FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: diodalodz w Wrzesień 17, 2023, 20:27:07 pm
-
Cześć.
Czy ktoś zgłębił sposób sprawdzania żarówek w PN C/A+ ?
Do mikrokolocka przychodzi sygnał stopu na styk LH.
i tyle ...
Czy on bada spadek napięcia na wyłączniku stop ?
-
Raczej wartość prądu płynącego do żarówek STOPu.
Spadki napięcia na kostce lamp, masie lamp także zmniejszają wartość prądu płynącego przez żarówki (dodatkowa rezystancja w obwodzie).
Możesz sprawdzić jaka jest różnica napięć pomiędzy masą mikroklocka a masą lamp tylnych kiedy świecą STOPy
-
facet z Wesołej, ktory twierdzil ze bral udzial w projektowaniu tego ukladu, mowil mi ze uklad wysyla probny impuls pradu i w ten sposob sprawdza sprawnosc zarowek,
chodzilo w tym przypadku o STOP i cos jest na rzeczy, bo przeciez kontrolka zapala sie dopiero po puszczeniu hamulca (chodzi o zapalenie sie po przepaleniu zarowki, czyli w czasie jazdy/ na odpalonym zaplonie),
pozostale zarowki musza byc badane na wartosc przeplywajacego pradu, bo dzialaja w trybie ciaglym i tak sa tez wykrywane przepalenia
-
Coś w tym może być
analizuje ten układ i na pewno do 9 nogi procka przychodzi sygnał z wejścia LH.Przy 14V na wjeściu jest 5V. Blisko niej jest też tranzystor i rezystor 15 om które idą przez 1A diodę na LH.
W okolicy są też jakieś dziwne diody z 2 falami na obudowie.
Wydaje mi sie że na 10 pin przychodzi informacja o włączeniu stacyjki. Pojawia się ok 1.3V po zasileniu styku "15".
Rozumiem też zasadę działania lampki wewnątrz. Procek steruje tranzystorem mocy dowierając styk "2" do masy.