FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: wojtas74 w Kwiecień 05, 2019, 14:51:37 pm
-
Wreszcie i ja mogę przedstawić wojego poloneza .
Rocznik 84'. Wersja bez obrotomierza, fotele w ,,skórze"...
Mega zakonserwowany przez pierwszego właściciela wiec na dzień dzisiejszy lakier do drobnych poprawek i polerki.
Z mechanicznych spraw to zawias przód i tył do kapitalki bo wszystkie gumy sparciałe. Auto buja sie jak amfibia ....Most napędowy pięknie śpiewa,podpora wału napędowego praktycznie nie istnieje. Wiec jest co robić😁....
Jestem laikiem w temacie komputera wiec,proszę o podpowiedź jak zamieścić bezpośrednio tu foty z pominięciem np fotosika bo nie potrafie znaleźć takiego info na forum....
-
Serwis zdjęciowy, np. flickr (lub postimage.org, ale tam z czasem wygasają), potem wklejasz zdjęcia w tagach (bez spacji) [img ]http://link do zdjęcia[/img ] :)
-
Ok.Spróbuje to ogarnąć...
Podpowiedzcie mi jeszcze czy podejdą mi felgi 15 , 8,5'szer i et 15?. Myśle że na tył nie bedzie problemu z nimi ale czy z przodu przy skręcie nie będzie gdzieś ocierać?
-
8,5 na przod moze byc ciezko wladowac ale pewnie sie da :) tylko jak Ty bedziesz krecil taka felga bez wspomagania ? :D jakie opony na to planujesz ?
-
Za parę tygodni bedzie w nim siedział 1.8 turbo i wspomaganie też bedzie. W temacie felg też nie ma problemu że będą wystawały poza obrys auta . Tu najważniejsze jest to czy nie będzie przód obcierał przy skręcie kół...
-
odpowiedzcie mi jeszcze czy podejdą mi felgi 15 , 8,5'szer i et 15?
nie podejda,
z tylu bedzie 5mm zapasu od srodka ,a od zewnatrz zabraknie 15mm, zeby sie kolo schowalo,
z przodu nawet nie chce mi sie liczyc, bo w ogole sie nie zmiesci,
pomijam fakt,ze na takich walcach nie da sie jezdzic
Auto buja sie jak amfibia
taki urok waskiego zawiasu
a parę tygodni bedzie w nim siedział 1.8 turbo i wspomaganie też bedzie
szkoda chlastac taki ladny egzemplarz borka, do przerobek trzeba bylo kupic caro, od razu mialbys szeroki zawiasW temacie felg też nie ma problemu że będą wystawały poza obrys auta
oczywiscie, ze to jest problem, nie tylko prawny, nie tylko techniczny, ale dodatkowo wyglada jak totalna wiocha
-
To czy coś wygląda jak " totalna wiocha " jest sprawą indywidualnego gustu....Co trzeba było kupić ,co robić....He,ubaw mam z takich tekstów.....
-
ohoho, czyzby przybyl na forum kolejny wrazliwiec, ktorego zamiarow nie mozna deliktnie skrytykowac, bo zaczyna go piec dupa,
czy za chwile posypia sie teksty :
"ja kupilem, moje pieniadze, jak bede chcial to spale, potne ,oszcze, osram, znowu podpale, kupie kolejnych 10szt i odrazu pod prase posle,
chce byc jak moj idol Jeremiasz Clalkson (alias Debil przed brexitem), on jeden potrafi rozpieprzac Polonezy itd. itp. "
tak wiec wyprzedze wylew jadu i odpowiem,
kupiles sobie, to jest twoje, wiec i tak zrobisz co zechcesz - a wyglada na to,ze chcesz pociac i potniesz - ale nie oczekuj czyjejs akceptacji w tym,ze zniszczysz ladny egzemplarz rzadkiego juz modelu,
a z takim podejsciem wlasnie na niszczenie sie zanosi, bo skoro to nie problem, ze beben od pralki bedzie wystawal za karoserie - to co jest problemem ?
