FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: maciejowski w Maj 27, 2017, 21:17:43 pm
-
1. szukam schematu ukł. chłodzenia. na forum jest temat, ale zdjęcia wyparowały.
2. gdzie oryginalnie jest przykręcona masa silnika?
3. ma ktoś zdjęcie, gdzie dokładnie, od tyłu silnika, jest przykręcona rura układu chłodzenia?
4. jakie są oznaczenia paska klinowego, bo widzę dwa rodzaje nieznacznie różniące się?
-
1. Schemat jest w książce, a i na necie chyba gdzieś widziałem.
2.masa jest przykręcona do głowicy, nad kolektorem wydechowym.
3.Zapewne chodzi o rurę powrotną nad kolektorem wydechowym? Jedno ucho jest do głowicy, obok masy, a drugie z tyłu, w miejscu, gdzie do głowicy jest przykręcone ucho do podnoszenia silnika, pod jedną skrajną śrubę.
4.Ja chyba kupowałem 4PK750, ale to już dawno było.
Edit: Sekunda w google.Skoro sprawia Ci to trudności, to służę pomocą
Mam nadzieję, że o to Ci chodzi, bo "schemat układu chodzenia" niewiele mi mówi.
(http://www.ma-przewodysilikonowe.marsil.pl/images/hoses/fso/coolant/FSO 1,4 MPI cooling system.jpg)
-
dzięki. w morawskim nie ma schematu, a google znajdowały do rovera, a nie poloneza. jeszcze jakby ktoś napisał gdzie tu powinna być nagrzewnica wpięta, to by była pełnia szczęścia. :P
@3. tak, próbowałem wymacać gdzie powinna być przykręcona od strony grodzi, ale mi się nie udało.
i kolejne pytanie, w bloku jest jakiś korek spustowy płynu chłodniczego? zdejmując niższy przewód z chłodnicy schodzi ok 2,5l płynu, a to raczej za mało, nawet jak na cienką aluminiową chłodnicę?
-
Nie ma.
-
Oj, maciejowski.Ten schemat jest z google, po wpisaniu dokładnie frazy "schemat układu chłodzenia polonez 1.4" Na dowód link i pierwszy obrazek od razu to jest to
https://www.google.pl/search?site=&source=hp&q=schemat+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia+polonez+1.4&oq=schemat+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia+polonez+1.4&gs_l=psy-ab.3..33i22i29i30k1l4.2310.10121.0.10300.38.25.0.0.0.0.500.4149.2-4j2j4j1.11.0....0...1.1.64.psy-ab..27.11.4133.0..0j0i22i30k1.jA65RiaVPAw
A co do reszty, to żeby spuścić płyn z bloku, musisz zdjąć przewód oznaczony na rysunku numerem 19,bo to jest mały obieg, a ten gruby, to duży, zamknięty termostatem i dlatego Ci nie puszcza.
Aha, dokładny schemat jest w książce Trzeciaka.
-
...jeszcze jakby ktoś napisał gdzie tu powinna być nagrzewnica wpięta...
Pod rurę nr 6
-
no właśnie w 96 mam wpiętą równolegle do rury nr 6 i ogrzewanie jest symboliczne. czy to jest aby fabryczne rozwiązanie?
Buźka, faktycznie, po zdjęciu przewodu z termostatu zlała się reszta płynu. nie myślałem, że on jest taki szczelny.
-
no właśnie w 96 mam wpiętą równolegle do rury nr 6 i ogrzewanie jest symboliczne. czy to jest aby fabryczne rozwiązanie?.
Tak, to jest fabryczne rozwiązanie, ale tylko w minusach, gdzie występuje zawór nagrzewnicy.W plusie niby to jest szeregowo wpięte, że cały płyn w małym obiegu, krąży rzez nagrzewnicę.Jeśli sobie dobrze uszczelnisz klapki dolotu zimnego powietrza do grzejnika, to można podłączyć tak samo i będzie dobrze.Ta rurka ma bardzo mały przepływ i lubi sobie pokorodować w środku, dodatkowo go ograniczając.
faktycznie, po zdjęciu przewodu z termostatu zlała się reszta płynu. nie myślałem, że on jest taki szczelny.
Jest szczelny, a jaki ma być? Gdyby był nieszczelny, to byś ten silnik w zimie grzał przez 5-10 km :P Termostat niema żadnego otworu itp. więc i płyn się szczelnie trzyma w silniku.Polecam wstawić w przewód kawałek metalowej złączki z wkręconym kranikiem spustowym.Wtedy można bezproblemowo spuścić płyn bez zdejmowania węży itp. i nie będzie się rozlewało gdzie popadnie.Kurek spustowy w chłodnicy, to też jest zajebiście ulokowany.Tam powinien być normalny kranik, a nie wkręcany korek.Ja mam wkręcony kranik w rurze zasilającej z chłodnicy do termostatu i płyn mi spływa bez problemu.Jak tak Ci poradziłem, to sam muszę sobie wstawić drugi w małym obiegu, na tym wężu przy termostacie.Że też durni angole nie wiedzieli, że jest coś takiego, jak kranik spustowy płynu z bloku.
-
W minusie, jak i w Plusie obieg jest identyczny. Z tą różnicą, że w minusie na wlocie do nagrzewnicy jest zawór, a w rurce pod kolektorem ssącym jest restryktor wymuszające obieg płynu przez nagrzewnicę.
Warto takżę wspomnieć, że zasilanie nagrzewnicy, czytaj rurka po stronie lewej (patrząc od przodu auta) ma być podłączona do króćca za silnikiem, a powrót do krócća pod czwartym kanałem kolektora ssącego. Na krzyż.
Durni angole nie projektowali tego silnika do Poloneza. A zdjąć węże to nie jest problem, szczególnie, że są prawie na wierzchu. Miska pod spód i tyle.