FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: boczek#1851 w Marzec 13, 2005, 09:49:19 am

Tytuł: sonda lambda
Wiadomość wysłana przez: boczek#1851 w Marzec 13, 2005, 09:49:19 am
witam
Mam pytanko, jakie sa objawy uszkodzonej sondy w poldku.
czy ma ona wplyw na prace silnika na gazie

czy łatwo j? wymienic, potrzebny jest kanał?

pozdro
Tytuł: sonda lambda
Wiadomość wysłana przez: Hemi w Marzec 13, 2005, 11:09:35 am
Ja z kanalu wykręcalem ,,dworurkę' , na imadelko i poszla..chyba klucz 22.
Tytuł: sonda lambda
Wiadomość wysłana przez: kowal w Marzec 13, 2005, 11:12:45 am
tyle roboty z wykrecaniem dwururki - ja probowalem odkrecic ale nie bylem w stanie - pojechalem do mechnika i za 5zl mi wymienil na nowa :)
Tytuł: Re: sonda lambda
Wiadomość wysłana przez: sztywny13 w Marzec 13, 2005, 11:22:45 am
Cytat: "MARSPIDI"
witam
Mam pytanko, jakie sa objawy uszkodzonej sondy w poldku.
czy ma ona wplyw na prace silnika na gazie

czy łatwo j? wymienic, potrzebny jest kanał?

pozdro

Gdy sonda padnie to komp benzynowy przechodzi w tryb awaryjny i podaje bogatsz? mieszankę, aby można było je?dzić bezpiecznie (dla silnika). Dla instalki lpg może to być taki problem, że potrafi palić kolosalne ilo?ci gazu lub wogóle nie pracować, a je?li będzie pracował to nie ciekawie:)
Tytuł: sonda lambda
Wiadomość wysłana przez: neig w Maj 15, 2005, 17:01:07 pm
no to jakie s? te objawy bo u mnie co? padło i wolne obroty warij? zgodnie z napięciem na sondzie czyli od 70mV do 800mV , kiedy? było to stabilnie w granicach 120mV a dla beny 450mV- sprawdzałem programem na Pcecie.
Tytuł: sonda lambda
Wiadomość wysłana przez: kan w Maj 16, 2005, 13:28:46 pm
To że lata napięcie sondy to normalne. Sprawna sonda jest próbkowana z czestotliwo?ci? 1Hz i napięcie powinno zmieniać się do 200 do 800mV czyli mniej więcej 8-10 razy na 10 sekun i jest to normalny objaw. Natomiast zużyta sonda reaguję coraz wolniej i je?li te zmiany s? dużo wolniejsz od 1Hz wtedy możemu stwierdzić że sonda nadaje się do wymiany. Problemów z falowaniem obrotów szukałbym również w skł?dzie mieszanki (zbyt bogata - wiem że tak się dzieje i na bezynie i na gazie ale może zbieg okoliczno?ci) , może masz filtr powietrza już powaznie zawalony albo s? problemy ze stykiem biegu jałowego.
Tytuł: sonda lambda
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Maj 17, 2005, 06:34:50 am
odpiołem sondę , komuter zgłosił awrię sondy po kilku minutach ale objaw faluj?cych obrotów jest ten sam , przy odł?czonej sondzie komputer ustawia sobie chyba sztywne napięcie 0.45mV(tak pokazuje PCet) czyli może scalak między sond? a komputerem, jest tam co? takiego?
Tytuł: sonda lambda
Wiadomość wysłana przez: koliberek w Maj 20, 2005, 11:09:58 am
między sond? a kompem może być jedynie emulator sondy
Tytuł: sonda lambda
Wiadomość wysłana przez: ajk#1212 w Maj 20, 2005, 11:59:29 am
miałem na my?li jednostkę centraln? czyli analogowe układy wykonawcze
Tytuł: sonda lambda
Wiadomość wysłana przez: batorejro w Czerwiec 08, 2005, 14:16:42 pm
ale po co jakis emulator??sonda podaje informacje do kompa o parcjalnym cisnieniu tlenu w spalinach.im wyzsze cisnienie tego tlenu to wyzsze napiecie wyjsciowe z sondy(600-700mV), wyzsza temperatura spalin a to oznacza ubozsza mieszanke.komputer ma pilnowac aby mieszanka  byla zawsze stechiometryczna czyli wspolczynnik lambda byl  rowny 1.sonde wykreca sie kiedy silnik i kolektor sa rozgrzane do temperatury ok.80 stopni.