nie masz poczucia estetyki (nie wiesz co jest wiocha) ,to zmiescisz kazdy beben od pralki, tylko troche checi i diax - z tylu wycinasz miejsce na kolo, a z przodu odkrecasz blotniki i nic nie bedzie ocieralo nawet na felgach 10j,
wciaz nie da sie na tym jezdzic, ale sie zmiesci,
tylko po co mocny silnik, skoro auto nie bedzie potrafilo skrecac ? a moze i d przodu nawet nie pojedzie,bo nie pisales, czy przypadkiem jakiejs mega gleby nie planujesz,
byl tez kiedys delikwent, ktory pytal jak zrobic negatyw z tylu <lol2>
wiec zanim zaczniesz jakies prucie sie lub fochy to wez gleboki oddech i zastanow sie o co chcesz spytac na forum milosnikow marki - czyli ludzi, ktorzy niejednokrotnie chca dla twojego Borka lepiej niz Ty sam
-
KGB się trochę za mocno rozpędził, ale zgodzę się w pewnym sensie - faktycznie szkoda fajnego egzemplarza borka do tak daleko idących przeróbek (włączając murzyńskie felgi niezgodne z przepisami i utrudniające jazdę). Ja wiem, że to tuning klub, ale naprawdę jesteś pewien, że chcesz iść w tym kierunku? <mysli>
-
Niezawodny KGB :D to że coś się Tobie nie podoba nie oznacza że każdemu się nie będzie podobało;D ja rozumiem że jak koła wystają po 10 cm poza obrys to jest słabo ale jak są schowane po 10 cm w nadkola to też nie wygląda dobrze :P
-
Czy ja wiem? Kupę amerykańskich aut z lat `70 miało schowane koła (zresztą jak dużo aut europejskich z tamtego okresu), i wcale nie wyglądało to tak strasznie tragicznie. W borewiczu wizualnie wąski zawias aż tak bardzo nie razi :).
Dodge. American motor car
(https://pics.imcdb.org/5169/1.1861.jpg)
-
Ile ludzi tyle opinii ,gustów i smaków....Troche za długo żyję żeby przejmować sie wywodami w stylu KGB...Padło pytanienie o felg - czy będzie problem z nimi czy nie...i tyle w temacie...
Jeśli ktoś ma jakieś konkretne info w temacie o jaki zapytałem to bede wdzięczny za każdą podpowiedź...
-
ja rozumiem że jak koła wystają po 10 cm poza obrys to jest słabo ale jak są schowane po 10 cm w nadkola to też nie wygląda dobrze
ale dlaczego przechodzic ze skrajnosci w skrajnosc ? przeciez kola moga byc rozstawione maksymalnie szeroko na ile pozwala im to normalnie pracowac,
w Borku szeroki zawias wygladalby juz konkretnie szeroko, bo Borek ma wizualnie mniejsza bryle nadwozia niz Caro, o Plusach nie wspominajac,
a imitowac szeroki zawias mozna odpowiednio dobranymi felgami i nie nazlezy zapominac o oponach,bo to one ewentualnie ocieraja o ranty (felga jezeli o cos ociera, to jest to wahacz lub linka recznego ;p )
-
Wreszcie i ja mogę przedstawić wojego poloneza .
Rocznik 84'. Wersja bez obrotomierza, fotele w ,,skórze"...
Mega zakonserwowany przez pierwszego właściciela wiec na dzień dzisiejszy lakier do drobnych poprawek i polerki.
Z mechanicznych spraw to zawias przód i tył do kapitalki bo wszystkie gumy sparciałe. Auto buja sie jak amfibia ....Most napędowy pięknie śpiewa,podpora wału napędowego praktycznie nie istnieje. Wiec jest co robić😁....
Jestem laikiem w temacie komputera wiec,proszę o podpowiedź jak zamieścić bezpośrednio tu foty z pominięciem np fotosika bo nie potrafie znaleźć takiego info na forum....
Spokojnie czekamy na zdjęcia i postaramy się odpowiedzieć na wszystkie twoje pytania:-)
-
Bedzie szeroki tył ze stabilizatorem. Myśle o szerokich felgach bo oglądam poldki z poszerzonymi nadkolami i też zakładam możliwość zastosować takie rozwiązanie. Mam też do wyboru felgi 14' 8 i 9 cali z et 15 i 10....Czytam tu o szerokiej stali i jej rozmiarach i dlatego zakładam że powinny takie felgi pasować. Ale wole sie upewnić i stąd moje pytanie do Was....
