niku czy?ciłem często.Jazda bez filtra paliwa może doprowadzić do zatkania dysz w ga?niku,a zwiazku z tym mog? czekać cię różne niespodziewane przygody w podróży.Pozdrowienia.
-
:D u mnie kiedys byly 2 filtry paliwa
1 przed pompa
a 2-gi miedzy pompa a gaznikiem :D
jak sam przejezdzilem 1,5 roku polonezem, to postanowilem wymienic filtr (bo w ksiazce przeczytalem, ze co jakis czas trezba, a nikt nie wiedzial kiedy to bylo ostatnio)
wiec kupilem filtr...
wyciagam stary (uszkodzil sie) zakladam i patrze, ze tam jeszcde jeden przed pompa...
wiec tez wyciagam, ale ostroznie, aby nie zepsuc :twisted: i dmucham w niego, a on sie dmuchac nie chce.... :roll: wiec dmuchnalem w przeciwnym kierunku - wylecialo blota, ze hoho :shock: i wtedy auto nbabralo vigoru :twisted: (filtr wymienilem dopiero po miesiacu)
wiec radze zalozyc ten filtr jak najszybciej :!:
-
Mam podobne pytanie , tylko że ja mam ga?nik , wszędzie szukałem filtra paliwa i nigdzie niemoge go znale?ć , z pompy wychodz? dwa przewody , jeden idzie bezposrednio do ga?nika a drugi niepamiętam gdzie , może być sytuacja że ja niemam filtra paliwa a je?li niemam to to dobrze czy ?le ?
Filtr powinien być przed pomp? paliwa.Jak go nie masz to lepiej załóż kosztuje kilka zł a może napsuć krwi (szczególnie na ga?niku)
-
w moim GSI 98r filtr paliwa jest umieszczony za zbiornikiem paliwa. Na fotce widać pasek który mocuje bak. Chciałem wymienić ten filtr ale się bałem że coś urwę i tak zostało :P
(http://images49.fotosik.pl/494/47f9a9b91eac95a3med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
-
Sorry za grzanie kotleta ale mam pytanie o filtr paliwa właśnie. ;)
A dokładniej o wymianę - w GLD - odkręcam te 4 śruby od góry, ściągam pokrywkę, wyjmuje stary i wkładam nowy czy jest jakaś większa filozofia?
Jak zatamować cieknięcie ropy po odkręceniu? :D
Po prostu poczekać aż nadmiar zejdzie?
A i jakiej firmy kupić najlepiej? Czy to bez większego znaczenia?
-
dokreć i niestety musi swoje wylecieć na zewnątrz, później weź strzykawkę i wyciągnij to co zostało i wyczyść w środku obudowę bo może być syf, włóż nowy filtr napompuj paliwa i po wszystkim :)
Nie kupuj Filtrona, Harta, Maxgear.
-
Odkopuję trupa, ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na wykręcenie filtra w Atu, kolejność odkręcania mile widziana? Obfite spryskiwanie WD-40 narazie pracy nie ułatwiło.
(http://img835.imageshack.us/img835/5363/20120411161952.jpg)
-
Która część nie chce puścić? Ja od strony baku to w końcu ukręciłem i założyłem nowy przewód, bo było mniej roboty.
Ogólnie jest tak, że filtr się nie rusza, rurka się nie rusza, a to co pomiędz filtrem a rurką się powinno wykręcać.
-
Wszystko trzyma jak zaspawane, zapuściłem jeszcze raz WD-40, jutro będę znów próbować. Rozumiem że nie ma tu żadnego fikuśnego gwintu i kręcimy w lewą?
-
Nie ma nic fikuśnego. Z racji, że jest to paliwo grzanie palnikiem nie wchodzi za bardzo w grę. Możesz spróbować opukać tak jak się opukuje końcówki drążków. Obudowa filtra jest niestety aluminiowa i się utlenia.
Dodatkowo ktoś kiedyś mógł wpaść na pomysł, żeby to skręcić na klej.
Jest tak zapieczone, że nie możesz ukręcić, czy już fitr się zrobił okrągły w miejscu trzymania kluczem?
