FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: Tales w Marzec 11, 2021, 21:57:26 pm
-
Nie polonez ale zasada działania chyba podobna.
Trafiło mi się auto z klima ale ze zdjętym paskiem. Układ wygląda na kompletny. Nie wiadomo dlaczego i kiedy pasek został zdjęty. Założyć pasek i sprawdzić czy działa czy lepiej najpierw wypadałoby sprawdzić w jakiś (jaki?) sposób kompresor?
-
Założyć pasek i uruchomić, jeżeli w układzie jest coś czynnika i ta ilość jest wystarczająca dla tego układu to w chwili włączenia elektromagnes powinien sprzęgnąć koło kompresora. Jeżeli tego nie zrobi to albo czynnika jest za mało, albo jest przerwa w obwodzie elektromagnesu, lub kompresor jest uszkodzony.
-
Chodzi mi o to że jeżeli uklad jest pusty a kompresor nie byl używany kilka lat to w chwili uruchomiania pracowałby "na sucho"? Czy może mu to zaszkodzić? Nie znam się wiec pytam.
-
Jeżeli jakimś cudem bez czynnika by się uruchomił to raczej nic mu nie grozi bo olej z niego nie wyparuje. Musiałby być sam kompresor tak uszkodzony że w środku nie było by nic a nic oleju, ale bez czynnika się nie uruchomi.
-
Na początek spróbuj obrócić kompresor ręką czy aby nie stoi na dębowo. Jak w układzie nie ma czynnika to możesz kompresorem zrobić ciśnienie. Jeśli elektryka sprawna to powinien próbować wystartować. Skoro układ nieszczelny to trochę powietrza mu bardziej już nie zaszkodzi. Potem szukaj nieszczelności...
-
Ja bym zmostkował na chwilę przesostat i spróbował załączyć - jeżeli zagada to masz od strony elektrycznej układ sprawny. Potem test szczelności, wyeliminować usterki i można nabijać czynnikiem.