FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: lacky w Wrzesień 20, 2018, 19:40:51 pm
-
Mam do wymiany hydropopychacze w silniku 1,6 GLI. Nie znalazłem nigdzie takich popychaczy poza aukcjami na allegro (https://allegro.pl/popychacz-popychacze-hydrauliczne-polonez-1-6-i7111392097.html (https://allegro.pl/popychacz-popychacze-hydrauliczne-polonez-1-6-i7111392097.html)), gdzie sprzedawca oferuje popychacze z innego auta, które niby pasują do Poloneza (po podanym na aukcji numerze części chyba od Cinquecento 0,7l). W związku z tym zwracam się do forumowiczów o numery części hydropopychaczy które pasują do silnika Poloneza i zostały przez was sprawdzone.
I jeszcze jedna kwestia
Jaką uszczelkę pod głowicę polecacie: Morpak, Kreft, Caring, z silikonem czy bez silikonu?
-
Kolbensmithy już nam zabiły dwa wałki w kilka tys.
Albo jest to wina tego dziadostwa, albo trudność stanowi ich poprawny montaż.
-
Na popychaczach się nie orientuje, więc nie bede się wypowiadał,ale z uszczelka miałem doczynienia w kilku silnikach i polecam taką ;) https://allegro.pl/uszczelka-glowicy-cylindrow-polonez-1-6-goetze-30-i7570501725.html
-
potrzebowalem to kupilem od razu 3 uszczelki od jednego sprzedawcy, w sumie chyba z 60pln,
jedna to Morpak w kartonie ofoliowanym - normalka,
druga to noname z wytloczonym napisem GÓRA,ale ma odwrotnie blaszki miedzy cylindrami, a blaszki sa miedziane, wiec tak nie bardzo mis ie to widzi na styku z aluminiowa glowica - ale wykonana solidnie,
trzecia miala wytloczone goetze, albo erling - wykonana badziewnie, wygladala gorzej niz stare nonamy do 1.5,
zalozylem to badziewie, bo nie wiedzialem co z tego silnika bedzie, wiec lepsze wole zostawic na zapas,
ta z aukcji tez nie wyglada za ciekawie i cena 120pln to chyba jakas pomylka, zero sie komus kliknelo niechcący ;]
-
mi też te szklanki zabiły nowy wałek w 7 tyś km. Także trzeba szukać czegoś z ery FSO
-
albo rozebrac i wyczyscic stare,
popychacz pod wzgledem kazsownika luzu praktycznie sie nie zuzywa, wiec jezeli nie trzeba go wymieniac ze wzgledu na powierzchnie wspolpracy z krzywka, to na pewno nie warto go wymieniac - jak widac nowe to praktycznie same problemy
-
albo rozebrac i wyczyscic stare,
popychacz pod wzgledem kazsownika luzu praktycznie sie nie zuzywa, wiec jezeli nie trzeba go wymieniac ze wzgledu na powierzchnie wspolpracy z krzywka, to na pewno nie warto go wymieniac - jak widac nowe to praktycznie same problemy
Zaś odkopie temat... ciągle stoje z remontem z powodu hydropopychaczy. Znalazłem nawet firmę, która denko szklanki przeszlifuje tak aby było wypukłe (pod warunkiem, że materiał nie będzie za bardzo ubrany przez wałek - podobno są powierzchniowo utwardzane). Na 24 hydroszklanki myślę, że wybierze dobry komplet. Natomiast mam inny dylemat - czy w domowych warunkach idzie sprawdzić czy tłoczek szklanki trzyma wymiary, tj. czy szczeliny dylatacyjne nie sa za duże, aby po złożeniu nie okazało się, że zacznie klepać ? Myslałem nad rozebraniem, wyczyszczeniem, napełnieniem ich strzykawką oleju i lekkim ściśnięciu w imadle aby zobaczyć jak się poddaje tłoczek. Pytanie czy ta metoda da mi pewność, że po założeniu nie zaczną klepać. Any ideas ? <marzyciel>
-
Witak, potrzebuję opis jaku ustawić hydro popychacze po remoncie głowicy
-
Pany tak na cito, zna ktoś wymiary hydropopychacza do cc 0.7. Czyli średnica jaka jest, i jaka jest długość bez tego koszyczka. A może ktoś montował już hydropopychacze z cc 0.7 do poldka .
