FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: wojtas74 w Kwiecień 05, 2019, 14:51:37 pm

Tytuł: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 05, 2019, 14:51:37 pm
Wreszcie i ja mogę przedstawić wojego poloneza .
Rocznik 84'. Wersja bez obrotomierza, fotele w ,,skórze"...
Mega zakonserwowany przez pierwszego właściciela wiec na dzień dzisiejszy lakier do drobnych poprawek i polerki.
Z mechanicznych spraw to zawias przód i tył do kapitalki bo wszystkie gumy sparciałe. Auto buja sie jak amfibia ....Most napędowy pięknie śpiewa,podpora wału napędowego praktycznie nie istnieje. Wiec jest co robić😁....
Jestem laikiem w temacie komputera wiec,proszę o podpowiedź jak zamieścić bezpośrednio tu foty z pominięciem np fotosika bo nie potrafie znaleźć takiego info na forum....
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 05, 2019, 14:53:22 pm
Serwis zdjęciowy, np. flickr (lub postimage.org, ale tam z czasem wygasają), potem wklejasz zdjęcia w tagach (bez spacji) [img ]http://link do zdjęcia[/img ] :)
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 05, 2019, 15:07:36 pm
Ok.Spróbuje to ogarnąć...
Podpowiedzcie mi jeszcze czy podejdą mi felgi 15 , 8,5'szer i et 15?. Myśle że na tył nie bedzie problemu z nimi ale czy z przodu przy skręcie nie będzie gdzieś ocierać?
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: Przemooo w Kwiecień 05, 2019, 20:19:46 pm
8,5 na przod moze byc ciezko wladowac ale pewnie sie da :) tylko jak Ty bedziesz krecil taka felga bez wspomagania ? :D jakie opony na to planujesz ?
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 05, 2019, 20:32:25 pm
Za parę tygodni bedzie w nim siedział 1.8 turbo i wspomaganie też bedzie. W temacie felg też nie ma problemu że będą wystawały poza obrys auta . Tu najważniejsze jest to czy nie będzie przód obcierał przy skręcie kół...
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 05, 2019, 20:42:56 pm
odpowiedzcie mi jeszcze czy podejdą mi felgi 15 , 8,5'szer i et 15?
nie podejda,
z tylu bedzie 5mm zapasu od srodka ,a od zewnatrz zabraknie 15mm, zeby sie kolo schowalo,
z przodu nawet nie chce mi sie liczyc, bo w ogole sie nie zmiesci,
pomijam fakt,ze na takich walcach nie da sie jezdzic

Auto buja sie jak amfibia
taki urok waskiego zawiasu

a parę tygodni bedzie w nim siedział 1.8 turbo i wspomaganie też bedzie
szkoda chlastac taki ladny egzemplarz borka, do przerobek trzeba bylo kupic caro, od razu mialbys szeroki zawias
W temacie felg też nie ma problemu że będą wystawały poza obrys auta
oczywiscie, ze to jest problem, nie tylko prawny, nie tylko techniczny, ale dodatkowo wyglada jak totalna wiocha
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 05, 2019, 20:55:55 pm
To czy coś wygląda jak " totalna wiocha " jest sprawą indywidualnego gustu....Co trzeba było kupić ,co robić....He,ubaw mam z takich tekstów.....
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 05, 2019, 21:29:42 pm
ohoho, czyzby przybyl na forum kolejny wrazliwiec, ktorego zamiarow nie mozna deliktnie skrytykowac, bo zaczyna go piec dupa,
czy za chwile posypia sie teksty :
"ja kupilem, moje pieniadze, jak bede chcial to spale, potne ,oszcze, osram, znowu podpale, kupie kolejnych 10szt i odrazu pod prase posle,
chce byc jak moj idol Jeremiasz Clalkson (alias Debil przed brexitem), on jeden potrafi rozpieprzac Polonezy itd. itp. "

tak wiec wyprzedze wylew jadu i odpowiem,
kupiles sobie, to jest twoje, wiec i tak zrobisz co zechcesz - a wyglada na to,ze chcesz pociac i potniesz - ale nie oczekuj czyjejs akceptacji w tym,ze zniszczysz ladny egzemplarz rzadkiego juz modelu,
a z takim podejsciem wlasnie na niszczenie sie zanosi, bo skoro to nie problem, ze beben od pralki bedzie wystawal za karoserie - to co jest problemem ?
nie masz poczucia estetyki (nie wiesz co jest wiocha) ,to zmiescisz kazdy beben od pralki, tylko troche checi i diax - z tylu wycinasz miejsce na kolo, a z przodu odkrecasz blotniki i nic nie bedzie ocieralo nawet na felgach 10j,
wciaz nie da sie na tym jezdzic, ale sie zmiesci,

