FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: Daniel#1984 w Sierpień 14, 2020, 21:45:43 pm
-
Ostatnio kupiłem do 125p nową pompę marki Metelli, której jakość jest delikatnie mówiąc, kiepska. Na przestrzeni kilometrów hamulce robią się coraz słabsze, i mam wrażenie, że przednią sekcję pompuje znacznie słabiej niż tylną - co potwierdzają liczni posiadacze maluchów, z którymi mam kontakt i którzy montują te same pompy spod znaku metelli, delphi, LPR, to podobno jedno i to samo szmeliwo.
Od jednego z forumowiczów dowiedziałem się, że do FSO i malucha pasuje natomiast pompa z uno 1.4 turbo, do tego ma większą średnicę tłoczka, więc skuteczność powinna być większa. Znalazłem w/g katalogu pompę TRW która powinna pasować plug and play do FSO. Chciałem się dowiedzieć, czy ktoś w FSO stosował ten patent i czy rezultaty są zadowalające, bo mam ochotę wyrzucić aktualną "nową" pompę i poeksprymentować z czymś lepszym.
https://allegro.pl/oferta/pompa-hamulcowa-trw-pmf182-8974640883
-
, do tego ma większą średnicę tłoczka, więc skuteczność powinna być większa
Skuteczność hamulcow będzie mniejsza.
-
Istnieje temat o pompie Uno, w którym poniekąd KGB napisał co stanie się po montażu pompy z większą średnicą tłoczka i tym samym skoku
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=43732.0
-
Ja montowałem pompę TRW ale o oznaczeniu PMD144. Jak się spisuje jeszcze nie wiem, bo samochód nie jest w stanie żeby wyjechać :P ale pasuje plug'n'play mimo że gdzieś pisało że to pompa od Łady. Jak z średnicą tłoczka - nie mam pojęcia. <mysli>
-
Średnica tłoczka ta sama, tylko z tego, co jest podane, średnice gwintu przewodów są inne, także trzeba zakuć przewody od nowa. Swoją drogą cena taka sama jak pompy TRW do bendixa polonezowskiego (ok. 170zł), tylko te są dostępne.
Z drugiej strony pompa TRW do uno kosztuje... 70zł z wysyłką. Także chyba zaryzykuję.
-
Mam zamontowaną w 125p. W teorii powinien się skrócić skok pedału do pełnego zahamowania. Nie pamiętam jak było na starej. Ale zakładałbym drugi raz. Jedyny problem to drobne gwinty i najlepiej zakuć nowe końcówki.
-
Ja do bendixa kupiłem pompę lpr ,a14 zł w intercars z 4 latabtemu i śmigam . Dodatkowy wspornik wg pomysłu Olo i auto hamuje bajka
-
Kupiłem tą pompę, zdam relację po montażu. Gorzej niż na tym chińskim shicie na pewno nie będzie.
-
Pompa TRW już w aucie, zdecydowanie warto było ją zamontować, w porównaniu do metelli niebo a ziemia, pedał twardy, za każdym razem bierze tak samo, nie trzeba nie wiadomo jak deptać, żeby zablokowało hamulce - mocniejszych w pn/125p nigdy nie miałem, także nie ma co się zastanawiać, można montować <spoko>. Jedynie jak wspomniał OLO, trzeba zakuć nowe końcówki, zamiast gwintów 1,25mm mamy w nowej pompie 1,0.
-
https://allegro.pl/oferta/lacznik-przewodow-ham-gwint-m10x1-25-m10x1-df-8571093730
Może sie zmieści obok zbiorniczka
-
Pompa TRW już w aucie, zdecydowanie warto było ją zamontować, w porównaniu do metelli niebo a ziemia, pedał twardy, za każdym razem bierze tak samo, nie trzeba nie wiadomo jak deptać, żeby zablokowało hamulce - mocniejszych w pn/125p nigdy nie miałem, także nie ma co się zastanawiać, można montować <spoko>. Jedynie jak wspomniał OLO, trzeba zakuć nowe końcówki, zamiast gwintów 1,25mm mamy w nowej pompie 1,0.
daj model tej pompy trw
-
Pompa TRW już w aucie, zdecydowanie warto było ją zamontować
Gratuluję!