-
KGB się trochę za mocno rozpędził, ale zgodzę się w pewnym sensie
KGB jest inżynierem więc wie dobrze co się dzieje mechanicznie, a tutaj ostro trąci zniszczeniem rzadkiego już auta.
Bedzie szeroki tył ze stabilizatorem.
Oho, juz widać że nie wiesz jak działa zawieszenie i mechanizm różnicowy.
-
Bedzie szeroki most z kombi ze stabem...Co do tego ma zawias i mech.różnicowy???
-
Banned, ale ja się zgodziłem z KGB, jeśli chodzi o względy techniczne, za przesadę uznałem zbyt szczegółową i za daleko idącą analizę psychiki właściciela z prawdopodobieństwem dalszego postępowania :)
Do takich przeróbek w stylu 2005 roku żal borewicza `84, później w razie gdyby się znudził ciężko będzie je odwrócić... Nie prościej i taniej byłoby kupić jakiegoś plusa, przełożyć przód i tył, ewentualnie wnętrze, mieć na starcie szeroki zawias i w nim dłubać? Oryginalnego borka masz tylko raz, później to już będzie ulep.
-
To fakt. Chłopaki mają rację:D ja na "PROJEKT" też bym nie wybrał borka :D lepiej go przechować A do cięcia i spawania kupić plusa albo minusa za 2 k w dobrym stanie
-
Dobry wieczór,
jako posiadacz Borewicza z 1984 roku w wersji luksusowej 1.5L uważam Pańskie założenie budowania tzw. "wydumki" na bazie trzydziestopięcioletniego nadwozia za nieodpowiednie. Przychylam się do zdania kolegów, którzy wypowiedzieli się wcześniej, lepiej będzie zanabyć budę Caro z papierami i na jej podstawie tworzyć fajne rzeczy.
-
Bedzie szeroki most z kombi ze stabem...Co do tego ma zawias i mech.różnicowy???
To zależy co dalej zrobisz, bo jeżeli zglebisz i jeszcze utwardzisz to będzie masakra... Stabilizator zapobiega przechyłowy przez przeniesienie siły na przeciwną część zawieszenia, czyli jak zawieszenie się ugina na zakręcie z jednej strony, to stabilizator korzysta ze sprężyny po drugiej żeby utwardzić, tylko że w ten sposób może poderwać też koło po drugiej stronie. W przypadku ustawienia na sztywnym moście jak powyżej, z napędem na tył i bez szpery efekt jest jak tutaj:
https://youtu.be/Vbqn6mKm6mo?t=71
Byle zakręt i zamiast napędu masz mielenie kołem w powietrzu i palenie gumy.
Co do przeróbki starego auta... już choćby względy finansowe powinny Cię przekonać żeby tego nie robić. Dobrze zachowany borewicz, także C klasa (dla niektórych zwłaszcza) ma sporą wartość, przeróbki znacząco ją obniżą. Tymczasem możesz kupić za bezcen Plusa i przekonwertować go na borewicza, a przy takim manewrze jest nawet możliwe że wartość wzrośnie. Przód wystarczy przykręcić, tylko przy tyle jest trochę spawania.
-
Popieram rady kolegów. Do takich projektów lepiej lupić jakiegoś plusa który i tak miał skończyć na szrocie i na nim rzeźbić. Ocalisz wtedy i borka i plusa który stałby się żyletkami.
-
Bedzie szeroki most z kombi ze stabem...Co do tego ma zawias i mech.różnicowy???