-
pasują. Tylko cc ma koronkę ,a PN pierścień
-
Ale tę koronkę można wywalić i wstawić pierścień ?
-
A może jest ktoś kto wymienił sprężyny zaworowe z plusa , bardzo mocne, na te ze starszych, o wiele słabsze. Bo jak ściskałem sprężyny zaworowe z np rovera, gdzie też są hydropopychacze, to są o wiele słabsze od plusowych do hydro. Bo to może być powodem padających wałków w plusach z hydropopychaczami.
-
pierścień da się przełożyć.
Co do sprężyn, to ja zrobiłem taką konwersję blok abimex głowica GSI i sprężyny z abimexa. Zrobiło to już 20 pare tyś km i jest wszystko ok , jedynie dźwięk jest klasyczny ;)
-
A te sprężyny podchodzą bezproblemowo do głowicy GSI.
-
tak.
Jedynie do pełni szczęścia można chyba zastosować zawory wydechowe z Abimexa i starszych bo jest krótszy ... ale u mnie działa to na zestawie GSI. 190 licznikowe idzie.
-
Bo jak ściskałem sprężyny zaworowe z np rovera, gdzie też są hydropopychacze, to są o wiele słabsze od plusowych do hydro. Bo to może być powodem padających wałków w plusach z hydropopychaczami.
Zauważ że roverowe sprężyny mają dużo mniejszą masę do cofnięcia. Mały zawór i hydropopychacz. w OHCce jest zawór, konik, laska i hydropopychacz.
-
zrobiłem taką konwersję blok abimex głowica GSI i sprężyny z abimexa.
Chyba najsensowniejszy setup, też bym w to szedł zamiast walczyć z tymi wałkami od hydro. Jedyny poważny minus to regulacja zaworów z nieszczęsnym kolektorem GSI, ale wprawa czyni cuda.
-
Rozciąć kolektor na pół, wyciąć dwie flansze do łączenia, wspawać i po sprawie.
-
Rozciąć kolektor na pół, wyciąć dwie flansze do łączenia, wspawać i po sprawie.
Widzę, że mamy podobne koncepty.
-
tylko nie ma chętnych by to zrobić ;) Mam kolektor naszykowany na taką opcję. Nawet fabrycznie nowy.
-
A ja swój kolektor od gsi oddałem na szrot, a można było coś wymodzić i było by pięknie z robotą z klawiaturą i głowicą.
-
tylko nie ma chętnych by to zrobić ;) Mam kolektor naszykowany na taką opcję. Nawet fabrycznie nowy.
A dziwisz się? Aluminium to nie stal którą każdy głupek pospawa,kolektor ssący to stop w dodatku marnej jakości plus potencjalne flansze muszą zostać wykonane z czystego aluminium więc albo zrobienie tego będzie kosztować jakieś chore pieniądze albo będzie pękać na spawie przez zły dobór materiału. Mam znajomego który zawodowo spawa takie rzeczy i ostatnio walczył z głowicami (pęknięcia na kanałach wodnych) od starej Toyoty land Cruiser V8 i tam już było wesoło a co dopiero przy jakości FSO
-
Niektóre stopy glinu są naprawdę problematyczne. Profile - nie, ale odlewy... 🙄
Felgi już przy malowaniu proszkowym potrafią gazować, a mowa tu o temperaturach ok. 160°C
-
A możny by przeciąć po środku tej części która jest pionowo, a następnie podpasować do środka jakieś cienkościenne rurki np z nierdzewki, podczas składania dodatkowo jakiś odpowiedniej wielkości oring celem doszczelnienia. Może by zdało egzamin.
-
Kolektor nie pęknie bo jest podparty w wielu miejscach. 3 wsporniki od kolektora wydechowego i szeroka część po ssącej stronie głowicy.
W dodatku nie ma wody, a ścianki są w miarę grube.