FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Smina w Czerwiec 27, 2020, 11:37:25 am
-
Cześć.
Jestem tutaj nowy.
Udało mi się zakupić w zeszłym tygodniu Poloneza Caro Plus 1.6 1998r.
Mam mały problem.
Nie pali na jeden cylinder.
Kable, świece i cewka zmieniona i nic...
Czy kiedykolwiek mieliście problem z wtryskami czy ew. czyściliście je...?
Może ktoś miał podobny problem co zrobić..?
Dzięki za pomoc :) Pozdrawiam
-
Kompresja do zmierzenia, czy w ogóle jest na tym cylindrze.
-
Dzięki za info.
-
Możesz też zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć, czy wszystkie dźwigienki pracują. Częsty problem w GSI - zjechana krzywka / krzywki na wałku rozrządu. Generalnie do sprawdzenia układ sterujący zaworami (popychacze, laski, dźwigienki, wałek).
-
Cześć
Cewka, kable i świece zmienione i nic...
Iskrę na wolnych obrotach podaje na wszystkie świece.
Oddałem do mechanika, czyścił i sprawdzał wtryski, mierzył ciśnienie, wszystko ok...
Stwierdził, że problem bardziej elektryczny i przy dużym oporze gubi prąd.
Oddałem do elektromechanika, czekam co będzie....
Miał ktoś może taką przypadłość...??
-
To on pali na jeden cylinder i później przestaje, czy nie pali cały czas? Ta teoria to według mnie jakaś bzdura.
-
Prąd po zdjęciu fajek przechodzi do każdej świecy i po założeniu na świece jest ok. Słychać, że zaczyna tłok pracować.
Podczas jazdy po dodaniu gazu nie chodzi na jeden cylidnder.
Tak to określił.
-
Jeżeli jest zapłon i wtryski pracują, to winny powinien być wałek
Zdejmij pokrywę zaworówo odpal na chwilę i popatrz czy dźwigienki chidzą tak samo.
-
Przypominam że to gsi
-
Wiadomo, który to cylinder?
Czy na wyższych obrotach na postoju tak się zdarza?
Bo można stetoskopem posłuchać, czy rozgrzany wtryskiwacz nie zawiesza się przy wyższej częstotliwości wtrysku... Stukanie wtryskiwacza jest wyraźnie słyszalne.
Ale może i wałek. Przy większych uchyleniach przepustnicy i kiepskim otwarciu zaworu cały AFR bierze w łeb, podczas gdy słabo obciążony silnik pracuje względnie "normalnie"
"Cały AFR" dla danego cylindra oczywiście