FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Majonez w Czerwiec 16, 2020, 19:30:00 pm
-
Przymierzam się do ogarnięcia instalacji lpg w poldoroverze, mam w nim zamontowane tytułowe valteki w duecie z parownikiem tomasetto ( to chyba ta słynna alaska) postawione na sterowniku kme diego. Nie od dziś wiadomo że średnio to pasuje do tego silnika, aczkolwiek jakoś to działa. Tak czy inaczej chcę to zmienić i tu pojawia się pytanie co wybrać. Głównie chodzi mi o wtryski i reduktor, teraz siedzi oryginalne 1.4 ale chciałbym coś z potencjałem rozwojowym żeby ogarnęło np. 1.8 vvc w przyszłości. Nie wiem czy sterownik też koniecznie trzeba będzie zmienić, czy może zostać to co jest ?
-
Co do wtrysków to polecić mogę Barracudy 115, mam je w VVC a wcześniej jeździły w 1.4. Przy 1.4 dysze 1,8mm a przy VVC rozwiercone 2,8mm. Parownik KME Tur. Taki zestaw bez problemu ogarnia K16 na odpowiednim poziomie. Jeśli chodzi o sterownik - nie znam się na sterownikach KME więc się nie wypowiem. U siebie mam Staga 4 Eco który również bez najmniejszych problemów radzi sobie z VVC.
-
Sterownik zostać może. Wtryski napewno do wymiany, a parownik dla świętego spokoju również. Czarny AC wystarczy napewno
-
Matrixy hs211.40
Mam i jeżdżą jak są sprawne :lol:.to jest OK.
Wymieniłem już 3, być może jakieś lipne sztuki trafiłem.
Od jakiegoś czasu spokój.
Pozdro
Wysłane z mojego ASUS_I01WD przy użyciu Tapatalka
-
Nie te czasy. Matrixy można na półkę do lamusa odstawić.
Słusznie zaznaczyłeś Jimo: jak są sprawne :)
Te lepsze AC też by w zupełności wystarczyły.
Regulować po AFR lub jak ktoś będzie w stanie odczytać korekty długie i krótkie to po korektach jeśli będzie odpowiedni sterownik silnika i wtryski Pb, nie wspominając, że mapę benzyny nie zbiera się w 3 kilometry
-
Ja miałem Hany w 1.4 i dawały radę . Do 1.8 też zostają tylko zmiana dysz w nich a jak masz już w aucie gaz to polecam poszukać staga 4 eco albo pełną 4 . Ja używany sterownik do Eco dałem stówkę więc nie jakieś wielkie pieniążki . Do tego parownik od staga i bez problemowo to wszystko wystroisz . Ja właśnie teraz wyrżnąłem Sterownik AG który miałem i będzie przy 1.8 zakładany Sag żeby to jakoś normalnie się dało wystroić . Na upartego możesz założyć też listwę wtryskową grzebieniową która można umieścić bliżej kolektora dokładnie to pomiędzy połówkami kolektorów ssących co spowoduje to że wężyki do kolektora będą krótsze a im bliżej wtryskiwacze tym lepiej bo mniej odczuwalna jest minimalna zmułka po dodaniu gazu do oporu noi najważniejsze wtryskiwaczy nie widać pod maską ;)
(https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/p720x720/44450351_923831921146231_215450291305185280_o.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=8024bb&_nc_oc=AQlYVSz-kAwlsHyL8kF96lrVeMjSbLdooF7q74lINZHhvv7Eq7zsMV7mhA1H7mE0D88&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&_nc_tp=6&oh=9f8cbdffe44278a36de1f524cb49fbc6&oe=5F0E8C31)
Ja listwę miałem tak zamontowaną w 1.4 i tak samo będzie założona po wymianie dysz w 1.8
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/54515747_1010721949123894_2969288059125760000_o.jpg?_nc_cat=108&_nc_sid=8024bb&_nc_oc=AQn-rvz_nWWygOSYC77LM-lBCK7nfURv1SliVvbO9FiDfrU5tez6grJlgKZDbq8Xx10&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&_nc_tp=7&oh=98e8ba5ffa2c89e4d261a91e2c255056&oe=5F10AD6A)
-
Ja miałem matrixa 544 (czy jakoś tak) ogarniały bez problemu 1,8 ale jak pisali wyżej nie te czasy. Do tego diego też dawało radę. Parownik wybuchowy magic jet - 0 problemu.
-
zalezy ile chcesz przeznaczyc kasy na przerobki,
najlepsze w rozsadnej cenie beda baracudy za ~300pln ,w listwie lub pojedyncze - to zalezy jak mocno chcesz przerabiac (lepiej pojedyncze),
tansze i dobre beda AC W03, tez sa chyba w listwie i pojedyncze ,podobnie magicjet,
najtansza opcja szybkich wtryskow WGS balde za ~160pln , ale sa specyficzne i jakos nizbyt trwale - mam z nimi spory klopot po ~50kkm przebiegu
z parownikow to dobry bedzie TUR , Zeta N/S lub Magic3 ,ale magic ro roverka to raczej ryzyko, bo jak magic pierdnie gazem, to roverek jest posra w glowice - przynajmniej wg. legend o zapowietrzonym roverku
-
Dzięki Panowie <spoko> . Kupiłem już Tura, nad wtryskiwaczami jeszcze się zastanawiam, ale chyba wezmę baracudy.
-
jaka srednica dysz do 1.8? Przy jakim cisnieniu na reduktorze?"