tylko po co mocny silnik, skoro auto nie bedzie potrafilo skrecac ? a moze i d przodu nawet nie pojedzie,bo nie pisales, czy przypadkiem jakiejs mega gleby nie planujesz,
byl tez kiedys delikwent, ktory pytal jak zrobic negatyw z tylu <lol2>

wiec zanim zaczniesz jakies prucie sie lub fochy to wez gleboki oddech i zastanow sie o co chcesz spytac na forum milosnikow marki - czyli ludzi, ktorzy niejednokrotnie chca dla twojego Borka lepiej niz Ty sam
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 05, 2019, 21:35:17 pm
KGB się trochę za mocno rozpędził, ale zgodzę się w pewnym sensie - faktycznie szkoda fajnego egzemplarza borka do tak daleko idących przeróbek (włączając murzyńskie felgi niezgodne z przepisami i utrudniające jazdę). Ja wiem, że to tuning klub, ale naprawdę jesteś pewien, że chcesz iść w tym kierunku?  <mysli>
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: Przemooo w Kwiecień 05, 2019, 21:36:18 pm
Niezawodny KGB :D to że coś się Tobie nie podoba nie oznacza że każdemu się nie będzie podobało;D ja rozumiem że jak koła wystają po 10 cm poza obrys to jest słabo ale jak są schowane po 10 cm w nadkola to też nie wygląda dobrze :P
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 05, 2019, 21:40:19 pm
Czy ja wiem? Kupę amerykańskich aut z lat `70 miało schowane koła (zresztą jak dużo aut europejskich z tamtego okresu), i wcale nie wyglądało to tak strasznie tragicznie. W borewiczu wizualnie wąski zawias aż tak bardzo nie razi :).

Dodge. American motor car

(https://pics.imcdb.org/5169/1.1861.jpg)
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 05, 2019, 21:48:34 pm
Ile ludzi tyle opinii ,gustów i smaków....Troche za długo żyję żeby przejmować sie wywodami w stylu KGB...Padło pytanienie o felg - czy będzie problem z nimi czy nie...i tyle w temacie...
Jeśli ktoś ma jakieś konkretne info w temacie o jaki zapytałem to bede wdzięczny za każdą podpowiedź...
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 05, 2019, 23:58:15 pm
ja rozumiem że jak koła wystają po 10 cm poza obrys to jest słabo ale jak są schowane po 10 cm w nadkola to też nie wygląda dobrze
ale dlaczego przechodzic ze skrajnosci w skrajnosc ? przeciez kola moga byc rozstawione maksymalnie szeroko na ile pozwala im to normalnie pracowac,
w Borku szeroki zawias wygladalby juz konkretnie szeroko, bo Borek ma wizualnie mniejsza bryle nadwozia niz Caro, o Plusach nie wspominajac,
a imitowac szeroki zawias mozna odpowiednio dobranymi felgami i nie nazlezy zapominac o oponach,bo to one ewentualnie ocieraja o ranty (felga jezeli o cos ociera, to jest to wahacz lub linka recznego ;p )
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: Czaroo#1879 w Kwiecień 06, 2019, 00:06:12 am
Wreszcie i ja mogę przedstawić wojego poloneza .
Rocznik 84'. Wersja bez obrotomierza, fotele w ,,skórze"...
Mega zakonserwowany przez pierwszego właściciela wiec na dzień dzisiejszy lakier do drobnych poprawek i polerki.
Z mechanicznych spraw to zawias przód i tył do kapitalki bo wszystkie gumy sparciałe. Auto buja sie jak amfibia ....Most napędowy pięknie śpiewa,podpora wału napędowego praktycznie nie istnieje. Wiec jest co robić😁....
Jestem laikiem w temacie komputera wiec,proszę o podpowiedź jak zamieścić bezpośrednio tu foty z pominięciem np fotosika bo nie potrafie znaleźć takiego info na forum....
Spokojnie czekamy na zdjęcia i postaramy się odpowiedzieć na wszystkie twoje  pytania:-)
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 06, 2019, 07:14:03 am
Bedzie szeroki tył ze stabilizatorem. Myśle o szerokich felgach bo oglądam poldki z poszerzonymi nadkolami i też zakładam możliwość  zastosować takie rozwiązanie. Mam też do wyboru felgi 14' 8 i 9 cali z et 15 i 10....Czytam tu o szerokiej stali i jej rozmiarach i dlatego zakładam że powinny takie felgi pasować. Ale wole sie upewnić i stąd moje pytanie do Was....
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: banned w Kwiecień 06, 2019, 13:17:57 pm
KGB się trochę za mocno rozpędził, ale zgodzę się w pewnym sensie

KGB jest inżynierem więc wie dobrze co się dzieje mechanicznie, a tutaj ostro trąci zniszczeniem rzadkiego już auta.

