FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: MateuszCOMPANY w Grudzień 08, 2021, 23:50:19 pm
-
Mam w Caro wycieraczkę tylną która po załączeniu wachluje non stop.
Już nawet przerobiłem przełącznik na odbijający abym mógł robić jedno machnięcie bo ciągłe mazanie nie sprawdza się nawet w deszczu.
Dopiero teraz dowiaduję się że występował przełącznik z programatorem.
Na jakiej zasadzie to działa? Ma on wbudowany jeden program pracy przerywanej czy jest możliwość zaprogramowania przerwy tak jak w wycieraczkach przednich?
Te programatory występowały też w caro czy dopiero w caro plus?
Ilu sekundowa jest przerwa?
Czy ktoś adaptował takie cuś do polda bez programatora?
Podchodzi Plug&Play czy trzeba coś przerabiać?
Ponoć było kilka wersji tych programatorów, wie ktoś czym się różniły?
-
czy jest możliwość zaprogramowania przerwy tak jak w wycieraczkach przednich?
Tak.
Te programatory występowały też w caro czy dopiero w caro plus?
Już w Caro to było.
Podchodzi Plug&Play czy trzeba coś przerabiać?
Plug&Play
Ponoć było kilka wersji tych programatorów, wie ktoś czym się różniły?
Producentem?
Ogólnie to nigdy nie korzystałem z tylnej wycieraczki (a ze 150k km Caro zrobiłem) bo nie było potrzeby - Caro ma tak fajna aerodynamikę, że w czasie normalnej jazdy bardzo mało deszczu zbiera się na tylnej szybie.
-
Caro ma tak fajna aerodynamikę, że w czasie normalnej jazdy bardzo mało deszczu zbiera się na tylnej szybie.
Właśnie dlatego tutaj najlepsza byłaby jakaś długa czasówka typu 1 machnięcie na 1 minutę.
Choć raczej wątpię aby te fabryczne programatory miały możliwość zaprogramowania tak długiego skoku.
-
Do minusa miały bursztynowe podświetlenie, a do plusa zielone. Robił je A.P.E.
-
pm
czy jest możliwość zaprogramowania przerwy tak jak w wycieraczkach przednich?
Tak
O ile mnie pamięć nie myli to jest jeden czas 15s..
-
Ja mam w plusie fabrycznie zwykły włącznik, bez programatora, a jak podpiąłem ten z programatorem, to na wyłączonym, wycieraczka chodziła cały czas. To jest niezamienne, czy jak?
-
Pozycja środkowa to wyłączony. Stały do góry to praca ciągła. Chwilowy w dół krótki to włączenie/wyłączenie czasówki 15s. Dłuższe przytrzymanie chwilowej pozycji to mycie szyby/spryskiwacz...
-
A to takie kredki. Dziwacznie strasznie. Dzięki za info.
-
Dziwacznie strasznie.
Zeby tylko. Jak włączysz czasówkę to wycieraczkę można wyłączyć dopiero wyłączeniem zapłonu. Chyba, że miałem coś popsute albo nie umiałem tego obsługiwać.
-
Nie było chyba na świecie auta w którym ta wycieraczka by była zrobiona normalnie,w każdym jednym jakieś dziwne czary mary musieli wymyślić do jej obsługi
-
Dziwacznie strasznie.
Zeby tylko. Jak włączysz czasówkę to wycieraczkę można wyłączyć dopiero wyłączeniem zapłonu. Chyba, że miałem coś popsute albo nie umiałem tego obsługiwać.
nieeee,
chyba wystarczy wlaczyc prace ciagla i wylaczyc i przestaje dzialac
-
Wydaje mi sięże pracę przerywanąmożna włączyć/wyłaczyć krótkim "spryskiwaczem".
Ja i tak miałem kontrolkę LED od tylnej wycieraczki. Bo potrafiłą chodzić na przerywanej całą drogę bez sesnu.
-
Bardzo krótkim. Tak aby spryskiwacz nie zajęczał...
-
Jak dobrze pamiętam instrukcja mówi o czasie nie dłuższym niż 0,6 sekundy :) W praktyce ciężko trafić.
Natomiast praca przednich wycieraczek przynajmniej w Plusie jest bardzo fajna, a na uwagę zasługuje fakt, że czasówkę możemy ustawić co do sekundy wedle życzenia.
W Minusie też tak można, bo nawet nie wiem ?
-
W minusach też od caro mr93 . Jak już jesteśmy w temacie tylnej wycieraczki to na szybko zapytam: jak mi w caro plusie tylna wycieraczka podczas pracy przerywanej staje w połowie szyby to wina jest po stronie silnika czy włącznika ?
-
Raczej pomarańczowego przewodu idącego do klapy. Plus po stacyjce, odpowiada za powrót wycieraczki na miejsce. Zielony z włącznika to tylko impuls starujący.