bannedowi chodzi zapewne o to, ze stabilizator odciaza wewnetrzne kolo, ktore moze przez to stracic przyczepnosc i wtedy mechanizm roznicowy powoduje, ze zanika naped - w takich przypadkach potrzebna jest szpera,
co do felg to teoretycznie z tylu wejdzie 8j ,z przodu jeszcze bardziej teoretycznie wejdzie 8j przy waskim zawiasie ,le praktycznie nie da sie na tym jezdzic,
jak pisalem wyzej, wazne sa opony i wlasciwie to pod nie nalezy dobrac felgi (oczywiscie nie kupowac najpierw opon, a pozniej szukac felg, tylko poczynic zalozenia),
tak sie sklada, ze dla felg 8j najwezsza opona jaka nalezy zalozyc to 225mm i to juz chyba mowi wystarczajaco duzo o sensie takiego rozwiazania - jeszcze jakby ktos sie uparl i zalozyl cos takiego z tylu dla szpanu to kto bogatemu zabroni,
ale przod na takim walcu nie ma racji bytu,
najszersze felgi, na ktorych da sie stosunkowo normalnie jedzic to 7j , jezdzilem na takich kilka lat z oponami 195/50/15 i gdy dwie pogiąłem, to wiedzialem, ze nie chce juz tak szerokich - kupilem 6j z oponami 195/55/15,
ale 7j 15" maja jedna wazna zalete : maja najwiekszy wybor, wystepuja najczesciej i sa najczesciej kupowane, wiec na rynku wtornym tez jest ich najwiecej - takie bledne kolo,
w przypadku nowych mozna sprobowac dobrac ten sam wzor 7j na tyl i 6j na przod ,ewentualnie 6.5j na przod,
bo dla wielbicieli szerokich kapci w PN mozna wtedy na tyl wrzucic opony 205/50/15 lub 195/55/15 , a na przod 185/55/15 lub 195/50/15
nie napisales nic o oponach jakie chcesz zalozyc, a juz zdazyles zapytac o felgi 15" i 14"
update:
widze,ze banned juz odpowiedzial na pytanie,
u mnie to bylo na nastepnej stronie tematu,wiec nie widzialem
-
KGB - i o taką odpowieź mi chodziło. Dziękuję.Jednak przekonałeś mnie do tych 15stek. Nawet są fajne do wzięcia 7j i et 25 więc chyba o nich pomyślę. Co do opon to będę przymierzał z felgą na aucie. Nie mialem nigdy poldka wiec trudno coś wybierać siedząc przed kompem
Co do samego auta to nikt mu wielkiej krzywdy nie zrobi...
-
Nawet są fajne do wzięcia 7j i et 25 więc chyba o nich pomyślę.
taka felga wchodzi na styk (doslowny do sprezyny i wahacza) z przodu, ale na Lucasie - w Bendixie jest inaczej o pojedyncze milimetry, wiec od razu warto byc gotowym na dystans 5mm,
wtedy felga od zewnetrznej strony zajmie polozenie jakby to bylo szerokie zawieszenie na fabrycznych felgach,
z tylu na waskim moscie bedzie spoko i mozna nawet dac dystans, ale na szerokim opona bedzie tarla o rant przy maks ugieciu, chyba ze zamontujesz odboj, ktory nie pozwoli resorom na tak duze ugiecie - zalezy jak auto bedzie eksploatowane
-
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ae83d2871fa31f9d
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/11cc92abeaf91337
Tak autko wyglądało w dniu zakupu...
-
Dziś są wyciągnięte szyby przód i tył bo pod uszczelkami są jedyne większe miejsca z rdzą
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/20d8e80c6529014b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/7a9cb2b2a54060aa
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/e44ec55365577cf8
-
Patrząc na te zdjęcia... naprawdę szkoda, że chcesz go tak mocno skundlić, bo egzemplarz bardzo fajny <uoee> Dziury w standardowych miejscach, jeśli to jedyne ogniska korozji, to bardzo na plus.
-
Dywaniki zdjęte do prania. Pod nimi zdrowa podłoga, duża ilość konserwacji. I wywiercone wielkie otwory w progach dla łatwiejszego wprowadzenia konserwacji...
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/251538008e407c0b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c3a8b5cb8f827e35
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/60ff34d1fc06dac9
-
Trzeba to pod uszczelkami szyb załatać i zaspawać otwory odpływowe. Zrobię ,tak jak kiedyś to robiono, takie nacięcia,łezki,żeby woda odpływała po podszybiu...
-
Parę lat temu, kiedy Polonezy były jeszcze pospolite i tanie, odkryłem że podczas jazdy może się zdarzyć że tylne koło wejdzie prawie po rant felgi w błotnik. (Dzięki kamerzyście który stał na zakręcie autodromu policyjnego w Chorzowie)
Dzisiaj odkryłem że to się może stać nawet podczas parkowania na mocno nierównym gruncie
(https://images89.fotosik.pl/159/51b754aafa03b4d9gen.jpg)