FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Maćko w Marzec 03, 2021, 13:09:56 pm
-
Wiem że tematów odnośnie poliuretanów na forum jest kilka, ale odpowiedzi jaka mnie interesuje nie znalazłem albo słabo szukałem.
Zamawiam poliuretany od strongflexa na przedni zawias i mam dylemat na które elementy można dać twardsze (90ShA) bez obawy na znaczne pogorszenie komfortu jazdy i osłabianie budy? Setup bardziej drogowy niż na tor. Planowałem dać na drążki reakcyjne 80ShA a na stabilizator i tuleje dolnego wahacza 90ShA. Wahacza górnego na razie nie ruszam. Będzie ok czy może bezpieczniej nie wydziwiać i całość złożyć na czerwonych (80ShA)?
-
Mam u siebie w Borewiczu całe zawieszenie na poliuretanach 85 ShA (podobno rzeczywista jest w ich przypadku mniejsza) firmy z Olkusza.
Nie zauważyłem "dyskomfortu" w pracy zawieszenia, samochód prowadzi się bardzo dobrze. Jednak przy standardowym drogowym użytkowaniu pękły mi spawy w drążkach reakcyjnych tylnego mostu, zdecydowałem tylko w nich o powrocie do standardowej gumy.
-
Ja mam czerwone twardość chyba 75 lub 80 założone na drążkach reakcyjnych i widać, że pracują. Jeździłem też Polonezem co miał wszystko na przodzie w czerwonym poliuretanie i jeździło się na prawne przyjemnie.
-
Jednak przy standardowym drogowym użytkowaniu pękły mi spawy w drążkach reakcyjnych tylnego mostu, zdecydowałem tylko w nich o powrocie do standardowej gumy.
Akurat pękające kości tylnego mostu to problem nie tylko przy poliuretanach ale ogólny,ten typ tak ma dlatego zawsze jak mam drążki na wierzchu to je wzmacniam <spoko> Generalnie jeśli chodzi o poliuretan to czerwony ma w większości przypadków mniejszą sztywność niż standardowe gumy i często się zdarza że po montażu pojawia się efekt pływania auta po drodze (tak miałem w obniżonej 80tce)
-
Generalnie jeśli chodzi o poliuretan to czerwony ma w większości przypadków mniejszą sztywność niż standardowe gumy i często się zdarza że po montażu pojawia się efekt pływania auta po drodze (tak miałem w obniżonej 80tce)
Coś chyba jest na rzeczy, jak złożyłem w Caro cały przód na polibuszach 85 ShA to spodziewałem się bardziej efektu "wow".
-
Dobra, do tylnych drazków reakcyjnych jaki najlepszy? Bo już mam dość hałasujących oryginalnych gum
-
Żółte plus dorobić wzmocnienia i wytrzymają każde kopnięcie ze sprzęgła <spoko> https://m.fotosik.pl/zdjecie/d3ef65b89e557247
-
Przy zwykłym dynamiczniejszym ruszaniu charakterystycznie hałasują albo przy zakretach 90 st.
Ładnie obspawane, ale znam przypadek, gdzie przy mega zdrowej niskoprzebiegowej budzie, przy paleniu gumy wyrwało mocowanie drążka z podłużnicy ;-|