Czy to jest ta pompa z większą średnicą tłoczka? (już się pogubiłem...)
-
Pompa TRW już w aucie, zdecydowanie warto było ją zamontować
Gratuluję!
Czy to jest ta pompa z większą średnicą tłoczka? (już się pogubiłem...)
Tak - to jest pompa o średnicy tłoczka 20,6 mm (standard FSO - 19mm).
daj model tej pompy trw
TRW PMF182
Kupowałem tutaj, najtańsza oferta jaką znalazłem: https://allegro.pl/oferta/trw-pompa-hamulcowa-pmf182-9208131905
diodalodz - dzięki za linka, szukaliśmy tego pod hasłem "przejściówka" i nic nie wyskakiwało, przydadzą się innym :] Mogę jeszcze dodać, żeby przy odpowietrzaniu najpierw popuścić przewody na pompie, bo tworzyła się nam "poduszka powietrzna" na tylnej sekcji - zapomnieliśmy odpowietrzyć pompę i płyn nie chciał lecieć przez odpowietrzniki mimo pompowania pedału, dopiero po takiej operacji odpowietrzanie według schematu od najdalszego punktu pompy - prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód. Na początku próbowaliśmy też zarobić nowe końcówki na stalowych przewodach, ale przy standardowej zarabiarce nie było możliwości - pękały. Wszystko więc od razu wymieniliśmy na miedziaki. Na przejściówkach pewnie nie mielibyśmy tego problemu, no ale przynajmniej mam wszystkie przewody nowe :]
-
tak z ciekawosci zapytam, jakie sa daty produkcji tych dwoch pomp ?
-
Metelli nie mam pojęcia bo już leży tam gdzie jej miejsce (w stercie złomu, wstyd mi by było dawać komuś coś takiego nawet gratis), a pompa TRW była z zeszłego roku jak dobrze zapamiętałem.
-
wazna sprawa, bo nie bardzo sobie wyobrazam, jak mozna zepsuc pompe hamulcowa produkujac jej kopie,
za to gumowe uszczelki scisniete w nie uzywanej pompie kilka lat moga nie wytrzymac proby czasu
-
Jak widać wszystko da się zepsuć, jak ma być wyprodukowane za miskę ryżu. Ja się broniłem jak mogłem przed nowymi pompami mając złe doświadczenia z tym badziewiem w fiacie 127, i słysząc od innych użytkowników 126p opowieści o stopach w płynie hamulcowym, ale cóż, fabryczna mi padła tuż przed wakacjami i zamontowałem tą "metelli" z braku laku, jak widać strata pieniędzy. Teraz mam normalne hamulce, wcześniej była jakaś parodia.
-
Pompa TRW już w aucie, zdecydowanie warto było ją zamontować
Gratuluję!
Czy to jest ta pompa z większą średnicą tłoczka? (już się pogubiłem...)
Tak - to jest pompa o średnicy tłoczka 20,6 mm (standard FSO - 19mm).
Jak to możliwe, że poprawiło się działanie hamulców, skoro na forum było, że się pogorszy? <co>
-
Pewnie stara pompa miała jakieś 50% sprawności jeżeli można tak powiedzieć, a sprawna pompa z uno ma 90% sprawnksci pompy FSO.
-
dokladnie o tym pisalem wczesniej, ze tak bedzie
a tak swoja droga, to moze sa zestawy naprawcze do pompy (czyli gumki) - pompe, ktora nie jest wytarta w srodku mozna smialo regenerowac skutecznie
-
Przecież mniejszy tłoczek to większe przełożenie hydrauliczne, ale i mniej płynu napompowanego w układ. Więc skok będzie dłuższy, lżej będzie hamować, ale sama skuteczność będzie mniejsza na starej pompie (teoretycznie przy tej samej sile nacisku). Przy nowej pompie w teorii trzeba przyłożyć więcej siły, ale skok pedału powinien być krótszy jak napisał OLO, i reagować szybciej, bardziej ostro.
