FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: banned w Luty 08, 2021, 23:22:55 pm
-
Jaką skrzynię Waszym zdaniem najlepiej zamontować do silnika Rovera w Polonezie zamiast skrzyni FSO?
I co jest potrzebe żeby daną skrzynię połączyć z K16?
-
o K16 bez sensu wsadzac inna skrzynie, bo przerobek jest zbyt wiele,
ale jak tak bardzo chcesz inna skrzynie, to masz do wyboru opla (od razu z silnikiem 2.0) ,albo bmw (z silnikiem oczywiscie)
zreszta temat skrzyn byl juz poruszany w watku, gdzie kolega spasowal ze soba K16 i skrzynie z mazdy (rx8)
-
Gdyby nie to że N9 forda sierry/scorpio są na wymarciu to bym polecił taką. Może w uk łatwiej o nie. Robota prosta bo do dzwonu skrzyni poldorovera trzeba dorobić nowe denko pasujące do skrzyni forda.
Do tego wał ze sierry z dystansem pod most fso.
To minimum przeróbek.
Swego czasu w uk były dostępne dedykowane dzwony ale na "ich" stronę drogi...
-
Temat RX8 jest już obcykany. Wojtek ogarnia wszystko na gotowo niemalże. Jeździ już przynajmniej kilka aut z taką skrzynią i śmigają bez zarzutu.
A sens jest jak najbardziej, bo doładowane Rovery zbliżają się do 300Nm momentu, a wolnossące do 7500 obrotów więc i jedno i drugie to troche za dużo, jak na skrzynię Poloneza zakładając mniej wyrozumiałe dla niej użytkowanie.
-
Najlepiej użyć skrzyni dedykowanej do silnika Rovera, żeby uniknąć problemów z dopasowaniem. Do połączenia z K16 potrzebna jest specjalna przekładka montażowa i czasem modyfikacja mocowań. Warto też zwrócić uwagę na kompatybilność z układem elektrycznym i pedałem sprzęgła.
https://drzwiwadowice.com.pl/obszar-drzwi/myslenice/ (https://drzwiwadowice.com.pl/obszar-drzwi/myslenice/)