FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => SILNIKI => Wątek zaczęty przez: Kmarco1 w Styczeń 13, 2023, 05:56:59 am

Tytuł: Remont OHV czy swap silnika - dyskusja?
Wiadomość wysłana przez: Kmarco1 w Styczeń 13, 2023, 05:56:59 am
Poszukuję dobrego i sprawdzonego warsztatu do kapitalnego remontu silnika w Polonezie 1,6 gle, Płock i okolice, może być również z kujawsko-pomorskiego.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 14, 2023, 12:48:15 pm
Z perspektywy osoby która remontowała silnik, patrząc na dzisiejsze ceny, lepiej znaleźć dobry używany silnik i nawet kupić wysyłką kurierem na palecie, niż podejmować się remontu - wyjdzie ładnych kilka tysięcy, a nie masz pewności, czy nowe części będą jakości fabrycznych (głównie tłoki). W razie czego, mogę poszukać dobrego silnika u mnie na miejscu, na Śląsku.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 14, 2023, 15:27:33 pm
Wiem, kto ma sprawny silnik 1.6 za niewielkie pieniądze do oddania. Z Płocka miałbyś ok 1.5h drogi
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Kmarco1 w Styczeń 15, 2023, 11:46:10 am
Dziękuję za podpowiedzi ale wolałbym wyremontować swój. Kupując używany do Poloneza to wielka loteria.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Styczeń 15, 2023, 12:04:08 pm
A nadwymiarowe tłoki są w ogóle dostępne ? Pamiętam że był olbrzymi problem z dostępnością niektórych części do remontu ohv, coś się zmieniło w tej materii ?
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Morfina w Styczeń 15, 2023, 12:17:33 pm
Tak zmieniło,na gorsze  <spoko> Chcesz remontować ohv to przygotuj się na szukanie części po stodołach/piwnicach/garażach
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 15, 2023, 12:27:27 pm
Z tego co widzę, to trzeba się zainteresować możliwościami dorobienia belek i stabilizatorów pod Rovera, bo wygląda że swap to jedyna sensowna opcja, a na to chyba napędy z Mazdy MX-5, bo skrzyń do Rovera też już brakuje.

Albo swapować motory Łady.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Styczeń 15, 2023, 12:27:40 pm
Faktycznie. Przerzuciłem allegro i tylko 80.0 i 80.1 czyli nominał i 1 pół szlif . Ciężkie czasy idą. Dobrze, ze 5 lat temu zrobiłem zapasy...
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tales w Styczeń 15, 2023, 12:44:49 pm
Remontować OHV? Nie dziękuję. Dobre to jest dla ortodoksów. W caro nie ma to technicznego, ani ekonomicznego sensu.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 15, 2023, 13:09:18 pm
Z tego co widzę, to trzeba się zainteresować możliwościami dorobienia belek i stabilizatorów pod Rovera
A jakby do tej z ohv dospawać tylko mocowania? Ona jest niby troszkę inaczej wygięta, ale chyba wykonalne? Zaczynam żałować, że nie brałem na złomie, jak miałem okazję, ale silnik jeszcze w aucie był itd.
Remontować OHV? Nie dziękuję. Dobre to jest dla ortodoksów. W caro nie ma to technicznego, ani ekonomicznego sensu.
Tu cię poprę. Chyba wypada podziękować fabryce za romans z roverem, bo dzięki temu, jest alternatywa w postaci silników innej pojemności, co zawsze jest jakimś łatwiejszym wyjściem. Jak zawsze mówiłem, w polonezie pilnować blachy, bo resztę się jakoś ogarnie.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 15, 2023, 14:01:05 pm
Poza tym w zasadzie każdy inny współczesny silnik wymaga "zawieszenia" od Rovera, bo w OHV stab i belka są poprowadzone tak idiotycznie, praktycznie przez środek komory silnikowej, że poza OHV nic tam nie pasuje.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: ceva w Styczeń 15, 2023, 14:12:36 pm
poza OHV nic tam nie pasuje.
A X20SED/X20XEV i pochodne to patyk od kaszanki?  ;-)
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 15, 2023, 14:17:08 pm
Z tego co widzę, to trzeba się zainteresować możliwościami dorobienia belek i stabilizatorów pod Rovera, bo wygląda że swap to jedyna sensowna opcja
to tylko jedna z prawd, a dokladnie to goowno prawda,
nie ta dekada kolezko, fabryka rovera jest bankrutem rownie dlugo jak FSO,
a na szrotach rover jest takim samym zjawiskiem jak Polonez, a i tak trafia tam najczesciej, bo sie silnik wysral,
ceny 1.8 sa horrendalne jak na swap do klasyka,
no tak, jeszcze kitajce klepia 1.8 i mozna kupic nowy, ale to niczego nie zmienia pod wzgledem oplacalnosci, bo za darmo nie rozdaja ani silnikow, ani czesci do niego