W praktyce, nie widzę sensu zabawy w rozważania teoretyczne, jak nowa pompa działa rewelacyjnie, skok pedału jest krótki, może delikatnie większą siłę trzeba przyłożyć do hamowania, ale w mojej opinii sprawne serwo jest na tyle wydajne, że nie czuć, aby układ był zbyt ciężki w obsłudze. Tłoczek jest większy tylko o 1,6mm, a nie o 3-4, żeby była kolosalna różnica w pracy pompy i ciężko było naciskać pedał. Pompy z chińskiego gównolitu niestety jakości TRW czy brembo nie dogonią, to jest druga sprawa. Fabrycznie nowej pompy o jakości fabrycznej nie dostaniemy, chyba że podróżując w czasie do 2000 roku :P
Nowe gumki do pomp to szajs i zabawa z gównolitem rzemieślniczym z tego co czytałem na forum 125p. Szkoda według mnie czasu na taką zabawę, jak za 70zł można mieć pompę dobrej firmy i jakościowo bezproblemową zapewne na lata. Ja jestem z niej zadowolony i więcej cudował nie będę.
-
Nowe gumki do pomp to szajs i zabawa z gównolitem rzemieślniczym z tego co czytałem na forum 125p. Szkoda według mnie czasu na taką zabawę, jak za 70zł można mieć pompę dobrej firmy i jakościowo bezproblemową zapewne na lata. Ja jestem z niej zadowolony i więcej cudował nie będę.
a ja naprawialem pompy zestawami z IC (firma siena czy cos takiego),
zestawy kosztowaly 15-20pln, wiec nie widze problemu,
za to nowa nie pasujaca pompa za 70pln sprawia jednak wieksze problemy i w rezultacie kosztuje wiecej niz 70pln,
jedyna wada zestawu naprawczego moze byc jego brak w ofercie (watpie) lub dostepnosci magazynowej (bardzo prawdopodobne)
-
Czytam sobie tą waszą dyskusję z zaciekawieniem. Wtrace swoje zdanie i ja. 5 lat temu moja fabryczna pompa przepuszczala już i efekt był że auto hamowalo na dwa razy. Kupiłem w ic najtańsza pompę firmy lpr za.14 czy 24 zł. Zamontowalem, i jestem bardzo zadowolony. Za każdym razem hamuje tak samo i to skutecznie. Dodatkowo mam wspornik pompy hamulcowej wg pomysłu Olo. Na codzień jeżdżąc roznymi vw A potem przesiadajac się do 125p z bendixem nie widzę wielkiej różnicy przy hamowaniu. Mowa oczywiście o spokojnej jeździe do 130 km w trasie
-
Jako, że jest tu już więcej informacji o standardowej pompie niż "Uno" pozwolę sobie wrzucić dla potomnych numerki standardowej fabrycznej pompy:
Pompa hamulcowa 19,05 : FIAT 4394597 = ATE 24211908153 ; DELPHI LM70002 ; SAMKO P07032 ; LPR 6737 ; METELLI 050021 ; CIFAM 202021 ; A.B.S. 1041
Montowałem u siebie 7 lat temu Delphi (prawdopodobnie = Samko = LPR ?) do dziś działa wyśmienicie
a ja naprawialem pompy zestawami z IC (firma siena czy cos takiego), [...] jedyna wada zestawu naprawczego moze byc jego brak w ofercie (watpie) lub dostepnosci magazynowej (bardzo prawdopodobne)
Zestaw naprawczy 7el. : ERT 200249 ; AUTOFREN SEINSA D1072 ; TRW SP5132
Dostępność pełna, cena 16 zł
-
Delphi sprzed 7 lat to nie delphi aktualnej produkcji, sami właśnie wyrzucamy w tym momencie taką pompę z malucha kolegi i wrzucamy "niepasującą" TRW, zobaczymy jak będzie chodzić w układzie na bębnach bez wspomagania :jezyk2: Ja właśnie wróciłem ze zlotu (nie-fso) i po trasie na ekspresówce ciągle jestem hamulcami zachwycony, montowałbym drugi raz.