FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: w0mbat w Sierpień 28, 2020, 23:33:32 pm
-
Cześć.
Zastanawiam się jaką skrzynię biegów najlepiej byłoby wsadzić do poloneza. i nie martwic się, że silnik o mocy 200KM lub więcej ją zmieli?
Czytałem ten temat -> http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=32333.80 i tam piszą, że skrzynia z opla omegi nie da rady. Więc jak nie omega to co?
Założenia konstrukcyjne są takie:
- żeby przeniosło 200-300KM i się nie rozleciało jak się noga ze sprzęgła specjalnie przez przypadek ześlizgnie
- pasowało na silnik VW lub polonez (omego podobno wchodzi bez problemu na VW)
- pasowało pod polda bez cięcia tunelu (omego podobno wchodzi bez problemu)
- pomijamy problem wytrzymałości polonezowskiego mostu
- koszt zakupu samej skrzyni max 1000zł.
Podobno coś z volvo daje radę i podobno skrzynia od VW LT da się wcisnąć, ale tak na prawdę nie ma na ten temat informacji.
W sumie LT to dostawczak z silnikami diesela więc i skrzynia jest wytrzymalsza (niższe obroty -> wyższe momenty), ale też miała by krótsze przełożenia co by skutkowało niską prędkością maksymalną.
Podobnie z volvo bo brał silniki od LT-ka.
Może jakiś mercedes albo BMW? ale jakie?
Co bractwo wie lub uważa na ten temat?
-
Rx-8 ale lewarek pionowo wychodzi i trzeba tunel przemodelować. Są gotowe adaptery do tych silników.
-
Wystarczy umiec sie obchodzic ze skrzynia FSO i tez bedzie dzialac
-
W tunel wchodzą też N9 i MT75 z forda. Tyle że nie wiem jak z max mocą i momentem. N9 jest o tyle fajna że ma zdejmowalny dzwon i były wesje pod V6. W UK są też zestawy do zmiany przełożeń ale to nie będzie 1000PLN...
-
skrzynie z volvo sa teraz poszukiwane, a wiec i drogie,
skrzynie z mazdy RWD, to jak wynika z tematu o jednym PN wspolna rodzina, a MX-5 jakos wiecej na rynku niz RX-7,
skrzynie z hondy S2000 to pewnie tez jakos skoligacone z mazda sa, bo Japonia to nie az tak duza wyspa ;>
skrzynie z BMW sa male, zgrabne i latwo dostepne - w sumie maja jedna wade w postaci niemieckiego ukladu biegow,
skrzynie z opla maja taka sama wade jak BMW, ale sa slabiej dostepne, wiec w sumie nie maja sensu, jezeli silnik nie bedzie z opla,
skrzynie z forda dekade temu byly latwo dostepne i tanie, a dzisiaj moze byc tak, ze latwiej znajdziesz skrzynie z nowego Mustanga niz N9 lub MT75 (przy czym jedna z nich jest zeliwna, wiec szkoda sobie nia dude zawracac)
skrzynia z FSO wbrew czarnowidzom okazala sie w ...uj wytrzymala w stosunku do tego co prognozowali
-
Skrzynie z opla panie kolego mają identyczny układ biegów co fso a w dodatku kosztują czapkę śliwek na pierwszym lepszym szrocie <spoko> Z tymi skrzyniami do Volvo też nie do końca,moja zapasowa po 940 długi czas wisiała aż w końcu poszła za bodajże 350 cebulionów,więc też śmieszna cena patrząc na to ile potrafią znieść momentu ;)
-
Skrzynie z opla panie kolego mają identyczny układ biegów co fso a w dodatku kosztują czapkę śliwek na pierwszym lepszym szrocie <spoko> Z tymi skrzyniami do Volvo też nie do końca,moja zapasowa po 940 długi czas wisiała aż w końcu poszła za bodajże 350 cebulionów,więc też śmieszna cena patrząc na to ile potrafią znieść momentu ;)
Skrzynie z opla padają bardzo szybko. Poza r28, tylko one są masywniejsze od starszych generacji więc jest znowu walka z miejscem w tunelu.
-
czytam i nie do końca jest dla mnie jasne , skrzynia od Omegi pasuje bez żadnej flanszy pod silnik VW ?
-
skrzynia od Omegi pasuje bez żadnej flanszy pod silnik VW ?
watpie,
raczej mozna znalezc skrzynie z Omegi pasujaca pod silnik BMW, ale nie wiem czy to nie byly po prostu skrzynie BMW w Omedze