FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: Tales w Listopad 20, 2020, 21:35:44 pm
-
Zdemontowałem dzis z poloneza wał napędowy. Przeszkadzał w konserwacji. Stwierdziłem że jak zdjąłem to nie będę już zakładał takiego co stuka przy ruszaniu. Chciałbym go zregenerować na cacy tzn malowanie proszkowe, zamontowanie dobrej jakości części i wyrównoważenie.
W związku z tym mam pytanie. Jakie części i z jakiego pojazdu warto montować? Wiem że podobnych tematów przewinęło się kilka ale na przestrzeni lat mogło to się zmienić. Potrzebuję dwa "krzyżaki", podporę i przegub elastyczny.
Wiem że sa tu ludzie z Łodzi. Pytanie gdzie w tym mieście rzetelenie podjedą do tematu wyrównoważenia wału?
-
Zdemontowałem dzis z poloneza wał napędowy. Przeszkadzał w konserwacji. Stwierdziłem że jak zdjąłem to nie będę już zakładał takiego co stuka przy ruszaniu. Chciałbym go zregenerować na cacy tzn malowanie proszkowe, zamontowanie dobrej jakości części i wyrównoważenie.
W związku z tym mam pytanie. Jakie części i z jakiego pojazdu warto montować? Wiem że podobnych tematów przewinęło się kilka ale na przestrzeni lat mogło to się zmienić. Potrzebuję dwa "krzyżaki", podporę i przegub elastyczny.
Oznaczenie wzmocnionego przegubu Łada VAZ 2123 Chevrolet Niva / ВАЗ-2123 Нива Шевроле:
2123-2202120-82
(https://i.imgur.com/jq1pzcr.jpg)
Pogłębiłem wiedzę na temat krzyżaków GKN. Możemy rozróżnić 2 rodzaje "TVF100000" firmy GKN różniące się wykonaniem i ceną...
Wymiary GKN: 23.82x62.29mm
GKN U050 = TVF100000 - kalamitka, miseczki tworzywo, jakość OE cena ~50 zł
GKN U2/808029 = Land Rover " TVF100000 " = TVF100000G - bez kalamitki, metalowe miseczki, pudełka OEM cena ~150 zł
(https://i.imgur.com/3FhdHwd.jpg)
_____________________________________________________________________________________________________
Co ciekawe podobna (odwrotna) zależność występuje w fabrycznych krzyżakach FSO:
Wymiary FSO: 23.84x61.25mm [15/16x39/16"]
FSO 080923 ; 031161 ; 4606993 = ZMC 001.000 - kalamitka, miseczki tworzywo
ZMC 201-220-2025 - bez kalamitki (?), miseczki metalowe
-
wyrównoważenie
A to konieczne? Jeśli się wymienia krzyżaki/podporę i nic więcej i wszystko się złoży na znaki, to co tam wywarzać? W dwóch różnych wałach wymieniałem wszystkie krzyżaki i nic więcej nie robiłem. Nic mi nie biło. Od tego są te znaki, że ma się złożyć jak było i ma być ok. Jeden taki wał mi w plusie jeździ teraz, bo miałem gotowy, to tylko podmieniłem i nie czuję, żeby przy jakichkolwiek prędkościach mi coś waliło. Nie pamiętam, co tam książka pisze o wymianie krzyżaków, ale nawet, jeśli zaleca wyważenie, to chyba nie trzeba aż tak rygorystycznie do tego podchodzić?
-
W Polonezie mam krzyżaki GKN, przegub elastyczny z Łady taki jak na zdjęciu wyżej(wzmocniony)podporę też od Łady tylko Polonez nie zrobił nawet 1 km. tylko po placu, natomiast w F125p krzyżaki mam KRONER z Łady jest zrobione 8tys.km. i jest super, przegub elastyczny przerobiony z Mercedesa podporę ZMC Milanówek.
-
Odświeżę nieco temacik.
Czy ktoś w ostatnim czasie (cokolwiek to oznacza <lol> ) regenerował wał od A do Z? Tematy o krzyżakach, podporach itd występują, ale może coś w ostatnich miesiącach się zmieniło w kwestii doboru części?Póki co leżakuje podpora z Łady i oczekuje na montaż, natomiast co z krzyżakami i przegubem elastycznym?
W Ząbkach Wał Car dalej wyważa na aucie, czy coś pozmieniali?
-
Skoro tak robią od 30 lat, to raczej wątpię, żeby nagle zmienili. Tym bardziej, że oni wiedzą, że tylko wtedy ma to sens :)