FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: mkzibi w Maj 17, 2023, 21:23:32 pm
-
Taki problem.
Oddałem głowice do roboty.
Składam i na etapie podpięcia kolektora wydechowego wtopa.....brak dwóch górnych szpilek?
Chyba w zakładzie wykręcili i nie wkręcili bo pewnie się urwały.
Poradzi ktoś gdzie to kupić? Szukam w necie i nigdzie nie ma....
-
https://sklep.regmot.com.pl/szpilka-sruba-dwustronna-m8x62-oe-058045-utwardz,3,16809,14437
https://www.sklep.roda24.pl/szpilka-m-8-x-21-24-56-fso-pn.html
Były 2 rodzaje więc musisz ustalić.
Wpisz w allegro szpilka M8 i szukaj po długości
Ta jest np blisko
https://allegro.pl/oferta/sruba-szpilka-m8-51-mm-dlugosci-din835-m8x35-5szt-12063436950
-
Ta też może podpasuje https://allegro.pl/oferta/sruba-szpilka-kolektora-wydech-m8x40-din-835-13651493391
-
No to może jedną z tych co zostały wykrecę i będe mal dla porównania?
Znalazłem tez na forum informacje że: szpilki przy żeliwnym kolektorze to 3x 40-50mm i 2x jakieś 120mm. Przy rurowcu 5x 40-50.
Czyżby te akurat dwie były dłuższe?
-
z tego co pamiętam to 2 dłuższe służą do mocowania osłony rozrusznika, ale to tylko moje wspomnienia.
-
Zawsze można wkręcić śrubę
-
nie można, bo łatwo zrobić pęknięcie do płaszcza wodnego.
-
Trzeba dopasować długość i chyba powinno być ok? Ale szpilki są teoretycznie lepsze, bo nie osłabia się gwintów w głowicy ciągłym wkręcaniem i wykręcaniem. Wiadomo, że nie robi się tego codziennie, ale jednak.
-
Śrubę trzeba dobrać na długość. Wtedy krzywdy się nie zrobi