FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: DStage w Sierpień 11, 2021, 20:07:46 pm

Tytuł: Szklanki i popychacze hydrauliczne - skoda favorit
Wiadomość wysłana przez: DStage w Sierpień 11, 2021, 20:07:46 pm
Zmęczony próbą wytłumaczenia na czeskim forum Skody o co mi chodzi ze średnicą popychaczy po prostu zakupiłem 4 sztuki (akurat tyle na aukcji było) i sam sobie zmierzyłem  :jezyk2:
@KGB - miałeś rację, są tej samej średnicy co hydrauliczne w OHV tj. jakieś 20.9+mm (do 21 trochę brakuje). Wysokość to niecałe 44mm a waga około 49g. Dla porównania hydrauliczne poldka niecałe 51mm i około 89g. Myslę, że nawet biorąc pod uwagę olej, który zbierze się w środku i dłuższe laski i tak wyjdzie niższa waga całości. Można by ewentualnie pokombinować jak w Favoritce gdzie o ile się nie mylę laski są aluminiowe (albo amelinowe) ze stalowymi kapturkami na końcach.

Ma ktoś może pod ręką laski ze zwykłych popychaczy i mógłby zmierzyć długość i wagę?
Tytuł: Odp: Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
Wiadomość wysłana przez: DStage w Sierpień 11, 2021, 23:58:23 pm
I jeszcze taka fotka z ostatniego rozbierania dwóch ochłapów plus efekt wrzucenia klawiatury do myjki ultradźwiękowej z takim roztworem zasadowym+detergenty.
Tytuł: Odp: Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
Wiadomość wysłana przez: AndrzejP w Sierpień 13, 2021, 08:10:35 am
Można by ewentualnie pokombinować jak w Favoritce gdzie o ile się nie mylę laski są aluminiowe (albo amelinowe) ze stalowymi kapturkami na końcach

Fav ma stalowe, Fel alu na ssących.
Być może Fav po FLu też dostała alu (wersje SPI).

Na ten moment jaką planujesz dać kombinację? Czy blok hydro, wałek hydro, głowica ze sprężynami standard (nie hydro), szklanki Fav i jakie laski?
Tytuł: Odp: Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
Wiadomość wysłana przez: DStage w Sierpień 13, 2021, 13:55:55 pm
Na ten moment jaką planujesz dać kombinację? Czy blok hydro, wałek hydro, głowica ze sprężynami standard (nie hydro), szklanki Fav i jakie laski?
Z laskami dopiero zaczynam się wstępnie orientować, szklanki Fav, wałek hydro, blok hydro (docelowo pewnie szlifowany) i sprężyny też hydro - celem jest zmniejszenie wagi ale pozostawienie mocnych sprężyn co w teorii powinno pewniej zawory zamykać przy wyższych obrotach (w sensie bez drgania sprężyn).
Tytuł: Odp: Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Sierpień 13, 2021, 14:31:10 pm
problem jest w tym że szklanki i wałek muszą mieć podobną twardość i być wypukłe.
Kolbeny są zrobione z sera.
Słaba szklanka, gdy przestanie się obracać zetnie wałek w moment.
Jeśli wałek współczesny i szkanka z favo będą spoko to bez problemu udźwigną sprężyny z GSI.
Tytuł: Odp: Odp: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----
Wiadomość wysłana przez: DStage w Sierpień 13, 2021, 15:47:10 pm
w poprzednim poście mi się przestawiło i to w nawiasie o szlifowaniu miało być odnośnie wałka bo blok to wiadomo że będzie szlifowany ;-) Jakiej twardości będzie ten wałek to się okaże, myślę, że to loteria chyba, że ktoś zna jakiegoś konkretnego wytwórcę sprawdzonego.
Tytuł: Odp: Szklanki i popychacze hydrauliczne - skoda favorit
Wiadomość wysłana przez: KGB w Sierpień 13, 2021, 18:19:23 pm
a gdzie popychacze szkody maja zasilanie olejem ?
Tytuł: Odp: Szklanki i popychacze hydrauliczne - skoda favorit
Wiadomość wysłana przez: DStage w Sierpień 14, 2021, 21:19:59 pm
Mhmmmm teraz widzę, gdzie się te posty podziały - temat jest nazwany lekko bez sensu bo tak jak pisze KGB favoritka nie ma hydro :p A drugi mój post w ogóle nie dotyczył tego tematu tylko "co zrobiłem dzisiaj przy aucie".