FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Rumcajs w Lipiec 23, 2020, 22:49:14 pm
-
Witam, z tej strony Rumcajs, witam serdecznie na tym forum.
Drodzy koledzy, mam problem ze swoim nowym nabytkiem. Otóż podświetlenie całej deski jest słabe, w ciągu dnia nie widać jak migają kontrolki kierunkowskazów, słychać zaś cykanie przekaźnika, zegarek też ledwo widać. Wskaźnik paliwa pokazuje pół baku, chociaż momentami pokazuje normalnie i widać wtedy 1/4 (tyle teraz powinno być). Jak wcisnę pedał hamulca to wskazówka wskaźnika paliwa lekko opada.
Domyślam się, że to problem z masą, pytanie którą sprawdzić i gdzie dana jest? Oraz czy zaistniałe problemy (podświetlenie i wskazania paliwa) są raczej spowodowane tylko masą czy czymś innym?
Pozdrawiam, Rumcajs
-
Masa zegarów jest pod deską, na ścianie grodziowej.
-
Pod deską na ścianie grodziowej mam rozumieć, że dostęp od spodu przy kolumnie kierowniczej? A co w tym przypadku z zegarkiem czy oświetleniem pokręteł nawiewów, to ta sama masa?
-
W sumie pod deską masz dwa punkty masowe, jeden po prawej a drugi po lewej. Nie pamiętam jak jest to podzielone. Jak chcesz to mogę zrobić fotkę tego miejsca bo mam akurat zdjętą deskę.
-
Byłbym wdzięczny. Czyli bez zdejmowania deski nici - tak wnioskuję po odpowiedzi pana kolegi.
-
Dostęp do punktu masowego pod deską jest po wyjęciu zegarów - nie musisz demontować całej deski, wystarczy czarną ramkę zegarów z nawiewami i same zegary. Najpierw wyjmujesz kratki od nawiewów, nad każdą z nich jest śruba. Oprócz tego dwie śruby od przodu pod czarnymi małymi zaślepkami i 2 śruby na górze przed zegarami. Potem delikatnie wyciągać ramkę bo łatwo ją połamać.
-
Dziękuję za upewnienie gdzie szukać problemu. Wszystko jest cacy :)
-
Szczerze mówiąc zrobiłem masę nie patrząc jakie są żarówki w desce rozdzielczej. Nie chcąc zmieniać kolorów kontrolek na desce, a tylko wzmocnić światło chciałbym zamontować LED'y. Czy to zwykłe T5 wklęsłe czy może jakieś gotowe z cokołem pasują? Przeczytałem długi wątek na temat oświetlenia ale co każdy to inny pomysł :)
-
Wszystkie możliwe złączki do rozłączenia i złączenia na nowo, jak luźne, to podoginać, to samo z żarówkami, jak będą już czarnawe, to do wymiany. No i ogólnie - z całą elektryką w samochodzie to samo. Każda możliwa złączka do wyjęcia i włożenia, każde luźne złącze do poprawienia. Wszystkie masy do sprawdzenia, wyczyszczenia i skręcenia. Przyda się środek do konserwacji styków. Instalacja do uważnego przeglądu, każde przeróbki do sprawdzenia zwłaszcza pod kątem porządnego wykonania łączeń. Jak się postarasz, to samochód będzie jak nowy, w FSO 1500 rocznik 1987 jak przeczyściłem porządnie całą elektrykę, to przy wciskaniu pedału hamulca stopy tak świeciły, że aż oczy bolały. W Polonezie 1.4 MPI nie miałem już takich kłopotów, ale też dbałem o to.