FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Marfi w Maj 09, 2022, 20:40:30 pm
-
Siemka mam problem z moim caro plusem 1.6gli bosch minaowicie podczas pracy na luzie gdy dodam gazu do 2000-3000obr. auto lekko się telepie,
później podczas jazdy samochod nie ma mocy gdzy wejdzie na 2k obr i dalej obroty nie ida auto nie przyspiesza mocy nie ma wcale po puszczeniu gazu auto gaśnie później ciężko odpala chyba że wyłącze zapłon i jeszcze raz odpale wtedy pojedzie ale po chwili to samo. Co może kończyć swój żywot?
Jeszcze mam pytanko czy da się wymienić czujnik poziomu paliwa "na luzie" w sensie bez urywania śrub czy zawsze się ukręcą
-
moze byc wiele przyczyn,
zbyt niskie cis. lub wydajnosc paliwa - padajaca pompa,
padnieta uszczelka pod glowica i brak cis. sprezania na jednym lub dwoch cylidrach,
padajacy czujnik polozenia walu, TPS, cewka zaplonowa,
naprosciej sprawdzic cis. sprezania i cis. paliwa, ale trzeba miec do tego przyrzady
-
Jeśli gli ma "przelew" to sprawna pompka powinna podać tyle paliwa żeby nawet przy największych obciążeniach było go za dużo. Załóż kawałek przezroczystego wężyka na przelew i zobacz czy powyżej 2000 coś nim wraca do baku. Jeśli nie to pompa umiera.
Analogicznie jeśli jest go dużo to regulator ciśnienia paliwa. Ale tego nigdy nie sprawdzałem więc to tylko teoria wymyślona na poczekaniu.