 
na to chyba napędy z Mazdy MX-5, bo skrzyń do Rovera też już brakuje.
wiesz,ze ta skrzynia nie pasuje ani do K16, ani do PN ! przystosowanie kosztuje grubo, podwaza to sen akurat tej skrzyni, bo rownie dobrze mozna sobie przebierac w bardzo latwo dostepnych skrzyniach RWD,
no moze teraz juz nie tak bardzo dostepnych z BMW, bo wypadaloby zeby byla z e30, z Omegi tez srednio,
ale jezeli zmienisz most napedowy to jest mnostwo nowszych BMW, ktore ciagle sie rozbijaja,

tylko stosujac skrzynie BMW po c.h.u.j brac silnik rovera,
za sam dzwon K16<->japonczyk zaplacisz wiecej niz za uturbienie OHV,
a OHVt rozwala kazdego podstawowego K16 i to taka w wersji lajt bez odprezania,
taka dopieszczona to juz z WC moze sie klepac jak rowny z rownym

Poza tym w zasadzie każdy inny współczesny silnik wymaga "zawieszenia" od Rovera, bo w OHV stab i belka są poprowadzone tak idiotycznie, praktycznie przez środek komory silnikowej, że poza OHV nic tam nie pasuje.
niz poza wiekszoscia silnikow wyprodukowanych prze PSA  <rotfl2>
sporo BMW, GM, jakies wieswageny sie znajda
sa wsrod nich nawet silniki montowne w poprzek  <lol2>
wez juz przestan sie blaznic, nie wypowiadaj sie na tematy mechaniczne, zajmij sie waleniem w klawisze
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tales w Styczeń 15, 2023, 14:53:05 pm
Warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym,  montażu innego silnika w Polonezie jest możliwość montażu owego silnika wzdłużnie.
Jeśli mówimy o silnikach z koncernu PSA to stary żeliwny kloc 2.0 RFV ma taką możliwość,  ale jego następca,  aluminiowy 2.0 RFN niekoniecznie.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: maniek1 w Styczeń 15, 2023, 14:58:41 pm
Poszukuję dobrego i sprawdzonego warsztatu do kapitalnego remontu silnika w Polonezie 1,6 gle, Płock i okolice, może być również z kujawsko-pomorskiego.


https://www.google.com/maps/dir/P%C5%82ock/erbopol+i%C5%82%C3%B3w/@52.4423434,19.7251279,11z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x471c709e6be515d1:0x6c7f8e3c33aea4bf!2m2!1d19.7065364!2d52.5463446!1m5!1m1!1s0x471bf65240fcf265:0x7afdc8e769e95e27!2m2!1d20.0174288!2d52.3386461
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 15, 2023, 15:18:04 pm
Jeśli mówimy o silnikach z koncernu PSA to stary żeliwny kloc 2.0 RFV ma taką możliwość,  ale jego następca,  aluminiowy 2.0 RFN niekoniecznie.
co przeszkadza w EW10 ?
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 15, 2023, 18:49:11 pm
A X20SED/X20XEV i pochodne to patyk od kaszanki? 

Pierwsze słyszę żeby do Poloneza dało się ot tak zamontować silnik do montażu poprzecznego. W ogóle nie słyszałem nigdy o Polonezie z silnikiem Daewoo.
a na szrotach rover jest takim samym zjawiskiem jak Polonez, a i tak trafia tam najczesciej, bo sie silnik wysral,

Przecież ja nie mówię o silniku, tylko o belce i stabie... żeby było więcej miejsca pod maską.

wiesz,ze ta skrzynia nie pasuje ani do K16, ani do PN !

Nie mówiłem o samej skrzyni. Miałem na myśli silnik ze skrzynią. Zresztą rzuciłem tylko pomysł.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 15, 2023, 19:02:18 pm
Pierwsze słyszę żeby do Poloneza dało się ot tak zamontować silnik do montażu poprzecznego. W ogóle nie słyszałem nigdy o Polonezie z silnikiem Daewoo.

Ty nie słyszałeś, a OBR taki silnik zainstalował do Poloneza... ;) Nawet dokumentacja się zachowała.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: lampart125p w Styczeń 15, 2023, 19:26:36 pm
Z  nubiry
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 15, 2023, 19:32:55 pm
Racja. Silnik Daewoo 3 cylindrowa kalekę z Matiza do Poloneza to na pewno nie. Natomiast coś z serii GM to co innego
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: ceva w Styczeń 15, 2023, 20:12:54 pm
Pierwsze słyszę żeby do Poloneza dało się ot tak zamontować silnik do montażu poprzecznego. W ogóle nie słyszałem nigdy o Polonezie z silnikiem Daewoo.
Kapustę na pokrywie widać. <faja>
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: banned w Styczeń 15, 2023, 20:19:59 pm
Ty nie słyszałeś, a OBR taki silnik zainstalował do Poloneza...  Nawet dokumentacja się zachowała.

