FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: maniek1 w Marzec 22, 2017, 21:09:03 pm

Tytuł: 1,6 GLI
Wiadomość wysłana przez: maniek1 w Marzec 22, 2017, 21:09:03 pm
Witam wszystkich,mam pytanie jakie ciśnienie na cylindrach powinien mieć silnik 1,6 GLI na hydraulice ?
Tytuł: Odp: 1,6 GLI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 21, 2017, 14:10:56 pm
12.5 bara
Tytuł: Odp: 1,6 GLI
Wiadomość wysłana przez: ambulans w Kwiecień 21, 2017, 20:22:23 pm
Podepnę się pod temat,
Czy jest jakaś reguła dlaczego ohv ma najmniejsze ciśnienie sprezania na 4 cylindrze  ( ten przy skrzyni biegowej) ?
Panuje tam największą temperatura czy jak ?
Mierzyłem juz trzy ohv i kazda na czwartym ma odchylek rzędu 1-3 bara
Tytuł: Odp: 1,6 GLI
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 28, 2017, 16:10:23 pm
przypadek,
mierzylem silniki ,gdzie bylo ~11bar ,a na jednym srodkowym 8bar
Tytuł: Odp: 1,6 GLI
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 29, 2017, 01:59:37 am
przypadek,
mierzylem silniki ,gdzie bylo ~11bar ,a na jednym srodkowym 8bar

To samo było w moich silnikach, najgorsze wyniki miał 3 cylinder.
Tytuł: Odp: 1,6 GLI
Wiadomość wysłana przez: ambulans w Maj 03, 2017, 21:12:36 pm
sprawdzaliście wraz z pomiarami luz zaworowy?? (mowa tutaj o silnikach z ręczną regulacją)

Ja nie sprawdzałem, zdjąłem głowicę, zalałem tłoki i głowicę naftą i odziwo głowica szczelna, a z czwartego cylindra nafta schodzi identycznie jak w pozostałych. Tłoki nie latają a ściany atakujące noszą minimalne ślady rys na wszystkich 4 cylindrach. Uszczelka nie wskazywała na przedmuchy. Mam wrażenie, że na czwartym cylindrze był zbyt mały luz zaworowy - przez co zawór nie do końca się przymykał i stąd też gorszy wynik. (może zawór się uklepał i siadł wyżej w głowicy). Druga opcja to taka, że zawór w głowicy przy demontażu akurat ułożył się w "najszczelniejszej" pozycji. Tak czy siak zawory dotrę i uszczelniacze wymienię