FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Fobik w Listopad 16, 2017, 18:05:52 pm
		
			
			- 
				Posiadam z 10 półosi z mostu szerokiego na tarczach i na każdej, pierścień wewnętrzny  łożyska kręci się po półosi. Jest na to jakiś sposób? 
			
 
			
			- 
				wymienic na taki, ktory bedzie siedzial ciasno,
dziwne to troche, masz 10 polosi po wymianie lozyska i w kazdym zmieniacz na chama wbijal lozysko,zamiast je podgrzac ?
			 
			
			- 
				
wymienic na taki, ktory bedzie siedzial ciasno,
dziwne to troche, masz 10 polosi po wymianie lozyska i w kazdym zmieniacz na chama wbijal lozysko,zamiast je podgrzac ?
Poprostu po kupnie mostu i wyjęciu z niego półosi, zauważyłem iż pierścień wew. obraca się. Po nabiciu nowych łożysk problem ustępuje, ale po kilku tyś. jest to samo. Pierścień owszem grzeję, ale łożysko? Jak ty to czynisz? 
			 
			
			- 
				zmierzyć dokładnie , ale to dokładnie średnicę  półosi w miejscu osadzenia łożyska i pierścienia powinno być 29,67mm i nic mniej, jeśli jest mniej to  możesz z niej zrobić  palik geodezyjny.
Łożyska się nie grzeje tylko zwyczajnie w świecie nabija za pomocą kawałka rurki  średnicy większej od pólosi a mniejszej od bieżni wewnętrznej łożyska. Za to pierścień należy bezwzględnie podgrzać przed jego osadzeniem a następnie docisnąć do łożyska.
			 
			
			- 
				
Pierścień owszem grzeję, ale łożysko? Jak ty to czynisz? 
mialem na mysli pierscien,a napisalem lozysko,
obracajacy sie pierscien nie ma nic wspolnego z lozyskiem, oczywiscie o grzanie pierscienia chodzi
			 
			
			- 
				napunktować ostrym punktakiem i łożysko się nieobraca na wałku 
			
 
			
			- 
				
napunktować ostrym punktakiem i łożysko się nieobraca na wałku 
To już przerabiam kiedyś :)  nie zdaje egzaminu :(
			 
			
			- 
				a jednak lozysko sie obraca - caly czas mialem przed oczami pierscien zabezpieczajacy,
moze dlatego, ze w lozyskach nie widze pierscieni, tylko bieżnie ;> 
wpusc po prostu jakis klej,jezeli chcesz uzywac tych polosi,
lekkie przytwierdzenie + docisk nadwozia utrzymaja bieżnie na miejscu, dopóki kulki beda sprawialy mniejszy opor toczenia ;p 
			 
			
			- 
				https://images.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.tetraplex.pl%2F_graphics%2F_guide%2F_bearing%2Fbudowa_lozyska.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.tetraplex.pl%2F_pages%2F_guide%2F_bearing%2Fbud_podz.html&docid=N6V1tCynfx8QqM&tbnid=HhNTi2r296LRzM%3A&w=480&h=362&source=sh%2Fx%2Fim
			
 
			
			- 
				tak, zgadza sie, lozysko ma pierscienie na ktorych sa bieżnie (bieznia to plaszczyzna),
jednak na walach masz rozne pierscienie przylegajace do tych pierscieni lozyska i robi sie galimatias grozacy tym,co w temacie zaistnialo
			 
			
			- 
				Zmieniłem półoś na inną i kupiłem dwa komplety łożysk Margo, :) ale bez obaw, kupiłem 2 łożyska fag-a. Póki co po nabiciu wszystko ok.