Słyszałem tylko o prototypie wiązki, bo KGB o niej wspominał. I to siedzi na belce i stabie OHV? Jaka tam była skrzynia?
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 15, 2023, 20:36:19 pm
Nie macałem tego jeszcze. Jak będę miał okazję to się podzielę informacjami.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 15, 2023, 20:47:07 pm
Kapustę na pokrywie widać. <faja>
Kurde, bardzo fajnie to wygląda. Zawsze lubię popatrzeć na jakieś nietypowe silniki w poldku. Swoją drogą, to można by stworzyć bardziej aktualną listę silników z bardziej dzisiejszych czasów, które można by pożenić z poldozaurem. Kto to miał ten 1,8 z vaga? Bolim? To też ładnie wyglądało. Tak jak tu koledzy piszą, remont ohvki, to tak średnio, no chyba, że ktoś chce klasyka w pełnym oryginale, to co innego. Rover jak rover, piszecie, że braki już w silnikach i ceny duże, no to zostają swapy na coś szeroko dostępnego i taniego w naprawach. Ogólnie, to mając wór kasy, odchodzą nam praktycznie wszystkie problemy i wtedy tylko można sobie wybrać wśród różnych opcji, co nam się podoba, bo ogranicza nas tylko wyobraźnia.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tales w Styczeń 15, 2023, 20:48:01 pm
Kapustę na pokrywie widać.
Drobny problem, ten sam co w przypadku Rovera - wydech nie po tej stronie co powinien.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Styczeń 15, 2023, 21:01:50 pm
Kapustę na pokrywie widać.
Drobny problem, ten sam co w przypadku Rovera - wydech nie po tej stronie co powinien.

Pierdoła, przy wymianie motoru i tak trzeba nowy wydech zbudować bo fabryczna słomka fi 42 to tak średnio się nadaje. Do tego jakaś osłona termiczna w okolice serwa, ale dokąd nie ma turbo to nie jest to coś niezbędnego.
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Styczeń 15, 2023, 21:58:08 pm
Już parę lat temu ktoś swapował x20sed do poloneza http://daewooforum.pl/temat72384.html
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Sławek#1978 w Styczeń 15, 2023, 22:17:33 pm
Już parę lat temu ktoś swapował x20sed do poloneza http://daewooforum.pl/temat72384.html
Noo. nasz kolega forumowy Tomasz#1969  <yes> Daleko szukacie, a macie na miejscu :P
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: KGB w Styczeń 15, 2023, 22:39:44 pm
post sprzed 8 lat - straszne!!
pamietam, ze mierzylem lape i liczylem jaki dystans trzeba dorobic do lozyska wyciskowego, bo skrzynia z omegiA i zamach ze sprzeglem z przednionapedowki nie dogaduja sie,
wydaje sie, ze to bylo 3, gora 4 lata temu, a nie grubo ponad 8
Tytuł: Odp: Re: Witam
Wiadomość wysłana przez: Tomasz#1969 w Styczeń 15, 2023, 23:29:56 pm
No kurde czas leci, a silnik dalej działa :) W sumie fajny to był pomysł i po tych 8 latach jestem zadowolony.

Tak, pamiętam jak z KGB się zastanawialiśmy jak rozgryźć tą łapę.

Ale to mi przypomniało jedną rzecz - już najwyższy czas zrobić rozrząd w tym silniku :P (miałem robić jak tylko odpale i dopracuje detale - gwoli ściśłości wciąż niedopracowane.
Tytuł: Odp: Remont OHV czy swap silnika - dyskusja?
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Styczeń 16, 2023, 14:06:56 pm
Ty nie słyszałeś, a OBR taki silnik zainstalował do Poloneza...  Nawet dokumentacja się zachowała.

Słyszałem tylko o prototypie wiązki, bo KGB o niej wspominał. I to siedzi na belce i stabie OHV? Jaka tam była skrzynia?

Wrzucałem na forum skan faksu dotyczący nadania numeru vin poloneza z silnikiem lanosa, który uratowałem z FSO.

Dziękuję za podpowiedzi ale wolałbym wyremontować swój. Kupując używany do Poloneza to wielka loteria.

Miernik poziomu kompresji ile teraz kosztuje, 100zł? Miernik ciśnienia oleju chyba podobnie. Odkręcić korek oleju i spojrzeć, czy nie ma nagaru/mułu po kiepskich olejach. Kupować tylko na aucie, z możliwością odpalenia. Kilka silników tak załatwiłem znajomym i jeszcze nikt nie narzekał.