FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Układ dolotowy i wydechowy => Wątek zaczęty przez: Michel18 w Maj 07, 2020, 21:20:16 pm
-
Mam pytanie, czy zamontował ktoś u siebie kolektor wydechowy z VVC? Jeżeli tak to jak rozwiązaliście problem rurki 3 cylindra która opiera się o fartuch? Ewentualnie jak go poprowadziliście dalej i co zastosowaliście. Fotki mile widziane <lol> Mam taki pod ręką i chciałbym go użyć zamiast żeliwniaka.
-
Mowa pewnie o kolektorze ze 160tki. Z nim jest problem bo nie wchodzi bez cięcia/gięcia do komory, bo jak zauważyłeś wadzi o fartuch. Ja mam 4-2-1 zbudowane na bazie zwykłego kolektora rurowego stosowanego w roverach 1.4/1.6/1.8/vvc 145. Chamsko uspawany elektrodą, ale swoje zadanie spełnia. Hamownia pokazała prawie 145KM i 164Nm. Aczkolwiek jak widać idealnie nie jest, momentu trochę do serii brakuje i jestem pewien że to przez spawy które na pewno dostały się do wnętrza i zaburzają przepływ. Mam zamiar zbudować go od nowa tym razem dbając bardziej o jakość :P
(https://i.imgur.com/fNjDGxb.jpg) (https://i.imgur.com/q73HevN.jpg)
(https://i.imgur.com/xkJJ771.png)
-
Ja na takim samym kolektorze, jak Maćko miałem 156koni i 171Nm także idealna seria dla silnika w wersji "160", które w zdrowych sztukach mają okolice 155. Także żaden upgrade ten ze 160tki właśnie.
-
Dziękuję wszystkim <spoko>, pewnie samemu też taki sobie zrobię
-
To może odrazu długie 4w2w1 gdzieś pod nogi pasażera. Miałem taki i przy seryjnym zawiasie i skrzyni poldorovera to nie problem. Na swojego poświęciłem 3 długie dwururki z ohv plud jakieś ścinki.
Tak swoją drogą zastanawiam się jak to możliwe że moje zwykłe 1,8 wykręciło momentu dużo więcej jak te wasze wc... chyba że ta przewoźna hamownia kłamie 20% ale patrząc na wyniki seryjnych aut to raczej góra kilka procent.
-
Trzeba było to zweryfikować na innej hamowni. Jak poskładasz... ;) Generalnie wynik super, ale cosik dużo niuta, jak na mały zawór i zwykły wałek.
No i to, że wykres od 5150 leci na szyję to też mocno średnio, bo brakuje tego co najfajniejsze w Roverze. Moje VVC miało pnący wykres do 7100.
Kolektor robiony według wytycznych DVA?
-
Tak swoją drogą zastanawiam się jak to możliwe że moje zwykłe 1,8 wykręciło momentu dużo więcej jak te wasze wc
moze obrotomierz zaniza o kilkaset rpm
-
Powiedzmy że wg DA. A co do opadania wykresu momentu ponad 5000rpm to seryjne 1,8 też tak ma.
A jak poskładam to już wałki od wc czekają...
-
W granicach 5500, u Ciebie ciut wcześniej.
Walki z VVC też są bez szału, mają krótki czas otwarcia. Ale od bidy po wystrojeniu ze 145-150 powinno być.
-
Bocian - ja myślę, że tutaj sterownik z 2.0 robi dużo roboty. Ja go też mam przecież u siebie i mam nie gorszy wynik niż vvc (a nawet lepszy Nm) tyle że nie leci do 7 tyś.
-
Dokładnie. Rozmawialiśmy z Goldenem na temat powodów dlaczego wyszło Wam tyle momentu i wniosek jest prosty. Sterowniki do K Serii mają tragiczne mapy zapłonu. Do tego część z nich jest mocno przelana paliwem. Stroiłem już VVC160 i różnica jest znacząca. Paliwa jeszcze nie dopracowałem, ale samochód zmienił się nie do poznania.
163KM i 182Nm. Ale paliwo mocno do korekty nadal, do 170 się zbliży na spokojnie. Moc maksymalna osiąga przy lekko ponad 7300obr, odcięcie 7500.
Stare sterowniki, a szczególnie T Seria z czujnikiem stuku ma na pewno dużo agresywniejsza mapę zapłonowa.
Góry niestety bez poprawy napełnienia na ma możliwości poprawić.