FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: nielsen w Listopad 05, 2019, 23:31:32 pm
-
Pacjent to Fiat 125p rocznik 1987 kompletnie odbudowywany i modyfikowany od podstaw. Szerokie zawieszenie i silnik rover 1.8
Jestem na etapie składania hamulców i potrzebuję konsultacji, żeby uniknąć wpadki.
Moja konfiguracja, którą składam i mam już wszystkie części, to tak:
Przód to Lucas na tarczach trucka, pompa i serwo Bendix, tył most jugol, seryjne tarcze stary typ, korektor siły hamowania z plusa (ten ze śrutem).
Być może w drugim etapie wyląduje szeroki most na bębnach i może serwo i pompa Lucas - na razie nie ma takiej opcji.
Moje pytania na chwilę obecną to:
1) Czy zastawić sobie czujnik uszkodzenia ukł. hamulcowego \ korektor siły hamowania (nie znam faktycznej nazwy)
Czy ma on pozytywny\negatywny\neutralny wpływ na działanie układu?
2) Przewody elastyczne mam nowe, sztywne będę dorabiał od podstaw ze względu na miks gwintów.
Jaką średnice przewodów wybrać? Miedziane standardowe? Jest różnica w jakości\trwałości przy zakupie z różnych źródeł?
Nie umieszczam w dziale szybka odpowiedź, bo będę konsultował w trakcie składania.
-
AD. 1 to chodzi mi o takie coś:
(https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/a6/af/9a/korektor-sily-hamowania-pf-125p-pomorskie-476004482.jpg)
Jak - na jakiej zasadzie - (i czy) wpływa na hamowanie ?
-
To czujnik. Wpływać na hamowanie nie wpływa. Nie pamiętam jakie sekcje są do niego podłączone ale wykrywa gdy w jednej z nich jest mniejsze ciśnienie hydrauliczne.
-
na przód do Lukasa możesz dać tarcze Mikoda wiercone i frezowane+ klocki TRV. tak ja zrobiłem, przy felach 13 mam tarcze 240 mm. różnica w hamowaniu wyraźnie odczuwalna na +. średnicy przewodów nie przeskoczysz, zachowaj oryginalną, oczywiście w miedzi. korektor sił hamowania moim zdaniem trzeba zachować, unikniesz blokowania tylnych kół przy hamowaniu.
spójrz w temat- "większe tarcze = skuteczniejsze hamulce?".
-
Olej czujnik by tylko się narobisz z gwintami. Ma drobne, co przy reszcie starego układu jest mocno upierdliwe.
Skoro robisz wszystko od podstaw to mozę wymień pompę na uno turbo o średnicy tłoka 20,zhakiem mm. Tam też są drobne gwinty jak w lucasie. Wtedy wszystkie sztywne zrobisz na drobnym, a tylko w możcie zrobisz przejście na gruby.
Pompa z Uno skraca nieco skok pedału. Siła niezmienna na nodze.
Obowiazkowo usztywnienie pompy wspornikiem do nadkola.
-
Kompletny zestaw z tarczami i zaciskami do swapa hamulców z Trucka kupiłem już dawno temu, tak samo nowe serwo i pompę.
W tym tygodniu je zamontowałem + nowe przewody elastyczne. Przewody sztywne dopiero będę dorabiał.
Skoro pompa z UNO pasuje (i w sumie pewnie z innych aut też) aktualnie poszukuje taniego zbiorniczka płynu hamulcowego z 1 korkiem. Tani tzn. tak do 70zł bo jedyny jaki znalazłem to 130zł z wysyłką
https://allegro.pl/oferta/fiat-125p-polonez-zbiorniczek-plynu-hamulcowego-8086616731 (https://allegro.pl/oferta/fiat-125p-polonez-zbiorniczek-plynu-hamulcowego-8086616731)
Mój niestety pękł przy demontażu.
Zbiorniczek z 1 korkiem po stara pompę.
-
Proszę o weryfikacje czy dobrze myślę:
Moja konfiguracja to:
- serwo i pompa starego typu
- przednie zaciski Lucas
- tylne Bendix
- korektor siły hamowania bezwładnościowy z plusa
Gwinty w systemie bendix to M10x1.25
Gwinty w systemie lucas to M10x1
Czyli potrzebuję dorobić:
1x przewód z pompa ham. ( M10x1.25 ) do przewód elastyczny lewego przedniego zacisku ( M10x1 )
1x przewód z pompa ham. ( M10x1.25 ) do przewód elastyczny prawego przedniego zacisku ( M10x1 )
1x przewód z pompa ham. ( M10x1.25 ) do korektor siły hamowania ( M10x1 )
1x przewód główny na tył z korektora siły hamowania ( M10x1 ) do przewodu elastycznego tylnego mostu (tu zależy jaki dam trójnik)
1x przewód z trójnika (tu zależy jaki dam trójnik) do przewodu elastycznego lewego tylnego zacisku ( M10x1.25 )
1x przewód z trójnika (tu zależy jaki dam trójnik) do przewodu elastycznego prawego tylnego zacisku ( M10x1.25 )
Jak założę trójnik starego typu to gwinty M10x1.25 i elastyczny M10x1.25
Jak założę nowszy trójnik - chyba rozsądniej to gwinty M10x1 i elastyczny M10x1
-
Pisałem. Jak założysz pompę z UNO Turbo to będziesz miał gwinty M10x1.0, wiec przód opędzasz na jednym rozmairze.
Na moście załóż wszystko jak zaciski, czyli 1.25. Trójnik też. Daj przejściówkę na drobny gwint przed elastycznym. Jak Ci sie kiedyś zamarzy (trafi) most z bębnami to przekładasz 1:1 bez kombinacji. Jeśli można - wykorzystuj seryjne części. Nawet na metry łatwiej kupić miedziaka z gotowymi końcówkami w jednym rozmiarze.
-
czy ta pompa z uno podejdzie do lucasowego serwa ?
-
to pompa do bendixowego serwa - jezeli ja "wcisniesz" na lukasowe serwo to bedzie "pasowala"
-
czy ta pompa z uno podejdzie do lucasowego serwa ?
Oczywiście, że nie. Wypisane przeze mnie pompy pasujące do serwa lucas znajdziesz w odpowiednim dziale na forum.