FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: CieniaczRider w Kwiecień 27, 2017, 19:50:51 pm
-
Witam, jestem posiadaczem "dynamicznej" wersji Poloneza 1.6 GLI Bosch.Ponieważ wyszukiwarka nie pozwala na wybranie działu, ciężko coś znaleźć, a przewalać naście stron trochę ciężko, dlatego wybaczcie, jeśli się powtórzy temacik.
Jak już pisałem, mam mulistą wersję Poldona i chciałbym go usprawnić co nieco.Podajcie znane Wam modyfikacje, pozwalające zwiększyć osiągi.Co myślicie o następujących:
-wywalenie blaszki z filtra powietrza (na wlocie)
-zaślepienie dopływu ciepłego powietrza do dolotu
-gdzieś czytałem o wymianie wtryskiwacza od jakiegoś VW 1.8-czy wystarczy zmienić wtryskiwacz, czy coś jeszcze?
-kolektor wydechowy z GSI-w sumie na czym jego przewaga polega?
-może w ogóle inny filtr powietrza?
-porting głowicy-dość szerokie pojęcie, co wg Was warto zrobić?
-może kolektor ssący podmienić?
-co jeszcze znacie i co o powyższych sądzicie, jakie macie doświadczenia?
Silniczek jest za słaby, polowałem na GSI, ale ten ma ładną blachę i go wziąłem.Domyślam się, że przekładka GSI to sporo roboty, szczególnie przy LPG?
Pozdrawiam i zapraszam do rozważań :)
-
Jeślei masz gaz to odpuśc sobie większość przeróbek. Skoro z własnej woli wsadziłeś w dolot zwężkę o średnicy (prawdopodobnie) 32mm, to pedał gazu od 2/3 i tak jest nieużywany. Więc wszelkie przeróbki w sensie poprawiania przepływu nie do końca mają sens.
Na LPG - zablokuj termostat powietrza wyłaćznie na zimne powietrze,
kolektor GSI - podobno cośdaje, ale nei wiem co dokładnie. Trzeba by było pojechać na hamownię z oboma zestawami.
-
Ponieważ wyszukiwarka nie pozwala na wybranie działu
oczywiście, że pozwala.
kolektor gsi daje lepsze samopoczucie i wygląd pod maską, niewiele ponad to.-porting głowicy-dość szerokie pojęcie, co wg Was warto zrobić?
poprawienie niedoróbek fabrycznych ma jeszcze jakiś sens, ale zamiast robić porting z prawdziwego zdarzenia, lepiej wrzucić rovera pod maskę.
-
-zaślepienie dopływu ciepłego powietrza do dolotu
To ma sens wtedy gdy termostat nie działa, ale tylko w lecie. Poza tym, co dostajesz w zamian? Plus może 1% mocy, w zamian za wyższe spalanie bo silnik wolniej się nagrzewa.
Silniczek jest za słaby, polowałem na GSI, ale ten ma ładną blachę i go wziąłem.Domyślam się, że przekładka GSI to sporo roboty, szczególnie przy LPG?
Jak przedmówca napisał, w dolocie masz zwężkę (mieszalnik LPG) który skutecznie zmniejsza moc silnika z 75 do jakichś 60KM.
Kiedyś ten problem się rozwiązywało przez montaż BLOSa, za cenę innych problemów.
Przy GSI, żeby go na dzień dobry nie wykastrować, musiałbyś zainstalować instalację LPG IV generacji- wtrysk sekwencyjny.
Co byś nie robił, nie zrobisz z tego silnika rakiety, chyba że sypniesz grubym pieniądzem i znajdziesz kogoś kto będzie umiał ten silnik dobrze przerobić- a żeby z tego skorzystać, za cenę mocno obniżonej trwałości i ogromnego spalania, będziesz musiał zmienić przełożenie tylnego mostu.
Rover to też nie rakieta. Tzn. zbiera się przyzwoicie, ale wybór jest dosyć zerojedynkowy pomiędzy niskim spalaniem, a żwawą jazdą.
-
A może gaźnik i nakładka palnikowa?
-
Dobra, rozkminiłem działanie wyszukiwarki, faktycznie jest opcja, tylko ukryła się przed moim wzrokiem <cwaniak2>
Pisząc porting miałem na myśli głównie poprawkę niedoróbek.W zapasie leży głowica z innego silnika oraz kolektor wydechowy i ssący, więc chyba można pomodzić nieco.Absolutnie rakiety nie zamierzam z niego zrobić, po prostu chcę poprawić nieco osiągi i moc.Ok 20 sekund do 100km/h licznikowych (fakt, na LPG) to trochę za słabo, przydałoby się coś urwać.
Hmm czyżby ten kolektor z GSI był mitem?
Dobra, to chyba pozostaje wyszykować tą zapasową głowicę i wrzucić do auta, zobaczymy, jaki efekt będzie.
Czy jakieś modyfikacje układu wydechowego wchodzą w grę?
Edit:Nakładka palnikowa nie podejdzie pod Boscha?Czy tylko z gaźnikiem?
