FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Macfly w Czerwiec 27, 2020, 15:47:28 pm
-
Witam ostatnio dołożyłem sobie grzane maty w fotele do Poldka . Do zestawu była też dodana cała nowa instalacja z przełącznikiem jako że w FSO niestety fabryczna wyglądała licho to zastosowałem tą z zestawu . Niestety za chiny ludowe nie mogę zmusić kontrolki w liczniku do działania . Same maty grzeją ale kontrolka na liczniku nie żywa . Wcześniej na oryginalnej instalacji działała.
Stosując się do opisu kostki z plusa (przypominam że mam w aucie instalacje plusową przystosowaną pod licznik minusa) maty grzeją ale podświetlenie w przełączniku działa jako kontrolka a nie na liczniku po po przekręceniu pokrętła na 1 poziom grzania podświetla się a przed przekręceniem w ogóle )
Stosowałem się do tego opisu odnośnie fabrycznej kostki w samochodzie .
Kostka z lewej strony za zegarami (4 piny)
Przewód fioletowy - +12V po stacyjce, zasilanie mat (przewód idzie ze skrzynki bezp)
Przewód zielony - podświetlenie klawisza
Przewód czarny - masa PODŚWIETLENIA klawisza
Przewód szary - wejście +12V do sterowania kontrolką (po podaniu +12v, powinna się zaświecić)
Do mat dostałem taki schemat i właśnie kabel opisany jako podświetlenie/kontrolka podłączyłem pod szary przewód w kostce polonezowej i efekt że sam przełącznik robi za kontrolkę przepinając pod podświetlenie świeci cały czas a mostkując wyjście z instalacji Mat opisane jako kontrolka/podświetlenie z szarym i zielonym kablem w instalcji Poloneza mam wszystko podświetlone i kontrolka od grzania świeci tylko niestety cały czas . Ma ktoś jakiś pomysł gdzie w tej instalacji się wpiąć żeby podświetlenie cały czas świeciło a tylko po przekręceniu w przełączniku pokrętła kontrolka na liczniku się zapalała ? Ja niestety z elektryki jestem za cienki żeby z tego schematu coś wywnioskować ale jeśli ktoś czarno na białym mi powie co z czym podłączyć to sam sobie radę ;p
(https://i.imgur.com/PSCH1oU.jpg)
-
Szary to wejście, nie wyjście. Przewód od podświetlenia podłączasz do cienkiego zielonego do któregoś ori przełącznika. A z nóżki 87 w przekaźniku, czyli z jego wyjścia do szarego w kostce.
-
Przełącznika nie mam ori dlatego piszę w co się wpiąć i wrzuciłem schemat od mat co zakupiłem . Na przełączniku ori działało ale nie mam na stopniowej regulacji dlatego chciałem wpiąć się w ten uniwersalny . Wpinałem się wyjściem z mat w zielony i podświetlenie żyje ale brak wtedy kontrolki do licznika . a w instalacji maty ze schematu wychodzi że ten sam przewód co robi za podświetlenie jest do kontrolki noi dupa nie wiem jak to ugryźć .
-
Przecież Ci napisałem.
W instalacji Poloneza podświetlenie włącznika doprowadzone jest cienkim zielonym przewodzie na dole wtyczki. Plus czarna cienka masa.
Żółty od Twojego guzika do grzania podłączasz do zielonego od podświetlenia. To podświetlenie mamy z głowy.
Następnie żeby uruchomić kontrolkę musisz po uruchomieniu grzania mieć +12v, które trzeba podać na szary przewód w oryginalnej kostce w instalacji. Można go wziąć z wyjście z przekaźnika, czyli z nogi 87.
-
Następnie żeby uruchomić kontrolkę musisz po uruchomieniu grzania mieć +12v, które trzeba podać na szary przewód w oryginalnej kostce w instalacji. Można go wziąć z wyjście z przekaźnika, czyli z nogi 87.
Aż tak w elektryce nie jestem ogarnięty żeby ogarnąć rozpiskę przekaźników ale metodą prób , błędów miernika w ręce doszedłem który pin jest od tego i wcale nie jest jakoś to trudne do zrobienia niestety przez to że moja wiedza o elektronice jest znikoma to nie potrzebnie to sobie komplikuje :P
Rozgryzłem co i jak dla tej instalacji i dla potomnych zostawię . Jeśli ktoś by chciał akurat tą uniwersalną instalacje zaadaptować do Poloneza Plusa to przewód opisany jako kontrolka/podświetlenie należy normalnie wpiąć w kostce 4 pinowej do zielonego przewodu od podświetlenia fabrycznego przełącznika a do szarego przewodu do kontrolki to trzeba doprowadzić jeden dodatkowy przewód . Z kostki przekaźnika wychodzą 4 przewody 2 czerwone 1 to stały plus z akumulatora 2 to plus po zapłonie gdzie dopiero po przekręceniu pokrętła pojawia się napięcie . Do tego przewodu należy dolutować dodatkowy przewód i podłączyć go pod szary przewód w kostce polonezowej . Jedyny minus tego jest taki że po przekręceniu zapłonu na sekundę kontrolka się zapala i zaraz gaśnie. Dzieje się tak bo przekaźnik dostaje wzbudzenia ale mi to nie przeszkadza a na pewno łatwiej zaadaptować już istniejącą fajnie zbudowaną instalacje do stołków niż wkładać oryginalną polonezową wiązkę która fabrycznie była robiona po kosztach .