FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Macfly w Maj 03, 2022, 23:28:32 pm
-
Siema chłopaki pytanie montował ktoś z was Poliuretany z Olkusza ? Jak to się spisuje w osobówce ? Mocno to usztywnia to prowadzenie ? wybiło mi się zawieszenie w ATUwie ze względu że było fabryczne i nie licząc właśnie drążków i sworznia. Zastanawiam się nad zakupem Poliuretanów z Olkusza skoro i tak wszystko sparciałe . Jaką brać twardość żeby było sztywniej i żeby nie pogubić plomb 75 czy 85 ShA ? Chcę wymienić sam przód bo pamiętam że w 1.6 16V znajomy miał również na tyle i były problemy z pękającymi drążkami reakcyjnymi od mostu .
-
Olkusz sobie odpuść bo będziesz płakał przy montażu ;p U siebie mam Strongflexa i polecam. Aczkolwiek zrobiłem to po najmniejsze linii oporu - tylko stabilizator przedni (90Sha żółte) i mocowania drążków (80Sha czerwone).
-
Ogólnie poliuretany z Olkusza nie mają zbyt dobrej opinii :) Lepiej j.w. zainwestować w strongflex.
-
Montowałem dopiero co Olkusz na przód do 125p i w zasadzie nie było z nim problemów. Oprócz tego, że dają za mało smaru.
Za to kiedyś w E46 ilość niecenzuralnych słów przy montażu przekroczyła moje oczekiwania.
-
No dobra to teraz pytanie które czerwone czy żółte brać ? Chciałbym trochę zejść w dół z ATUwą coś mniej więcej jak ziomek ma w "Wąskim"
(https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t31.18172-8/19055455_1919615311608745_815003251751770670_o.jpg?_nc_cat=107&ccb=1-6&_nc_sid=e3f864&_nc_ohc=0xEf5MpOY6oAX91IeHf&_nc_ht=scontent.fktw4-1.fna&oh=00_AT_dCwDho4cpYNzz1tB1aGizgBFznewvJGoif444EqBWvg&oe=6299720E)
Co będzie lepsze żebym też plomb nie pogubił przy normalnej jeździe po mieście i żeby nie szorowało też tak zakrętach lustrami bo trochę strach latać z prędkościami przelotowymi szesnachy przez to że franca taka miękka jest .
-
lepiej zalozyc bardziej podatne, czyli o mniejszej twardosci 75 ShA