-
Co chcesz uzyskać portingiem, skoro na mieszalniku masz tylko 3/4 nominalnego przepływu? Porting się robi jak masz pełny przepływ, i przestrajasz komputer albo gaźnik żeby dał więcej paliwa jak ilość powietrza pójdzie ponad normę, a nie kiedy masz zwężkę która działa jak cegła pod pedałem gazu.
GLI Bosch bez gazu robi 15s. A Abimexem jeszcze trochę szybciej.
Możesz na próbę wyjąc mikser i zrobić próby na benzynie. Tyle tylko że sam pusty zbiornik LPG bez gazu waży ze 30kg, to w ramach kompensacji możesz czasowo zdemontować tylną kanapę.
Jak zrobi więcej niż 16s to hamulce trzymają albo silnik jest w nienajlepszej kondycji.
18-19s to on do setki powinien bez LPG robić na pełnym ładunku, czyli przy masie 1550kg zamiast 1050.
-
jezeli masz instalacje LPG to istnieje duza szansa na to, ze est zamontowana na odpier... ze zle dobranym mikserem,bo gaziarz pamietal jeszcze jak montowal Igen do abimexa i zalozyl mikser jaki tam mu przyszedl do jakiegos boscha,
musisz zaczac od miksera, najlepiej zalozyc mikser szczelinowy fi38mm ,ale palnikowy fi38mm tez bedzie dobry,
wtedy podkladke ebonitowa zakladasz pod mikser,albo wyjmujesz i masz gwarancje,ze dolot nie bedzie dlawiony - moja gwarancje <cwaniak2> ,
ewentualnie mozesz wyciac z jakiegos sztywnego materialu podkladke o grubsci 1mm ,zeby dopiescic przelot, ale najpierw trzeba wyregulowac instalacje na mikserze fi38mm
tak wiec na poczatek idziesz do auta,odkrecasz puche, zdejmujesz korpus wtryskiwacza i mierzysz srednice miksera ,a pozniej mozna myslec,co z tym fantem zrobic
-
Jeszcze się może okazać że gaziarz "wyregulował" LPG zapychając układ dolotowy gąbką.
-
Średnica miksera to 36mm :) Już zmierzone.Przy okazji trafiła się poluzowana śruba trzymająca cały zespół wtryskowy, na szczęście tylko 1 z 4.
Rozumiem, że warto wrzucić trochę większy mikser 38mm, czy za mała różnica będzie?
Akurat w kwestii aut z LPG dopiero się uczę, więc średnio wiem "co z czym", proszę o wyrozumiałość <cwaniak2>
Czy parownik podlega jakimś przeróbkom przy powyższej modyfikacji, czy tylko regulacji?
-
mikser 36mm to za malo, ale mozna go uratowac dajac odpowienia podkladke miedzy mikser, a korpus wtryskiwacza,
tylko grubosc podkladki trzeba policzyc pod konkretny mikser
-
Witam, odświeżę co nieco temat :)
Czy wystarczy wrzucić mieszalnik średnicy 38mm i śmigać, czy też potrzebny będzie jakiś większy parownik i regulacja?
Jakieś specjalne podkładki regulacyjne są wymagane przy zmianie miksera?
-
Czy wystarczy wrzucić mieszalnik średnicy 38mm i śmigać, czy też potrzebny będzie jakiś większy parownik i regulacja?
Wystarczy regulacja. No chyba, że masz kilkuletni, ze sztywnymi membranami, to wtedy nic nie wyregulujesz.
-
A czy bosch nie ma czasem średnicy przepustnicy 38mm, jak w abimexie? Nie będzie wtedy miał problemu z regulacją przez brak zwężki?
-
Tak, przepustnica ma 38mm z tego co pamiętam.Czyli nie mogę dać mieszalnika o tej średnicy co przepustnica?
-
No nie bo przekrój wlotu jest pomniejszony o powierzchnię wtryskiwacza. Ja próbowałem dawać za duże miksery i nie było dobrze
-
Z drugiej strony - do gaźnika montowałem mikser szczelinowy idealnie dopasowany do średnicy przepustnic (drugi przelot celowo roztoczyłem na bodajże 27mm, żeby nie hamował przepływu). Nie było żadnych problemów, jedynie wymagał ponownej regulacji, później auto latało jak złe. Miałem tam jeszcze pierwszą generację.
Opinie są podzielone, jedni gaziarze mówią/piszą, że większego niż 32mm się nie daje, ale np. do mojego abimexa z 2-gen można dostać miksery na 34, 36, 38mm, sam się zastanawiam, czy nie spróbować 38mm wstawić na próbę zamiast 32mm, który mam aktualnie. Dobry czas na dłubanie, mamy długie, zimowe wieczory, można się bawić.
-
Tak, przepustnica ma 38mm z tego co pamiętam.Czyli nie mogę dać mieszalnika o tej średnicy co przepustnica?
mozesz,a nawet musisz, zeby nie dlawic dolotu - do boscha z przepustnica 38mm idzie mikser 38mm,
do abimexa z przepustnica 38mm mikser gora 32mm,
BOSCH jest wyjatkowy