FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: lampart125p w Wrzesień 24, 2020, 19:37:04 pm
-
Witam Panowie. Tak wiem wiem to forum poloneza ale niektórzy z was mają teżi 125p. Chciałbym założyć u siebie elektryczne szyby z przodu. Kupiłem w grudniu zestaw uniwersalnych podnośników zakładanych zamiast korby na istniejący system linek. Jednak po konsultacjach z różnymi osobami które montowal nie fabryczne elektryczne szyby np do poloneza zastanawiam się jaki inny patent na elektryke szyb w 125p sprawdził by się lepiej niż te uniwersalne. Z nich chciałem wykorzystać elektryke ale nie wiem np od czego by najmniej inwazyjne pasowały prowadnice i silniczek. Może ktoś podpowie.
-
Z tego co wiem prowadnice z seicento pasują po drobnych poprawkach.
-
Właśnie szukam potwierdzenia czy z.swicento podejdę po wyprostowaniu. Czy nie za długie lub krótkie
-
Na fb byl o tym wątek. Większość głosów była o tym ze pasują.
-
Znalazł byś ta dyskusję chętnie poczytam
-
W grupie fso polonez fun Club wpisz: seicento.
-
Lipa nie Znajduje
-
Nie wiem jak to podlinkować.
-
Ja mam zamontowane z SC, kurde robiłem to 8 lat temu i skończyło się mocnym grillem i pamiętam jak przez mgłę, lecz jakieś fotki się ostały.
(https://s1.imagebanana.com/file/200924/thb/Y08461FU.jpg) (https://www.imagebanana.com/s/1889/Y08461FU.html)
Z lewej elektryczna z prawej z poldka.
(https://s1.imagebanana.com/file/200924/thb/hUM1mIHs.jpg) (https://www.imagebanana.com/s/1889/hUM1mIHs.html)
Te zdjęcie było robione bo chyba coś tutaj było przerabiane, ten skośny element albo podmieniany albo prostowany.
Pamiętam że lewa stronę to cały dzień próbowaliśmy wcisnąć w drzwi, zawsze brakowało tych kilku mm, drugą stronę robiłem na drugi dzień i weszła od strzału.
-
A korytka szyb miałeś z seicento czy zostawiłeś z poloneza?
Montowałeś to w przednich drzwiach czy tylnych tez?
Swoja droga czy orientuje się jak wygląda sprawa z łóżek w używanych prowadnicach seicento? Bo w prowadnicach z poloneza to chyba luz jest standardem.
-
Korytka były z PN, do tylnych miałem montować z Alfy chyba 147 (też tylne) wyglądały identycznie co do poldka, zamontowałem, źle podpięte, spaliłem silnik i poszedłem pić. Tak oto z prawej tylnej strony od 8 lat szybę podpiera kawał drzewa, wiem leń ale co ja na to poradzę, chęci były ale i czasy tez hehe
-
Ja bym wziął cokolwiek co jest pędzone linką, wywalił prowadnice, a linkę rozpiął na oryginalnych rolkach w fiatowskich drzwiach.
-
Olo jakieś sugestie co do tego z jakiego auto wziąć? Pamiętajcie Panowie że temat jest odnośnie 125p nie poloneza. To co w polonezie sie sprawdzilo nie koniecznie musi w 125p
-
Tyl w polonezie jest chyba taki sam jak w 125 przod i tyl?
-
Na Youtube jest filmik ktoś ma w 125p elektryke przód z renault 19
-
Ja bym wziął cokolwiek co jest pędzone linką, wywalił prowadnice, a linkę rozpiął na oryginalnych rolkach w fiatowskich drzwiach.
To jest bardzo proste. W teorii.
Mam na tyle takiego moda. Trzykrotne dorabianie linki i nierozwiązany problem hamowania(naprężeń, które są na prawdę duże) przy krańcach.
Jak znajdę czas, to wywalam to w cholerę i wcisnę kompletny podnośnik.
-
A gdzie umieszczacie włączniki gdy montujecie nieoryginalne elektryczne szyby?
Ja myślę aby zamontować takie włączniki w podłokietnikach. 4 w podłokietniku kierowcy i po jednym w pozostałych podłokietnikach. Do tego blokada tylnych szyb z podłokietnika kierowcy.
