FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Bastek772 w Listopad 24, 2020, 21:49:01 pm
-
Cześć,
Nie mam podgrzewu tylnej szyby. Poprzedni właściciel oderwał gniazdo wtyczki od szyby - było zwarcie w instalacji popalone kable i przełączniki i pewnie ogrzewanie działało cały czas.
Można gdzieś kupić gniazdo, które montuje się do szyby? Albo czy są jakieś uniwersalne zestawy, konektory do tego?
I jak to się montuje do szyby - klej, lutowanie?
-
Masz tam metalową blaszkę/styk wyprowadzony to lutujesz do niej
Jak nie ma blaszki tylko folia przewodząca - to nie polutujesz bo ja stopisz - musisz przykleić klejem
Jak masz uwalone poszczególne ścieżki grzejące to delikatnie oczyścić je w miejscu przerwania z lakieru ochronnego aż zobaczysz "metaliczną" linię i domalować przerwę
https://allegro.pl/oferta/klej-przewodzacy-prad-do-naprawy-szyby-2g-7190072962
Naprawiałem kiedyś tak szybę bo nie grzało kilka lini
-
Tej blaszki właśnie nie mam. Poza tym wszystko wygląda ok.
Zrobię folie i do tego przewód na stałe przykleję.
Dzięki.
-
można przeczyścić pole i dolutować blaszkę. Od biedy można zrobić z długiego kolektora. Tylko z lutowaniem trzeba ostrożnie bo są 2 rodzaje szyb. Jedne są z warstwa kleju i na to cienka warstwa miedzi, a druga to cyna wylewana z szablonu. W opcji 2 trzeba się dogrzewać punktowo. Lutownica transformatorowa 100W da radę bez problemu.
-
Mam podobny problem, tylko jeszcze jest taka akcja że jak jest bezpiecznik to grzeje cały czas, włącza się przy odpalaniu aż do momentu przepalenia bezpiecznika. Czy po ww naprawie problem zniknie?
-
jak znaleźć miejsce w którym ścieżka jest przerwana?
-
Np. biała kartka z jednej strony szyby a lupa z drugiej.
-
Mam podobny problem, tylko jeszcze jest taka akcja że jak jest bezpiecznik to grzeje cały czas, włącza się przy odpalaniu aż do momentu przepalenia bezpiecznika. Czy po ww naprawie problem zniknie?
U mnie szyba nie jest podłączona, ale instalacje teoretycznie mam sprawną. Naprawiłem u siebie wiązkę i wymieniłem przycisk na nowy. Po włączeniu auta grzanie szyby się odpala, ale przyciskiem normalnie wyłączam (a czy na prawdę grzeje to sprawdzę jak ogarnę szybę).
W każdym razie brak podłączenia kabla do szyby nie wpływa na włączanie/wyłączanie grzania (przynajmniej patrząc po kontrolce). Może i u Ciebie jest problem z przyciskiem, albo przewodami.
-
podłącz zamiast szyby żarówkę H4 to się dowiesz czy wszystko jest sprawne. Tylko ważne by używać masowej blaszki szyby jako masy by mieć pewność że wszystko jest jak trzeba.
-
Osobiście to przerw szukam za pomocą ohmomierza, czyli zapinam jeden kabelek miernika do miejsca zasilania, a drugim lecę co 1 cm po ścieżce i patrzę jak rośnie oporność, jak w jakimś momencie znacząco podskoczy wyżej to w tym miejscu dokonuję dokładniejszych oględzin, a i czasami może spaść na zero. ale to w przypadku jak jest więcej przerw na ścieżce grzejącej. Aha i przed pomiarem trzeba odpiąć delikatnie jeden przewód zasilający, coby nie było przekłamań z instalacji.
-
Taka niegrzejacą szybę da sie skutecznie naprawić?
-
Taka niegrzejacą szybę da sie skutecznie naprawić?
Tak
-
jak ma rozwalone ścieżki to nie. Prędzej czy później klej zaczyna kruszeć. Jak brakuje blaszki i ja naprawisz to spoko.
-
Mi ogólnie szyba działa, jest tylko oderwana ta kostka z kablem. Jak włożę bezpiecznik to działa tak długo aż się stopi. Nie da się jej wyłączyć.
-
U mnie było jak na zdjęciu.
Na szybie była jednak jakaś blaszka, w dolnej części tego pola, gdzie przyklejona była oryginalna końcówka, do niej przylutowałem przewód.
Szyba działa, ale jak chciałem doczyścić tą blaszkę w szybie przed lutowaniem to pewnie uszkodziłem taśmę i dwie środkowe linie nie grzeją.
Nasmarowałem tam klejem do naprawy tych łączeń i może zadziała. Dobrze, że chociaż częściowo działa.
Generalnie do ogarnięcia :-)
Jedyne straty to spinka od plastiku na słupkach, lepiej zdjąć żeby było wygodniej dobrać się do szyby ;-)
-
jak ma rozwalone ścieżki to nie. Prędzej czy później klej zaczyna kruszeć. Jak brakuje blaszki i ja naprawisz to spoko.
Mi działała kilka lat...
Klej musi być dobry markowo, dobrze wymieszany i najważniejsze- nie może go być dużo.
Jak ulepisz strupa to będzie w tym miejscu upalać bo będzie największa oporność
-
Wszystko zależy od tego jak dużo ścieżki brakuje. Rysy sa da się naprawić.
Nakleja się taśmę malarską albo izolację z obu stron ścieżki i kładzie się klej na oczyszczoną ścieżkę z 3 mm zapasem
Tylko wszystko jest ok jeśli nie myjesz za często szyby. Po czasie 2 - 3 lat często zaczyna się kruszyć.