FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: maniek1 w Luty 03, 2019, 19:53:40 pm
-
Witam, mam pytanie, zbiornik paliwa producenta P.P.H.U Fux co to za jakość ktoś miał styczność ?
-
Mam taki, tyle że wersji na szeroki kołnierz do dużej elektropompy.
Przegrody i wanienka niby takie same jak w FSO, jednak nie działają tak dobrze, przy 1/4 zbiornika silnik przerywa przy skręcaniu w prawo z braku benzyny, pompę trzeba zmontować w dodatkowej wymodzonej puszce żeby się pozbyć tego problemu.
Rura wlewowa zaokrąglona ale kąt trochę inny i krótsza, mimo to da się złożyć z wlewem bez przeróbek. Musiałem też nawiercić otwór u góry i przełożyć rurkę od powrotu benzyny z oryginalnego baku, bo w FUXie nie było a ja miałem kołnierz bez powrotu.
Taki bak pomalowałem chlorokauczukiem bez ruszania jego lakieru, dwa lata, w zimie też i jak na razie jest ok.
-
Mam taki, tyle że wersji na szeroki kołnierz do dużej elektropompy.
Przegrody i wanienka niby takie same jak w FSO, jednak nie działają tak dobrze, przy 1/4 zbiornika silnik przerywa przy skręcaniu w prawo z braku benzyny, pompę trzeba zmontować w dodatkowej wymodzonej puszce żeby się pozbyć tego problemu.
Rura wlewowa zaokrąglona ale kąt trochę inny i krótsza, mimo to da się złożyć z wlewem bez przeróbek. Musiałem też nawiercić otwór u góry i przełożyć rurkę od powrotu benzyny z oryginalnego baku, bo w FUXie nie było a ja miałem kołnierz bez powrotu.
Taki bak pomalowałem chlorokauczukiem bez ruszania jego lakieru, dwa lata, w zimie też i jak na razie jest ok.
masz jakieś zdjęcie jak zmodyfikować obudowę pompy, tak żeby nie brakowało mu paliwa ?
-
Nie mam bo póki co tylko teoretycznie wymyśliłem że gdyby pompę zamknąć w puszce, która miała by np. dwie dziury, z przodu i z tyłu, u dołu, to benzyna wpadałaby dostatecznie szybko żeby zasilić pompę ale nie uciekałaby na boki. Miałem to zrobić u siebie ale mi się nie chciało, po prostu jak benzyna spada do 1/4 to jadę zatankować.
-
Witam
Jak zbiornik opisany że do caro plus 1,4, to taki sam był w zwykłym Caro? Czy Plus miał już jakies modyfikacje i nie będzie pasować ?
-
Wszystkie Poldorovery Caro i Caro Plusy GSi mają taki sam zbiornik, duży otwór na pompę
Caro Plus bosch i Caro Abimex mają mały otwór.
Bardziej zależy o jaki silnik chodzi, niż plus czy nie plus
-
Miałem taki zbiornik, to po jednej podróży go zdemontowałem. Kupiłem oryginał, wyczyściłem, pomalowałem i służy do dziś. Tylko to było parę lat temu, oryginalny, nie zgnity zbiornik, było lepiej dostać...
-
Wszystkie Poldorovery Caro i Caro Plusy GSi mają taki sam zbiornik, duży otwór na pompę
Caro Plus bosch i Caro Abimex mają mały otwór.
Bardziej zależy o jaki silnik chodzi, niż plus czy nie plus
I dodajmy, że oprócz rozróżnienia silnikowego też nadwoziowo Atu miał inny <spoko>
-
I dodajmy, że oprócz rozróżnienia silnikowego też nadwoziowo Atu miał inny
I to się chyba zgadza właśnie. W swoim 1.8 mam bak oryginał FSO z Abimexa 96 i na 100% nie był ruszany a ma taki sam otwór jak pod kołnierz Rovera . Wyciągałem go z mojego 1 ATU które miałem nikt tam przed mną wcześniej nie grzebał na 100% a montaż pompy wyglądał odkręć dekiel z pompą abi przykręć dekiel od baku z Carorovera do ATU .
-
Wszystkie Poldorovery Caro i Caro Plusy GSi mają taki sam zbiornik, duży otwór na pompę
Caro Plus bosch i Caro Abimex mają mały otwór.
Bardziej zależy o jaki silnik chodzi, niż plus czy nie plus
I dodajmy, że oprócz rozróżnienia silnikowego też nadwoziowo Atu miał inny <spoko>
Bosch miał otwór na dużą pompe, abimexy też często zdarzały się z duzą pompa, były też różnice w powrocie paliwa, niektóre miały w baku a inne w deklu od pompy. Mam bak współczesnej produkcji i nie narzekam byle by nie jeździć na zerowym stanie paliwa do gra gitara