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-uniwersalny-szyb-samochodowych-5-pin-8342551119?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
-
ciezko bedzie ci to w podłokietniku zamontować estetycznie,bo tam pod plastikową powłoką jest metalowy rdzeń
-
No ja mam kompletną wiązka z zestawu uniwersalnego więc tam są estetyczne przełączniki z obudową do montażu na drzwi w miejscu po otworze na korby
-
Witajcie, do Poloneza montował ktoś uniwersalny zestaw podnoszenia szyb? Może ktoś dopasował z innego auta z małymi przeróbkami?
-
No ja mam kompletną wiązka z zestawu uniwersalnego więc tam są estetyczne przełączniki z obudową do montażu na drzwi w miejscu po otworze na korby
A czy przy drzwiach kierowcy jest możliwość strowania pozostałymi szybami i blokada szyb tylnych?
-
A gdzie umieszczacie włączniki gdy montujecie nieoryginalne elektryczne szyby?
Ja myślę aby zamontować takie włączniki w podłokietnikach. 4 w podłokietniku kierowcy i po jednym w pozostałych podłokietnikach. Do tego blokada tylnych szyb z podłokietnika kierowcy.
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-uniwersalny-szyb-samochodowych-5-pin-8342551119?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Do 125p to tylko taki patent żeby to fajnie wyglądało to założyć podłokietniki z Carówy minusa i w nich upchać tylko jeśli pokusisz się o montaż tego w rączkach z Poloneza to wystrzegaj się tych z wąskich caro bo jest tak i sam patent jak napisał kolega pod spodem w późniejszych poldkach już trochę przycięli na kosztach i tego rdzenia akurat nie ma . 2 sprawa że mam kredensa z 80 roku który ma jeszcze te długie rączki do drzwi z przodu porównywałem je jakościowo do tych od Poloneza to te z Fiata to przepaść dosłownie tak że sam bym się nie zawahał tego nawet zamontować i go skudnlić .A co do rączek Kumpel tak ma upchane w budzie "Wąskiego" Caro przełączniki 2 podwójne u kierowcy u pasażera pojedynczy i stad wiem o tych blachach .
ciezko bedzie ci to w podłokietniku zamontować estetycznie,bo tam pod plastikową powłoką jest metalowy rdzeń
Kolego kumpel miał kiedyś w Poldku takie nakładane na korbki uniwersalne. Ogólnie auto przewinęło się kiedyś tu na forum bo mówię o aucie Myszy z Radomia (Plus zrobiony na przejściówkę) Jeśli tylko je założysz to będzie lipa i będą słabo chodziły ale jest patent żeby to w miarę chodziło i nie odstawało . W oryginalnym mechanizmie od korbotronika trzeba wywalić zapadkę z zębatki która powoduje to że szyba sama nie opada (No w sensie że nie podejdziesz do zamkniętego samochodu i ręka nie ściągniesz szyby w dół) po wywaleniu tego i założeniu uniwersalnych korbek szyby zaczną chodzić szybciej bez tej blokady a i sama szyba nie bezie dała się otworzyć od zewnątrz bo mechanizm od elektryki będzie ją trzymał . By to nie wystawało to niestety trochę rzeźba bo trzeba przedłużyć szpilki wystające z korbotronika na tyle by on się schował głębiej z tym trzpieniem pod blachę drzwi i dopiero założyć od środka silniczek . Trochę to wygina cały siłownik i przechodzi na styk z szybą ale da się i działa .
-
Macfly -Można odwrócić mechanizm tak by wieloklin był w stronę szyby. Ucinasz szpilki dajesz na przestrzal nowe i skrecasz z drzwiami. Tak ma jedna osoba zrobione.
lesor#1973 ja mam ten zestaw uniwersalny na dwie przednie szyby.
-
Dla zainteresowanych tematem posiadających fb. Panowie wpiszcie sobie na fb w wyszukiwarce "rewolucja w kantynie " odpalcie w najlepszej jakości najlepiej na komputerze. Fajny działający patent zrobili 2 lata temu .chodzi o umiejscowienie prowadnicy od Seicento
-
Możesz podlinkować? Bo nie mogę znaleźć?
-
a jakby zaadoptować zestawy z łady?
Przecież na YouTube ( rosyjskim) są gotowe zestawy i pokazane jest jak przekładają.
-
https://m.facebook.com/watch/?v=2326660360894993
Możesz podlinkować? Bo nie mogę znaleźć?
-
Mruk1313 podlinkuj jakieś filmy
-
Awtoreanimator sobie wpisz w youtube i szukaj po filmikach.