Bedzie szeroki tył ze stabilizatorem.

Oho, juz widać że nie wiesz jak działa zawieszenie i mechanizm różnicowy.
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 06, 2019, 14:13:33 pm
Bedzie szeroki most z kombi ze stabem...Co do tego ma zawias i mech.różnicowy???
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 06, 2019, 18:48:45 pm
Banned, ale ja się zgodziłem z KGB, jeśli chodzi o względy techniczne, za przesadę uznałem zbyt szczegółową i za daleko idącą analizę psychiki właściciela z prawdopodobieństwem dalszego postępowania :)

Do takich przeróbek w stylu 2005 roku żal borewicza `84, później w razie gdyby się znudził ciężko będzie je odwrócić... Nie prościej i taniej byłoby kupić jakiegoś plusa, przełożyć przód i tył, ewentualnie wnętrze, mieć na starcie szeroki zawias i w nim dłubać? Oryginalnego borka masz tylko raz, później to już będzie ulep.
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: Przemooo w Kwiecień 06, 2019, 19:26:49 pm
To fakt. Chłopaki mają rację:D ja na "PROJEKT" też bym nie wybrał borka :D lepiej go przechować A do cięcia i spawania kupić plusa albo minusa za 2 k w dobrym stanie
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: Szymon w Kwiecień 06, 2019, 21:29:45 pm
Dobry wieczór,
jako posiadacz Borewicza z 1984 roku w wersji luksusowej 1.5L uważam Pańskie założenie budowania tzw. "wydumki" na bazie trzydziestopięcioletniego nadwozia za nieodpowiednie. Przychylam się do zdania kolegów, którzy wypowiedzieli się wcześniej, lepiej będzie zanabyć budę Caro z papierami i na jej podstawie tworzyć fajne rzeczy.
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: banned w Kwiecień 06, 2019, 22:38:50 pm
Bedzie szeroki most z kombi ze stabem...Co do tego ma zawias i mech.różnicowy???

To zależy co dalej zrobisz, bo jeżeli zglebisz i jeszcze utwardzisz to będzie masakra... Stabilizator zapobiega przechyłowy przez przeniesienie siły na przeciwną część zawieszenia, czyli jak zawieszenie się ugina na zakręcie z jednej strony, to stabilizator korzysta ze sprężyny po drugiej żeby utwardzić, tylko że w ten sposób może poderwać też koło po drugiej stronie. W przypadku ustawienia na sztywnym moście jak powyżej, z napędem na tył i bez szpery efekt jest jak tutaj:

https://youtu.be/Vbqn6mKm6mo?t=71

Byle zakręt i zamiast napędu masz mielenie kołem w powietrzu i palenie gumy.

Co do przeróbki starego auta... już choćby względy finansowe powinny Cię przekonać żeby tego nie robić. Dobrze zachowany borewicz, także C klasa (dla niektórych zwłaszcza) ma sporą wartość, przeróbki znacząco ją obniżą. Tymczasem możesz kupić za bezcen Plusa i przekonwertować go na borewicza, a przy takim manewrze jest nawet możliwe że wartość wzrośnie. Przód wystarczy przykręcić, tylko przy tyle jest trochę spawania.
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: lukasz190 w Kwiecień 06, 2019, 22:58:48 pm
Popieram rady kolegów. Do takich projektów lepiej lupić jakiegoś plusa który i tak miał skończyć na szrocie i na nim rzeźbić. Ocalisz wtedy i borka i plusa który stałby się żyletkami.
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 07, 2019, 00:09:53 am
Bedzie szeroki most z kombi ze stabem...Co do tego ma zawias i mech.różnicowy???
bannedowi chodzi zapewne o to, ze stabilizator odciaza wewnetrzne kolo, ktore moze przez to stracic przyczepnosc i wtedy mechanizm roznicowy powoduje, ze zanika naped - w takich przypadkach potrzebna jest szpera,