-
Nic tylko brawo bić temu, kto tam umieścił ten filtr :D W Roverku jest pod maską i mając GSIka i parę groszy przerobiłbym sobie układ paliwowy na podobny. Syf nie leci, łatwo się odkręca, nic nie ukręciłem mimo tego, że filtr był z 95 roku. W sumie to w Polsce się nie wymienia filtrów paliwa bo po co...
-
musisz kręcić niestety ale nakrętkami na przewodach odkręć sobie najpierw górny potem dolny przewód przytrzymując filtr kluczem( nie kręć tymi większymi bo są odlane razem z filtrem i nie ruszysz) a na końcu odkręcasz z filtra złączkę 90 st.
dobre klucze musisz mieć z żadną tandetą nie podchodź i
-
U mnie dały radę:
http://allegro.pl/szczypce-nastawne-wiha-32342-industrial-250mm-hit-i2258943108.html
-
Na dziś odpuściłem bo samochód będzie mi potrzebny i nie mogę sobie na razie pozwolić na ewentualny dłuższy przestój, do wymiany powrócę kiedy pozwoli na to czas.
Oczyściłem dziś dokładnie dolne nakrętki rozpuszczalnikiem, a ponieważ wszystko było zabitexowane nie widać na nich grama rdzy.
Kierując się instrukcją Mariusza oznaczyłem na zdjęciu kolejność odkręcania, X-em oznaczone są nieodkręcalne elementy filtra w kształcie nakrętki.
(http://img208.imageshack.us/img208/5363/20120411161952.jpg)
-
filtr paliwa w boschu jest tak samo mocowany jak w GSI czy roverku? W sensie połączenia są gwintowane?
chodzi mi o to że miałem wcześniej silnik 1.6 boscha teraz mam roverka i postanowiłem w końcu filtr paliwa wymienić i czy muszę coś przerabiać czy wszystko normalnie pasuje?
-
w boschu jest zaciskany, plastikowy, ale w tym samym miejscu co w GSi. lepiej przerobić na gwintowane ze względu na o wiele wyzsze ciśnienie w układzie.
-
a to może wiesz jaki przewód idzie w boschu tzn średnica 8mm czy inny?
-
hej dokleje sie do tematu
załozyłem podobny ale nikt tam mi nie mógł odpowiedzieć czy jest możliwość wyciecia tego cholerstwa z pod spodu i przenieś go do komory silnika a ubytek zabezpieczyć przewodem z metalowymi zaciskami i tu jest pytanie czy ciśnienie na to pozwoli?
-
W temacie o filtrze paliwa w GSI ktoś pisał, że przeniósł filtr właśnie do komory. Ogólnie ubytek zabezpieczyć byłoby lepiej przewodem z takimi samymi końcówkami jak ma filtr.
-
Ja u siebie w GSi jak nie mogłem odkręcić filtra paliwa to wyciąłem go i w to miejsce wsadziłem kawałek elastycznego przewodu, później pod maską przeciąłem przewód założyłem elastyczny i tam wsadziłem filtr. Dużo wygodniej się wymienia ;)
-
Ja u siebie w GSi jak nie mogłem odkręcić filtra paliwa to wyciąłem go i w to miejsce wsadziłem kawałek elastycznego przewodu, później pod maską przeciąłem przewód założyłem elastyczny i tam wsadziłem filtr. Dużo wygodniej się wymienia ;)
ajak zabezpieczyłeś ten przewod? i jak z ciśnieniem?
-
Normalnymi opaskami skręcanymi i wszystko ładnie śmigało. Pompę paliwa miałem założoną 6bar i nie było żadnych problemów, nic nie wyciekało.
-
Super znowu wysmieje teścia- mówił ze sie nie da <lol> ;p
-
Wszystko się da. Tylko przewody elastyczne trzeba dać grube zbrojone, a nie to przezroczyste dziadostwo, bo szybko puszcza :P
-
A jakie jest najlepsze miejsce"nowego" filtru paliwa gdzie polecacie umiejscowić w komorze silnika ?
-
ktoś wie czy do GSI można kupić kompletny przewód paliwowy od baku aż do wtryskiwaczy ?