co do felg to teoretycznie z tylu wejdzie 8j ,z przodu jeszcze bardziej teoretycznie wejdzie 8j przy waskim zawiasie ,le praktycznie nie da sie na tym jezdzic,
jak pisalem wyzej, wazne sa opony i wlasciwie to pod nie nalezy dobrac felgi (oczywiscie nie kupowac najpierw opon, a pozniej szukac felg, tylko poczynic zalozenia),
tak sie sklada, ze dla felg 8j najwezsza opona jaka nalezy zalozyc to 225mm i to juz chyba mowi wystarczajaco duzo o sensie takiego rozwiazania - jeszcze jakby ktos sie uparl i zalozyl cos takiego z tylu dla szpanu to kto bogatemu zabroni,
ale przod na takim walcu nie ma racji bytu,
najszersze felgi, na ktorych da sie stosunkowo normalnie jedzic to 7j , jezdzilem na takich kilka lat z oponami 195/50/15 i gdy dwie pogiąłem, to wiedzialem, ze nie chce juz tak szerokich - kupilem 6j z oponami 195/55/15,
ale 7j 15" maja jedna wazna zalete : maja najwiekszy wybor, wystepuja najczesciej i sa najczesciej kupowane, wiec na rynku wtornym tez jest ich najwiecej - takie bledne kolo,
w przypadku nowych mozna sprobowac dobrac ten sam wzor 7j na tyl i 6j na przod ,ewentualnie 6.5j na przod,
bo dla wielbicieli szerokich kapci w PN mozna wtedy na tyl wrzucic opony 205/50/15 lub 195/55/15 , a na przod 185/55/15 lub 195/50/15

nie napisales nic o oponach jakie chcesz zalozyc, a juz zdazyles zapytac o felgi 15" i 14"

update:
widze,ze banned juz odpowiedzial na pytanie,
u mnie to bylo na nastepnej stronie tematu,wiec nie widzialem
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 08, 2019, 06:55:11 am
KGB - i o taką odpowieź mi chodziło. Dziękuję.Jednak przekonałeś mnie do tych 15stek. Nawet są fajne do wzięcia 7j i et 25 więc chyba o nich pomyślę. Co do opon to będę przymierzał z felgą na aucie. Nie mialem nigdy poldka wiec trudno coś wybierać siedząc przed kompem
Co do samego auta to nikt mu wielkiej krzywdy nie zrobi...
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: KGB w Kwiecień 08, 2019, 11:26:32 am
Nawet są fajne do wzięcia 7j i et 25 więc chyba o nich pomyślę.
taka felga wchodzi na styk (doslowny do sprezyny i wahacza) z przodu, ale na Lucasie - w Bendixie jest inaczej o pojedyncze milimetry, wiec od razu warto byc gotowym na dystans 5mm,
wtedy felga od zewnetrznej strony zajmie polozenie jakby to bylo szerokie zawieszenie na fabrycznych felgach,

z tylu na waskim moscie bedzie spoko i mozna nawet dac dystans, ale na szerokim opona bedzie tarla o rant przy maks ugieciu, chyba ze zamontujesz odboj, ktory nie pozwoli resorom na tak duze ugiecie - zalezy jak auto bedzie eksploatowane
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 09, 2019, 15:08:48 pm
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ae83d2871fa31f9d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/11cc92abeaf91337
Tak autko wyglądało w dniu zakupu...
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 09, 2019, 15:12:01 pm
Dziś są wyciągnięte szyby przód i tył bo pod uszczelkami są jedyne większe miejsca z rdzą
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/20d8e80c6529014b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/7a9cb2b2a54060aa
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/e44ec55365577cf8
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Kwiecień 09, 2019, 15:12:23 pm
Patrząc na te zdjęcia... naprawdę szkoda, że chcesz go tak mocno skundlić, bo egzemplarz bardzo fajny  <uoee> Dziury w standardowych miejscach, jeśli to jedyne ogniska korozji, to bardzo na plus.
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 09, 2019, 15:17:10 pm
Dywaniki zdjęte do prania. Pod nimi zdrowa podłoga, duża ilość konserwacji. I wywiercone wielkie otwory w progach dla łatwiejszego wprowadzenia konserwacji...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/251538008e407c0b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c3a8b5cb8f827e35
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/60ff34d1fc06dac9
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: wojtas74 w Kwiecień 09, 2019, 15:19:28 pm
Trzeba to pod uszczelkami szyb załatać i zaspawać otwory odpływowe. Zrobię ,tak jak kiedyś to robiono, takie nacięcia,łezki,żeby woda odpływała po podszybiu...
Tytuł: Odp: Borek 84'
Wiadomość wysłana przez: banned w Kwiecień 09, 2019, 22:10:09 pm
Parę lat temu, kiedy Polonezy były jeszcze pospolite i tanie, odkryłem że podczas jazdy może się zdarzyć że tylne koło wejdzie prawie po rant felgi w błotnik. (Dzięki kamerzyście który stał na zakręcie autodromu policyjnego w Chorzowie)

Dzisiaj odkryłem że to się może stać nawet podczas parkowania na mocno nierównym gruncie

(https://images89.fotosik.pl/159/51b754aafa03b4d9gen.jpg)