FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Wojciech w Marzec 02, 2024, 22:24:15 pm
-
Dzień dobry, prezentuję Państwu mojego drugiego Poloneza, najnowszy nabytek sprzed blisko miesiąca. Jest nim Polonez Caro 1.6 GLI z 1995 roku. Baza jest bardzo dobra, bo korozji nie stwierdzono zarówno na podwoziu jak i w profilach. Lakier oryginalny na wszystkich elementach. Mechanicznie nie jest źle, uszczelniony został silnik. Na razie nie jeździłem nim dużo (od zakupu ok. 600km) bo zajmowałem się dopracowywaniem pewnych kwestii, które raziły bardzo mocno i wymagały szybkiej interwencji.
Klamki i listwa dachowa od przejściówki to inwencja poprzedniego właściciela... ale na razie chyba je zostawię.
Tak pojazd prezentuje się na dzień dzisiejszy:
(https://images91.fotosik.pl/709/526a8a7637a187dbmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/526a8a7637a187db)
(https://images90.fotosik.pl/709/f4582506c41cf4bdmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/f4582506c41cf4bd)
(https://images90.fotosik.pl/709/6a32d2a8adf385e9med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/6a32d2a8adf385e9)
(https://images90.fotosik.pl/709/5c95e22fa6b9d320med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5c95e22fa6b9d320)
(https://images89.fotosik.pl/710/ff9782870ccd9478med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/ff9782870ccd9478)
(https://images90.fotosik.pl/709/31fc01ffeff151e0med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/31fc01ffeff151e0)
-
Fajny kolor :) A listwa na rynienki z wąskiego caro jest znacznie lepsza od tych plastikowych, przynajmniej się nie łamie.
-
Ten kolor to tylko w Ocipiari pokonuje wszystkie współczesne prestige
-
Chciałem odtworzyć pasek widoczny na Polonezach Caro prezentowanych na prospektach. Wyszło tak jak poniżej. Zobaczcie, jak nie wiele trzeba było aby trochę uatrakcyjnić wszechobecną sylwetkę Poloneza.
Zdjęcie pierwowzoru:
(https://images89.fotosik.pl/719/fb728341fde5733cmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/fb728341fde5733c)
Zdjęcia mojego samochodu:
(https://images91.fotosik.pl/718/6bd6e8312227931bmed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/6bd6e8312227931b)
(https://images89.fotosik.pl/719/5206f25eae41ec31med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5206f25eae41ec31)
(https://images91.fotosik.pl/718/f5493a5dddd0e0femed.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/f5493a5dddd0e0fe)
(https://images92.fotosik.pl/719/5bbad23a99f20ba1med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5bbad23a99f20ba1)
-
wszechobecną sylwetkę Poloneza
No z tą powszechnością to bym polemizował, akurat u mnie w mieścinie powiatowej częściej idzie spotkać Mustanga albo Corvette czy inne wynalazki zza wielkiej wody niż poczciwe Caro, że o czterookich Polonezach nie wspomnę.
Pasek fajny, ogólnie te wszystkie kalkomanie z "eksportówek" zawsze mi się podobały.
Tylko ten czerwony pasek na zderzaku jakoś nie bardzo mi pasuje. O ile od frontu jest ok, to z boku jakoś dziwnie wygląda jak nie ciągnie się przez cała długość auta.
-
back to 95 :-)
Super się prezentuje
-
To teraz wam sprzedam ciekawostkę.
Między Coupe Caro 1.4 Sovy i Caro 1.6 Abi bez kata Wojciecha jest 49 egzemplarzy różnicy ;).
(https://i.imgur.com/G1wTxGR.jpeg) (https://i.imgur.com/G1wTxGR.jpeg)
Zbieram VINy i Wasze Poldki akurat wypadły obok siebie, więc zrobiłem takie zbiorcze podsumowanie, tej "serii" L117stek :)
Pierwszy z lewej u góry ma swapa na m52b20, drugi u góry to Polonez od niedawna mojej znajomej z Wrocławia, przemalowany na różowo. Też ma swapa... na 1.5 AB ;), bo oryginalne 1.6 CB wyzionęło ducha. Trzeci w górnym rzędzie niestety nie kojarzę go.
Środkowy rząd to oczywiście Polonez Wojciecha, niżej zaczynamy od Coupety Sovy, kolejne dwa zostały wygrzebane gdzieś z odmętu internetów i nie pamiętam ich genezy.
Wszystkie te Polonezy były w kolorze L117 (lub są nadal) ;) i podejrzewam, że miały szaro-czarną tapicerkę, ale co do tego mam pewność tylko w przypadku dwóch zaznaczonych.
-
Skoro prowadzisz sobie takie zestawienie, to mogę ci podać VIN mojego byłego capri 117. Rocznik 95, orciari, groki standardy w niebieskie (zielone) krzaki, boczki oczywiście IG, felgi rial. Produkcja prawdopodobnie październik 95. Auto dawno w krainie taniego paliwa i równych dróg, więc mogę chyba podać cały VIN? Przecież to nie dane wrażliwe. W razie czego, moderator wykropkuje SUPB01ELBSW787099
Drugie takie capri, które mi się przewinęło na króciutką chwilę przez ręce, to nadwozie bez silnika, skrzyni i paru pierdołów, do którego miałem wstawić silnik z mojego caro, ale finalnie wyszła pewna niespodziewana sytuacja i również poszło na złom. Rocznik 94, szeroki most na tarczach, tapicerka jakaś tam zwykła (mam gdzieś zdjęcia) i nic więcej o nim powiedzieć nie mogę VIN SUPB01ELBRW718046
Trzecia sztuka, a właściwie, mój pierwszy poldek, to już nie capri, tylko 114 antracyt. Rocznik 95, groki relaksy w czerwono czarne paski (te prawilne, wąskie) alufelgi tip top, pięcioramienne, te ładniejsze, wnętrze oczywiście IG i orciari. Zeswapowane było na 1,6 CB i takiego kupiłem. Również szrot VIN SUPB01ELBSW778991
-
Masz może zanotowane coś w okolicach 837492? :P
-
A czemu ktoś miałby kropkować vin nieistniejącego auta, albo i istniejącego. Takie dane w dzisiejszych czasach latają po internetach :)
-
Buźka, masz może ich fotki? Dałbyś radę coś poszukać i podesłać mi na pw lub tutaj*?
787099 - w tym samy tysięczniku mam tylko jedną 16V, ale w kolorze L122
718046 - 104 numerki niżej jest Polonez mojego kolegi z technikum, L117 z 1.6 na gaźniku.
Zaś co ciekawsze 943 egzemplarze nowszy był żółty Polonez ze zdjęcia na tle Opactwa w Tyńcu pod Krakowem. Miał naklejkę na szybie o normie Euro 2, a który później został rozbity w Krakowie. Zakładam że to ten sam egzemplarz. W sieci z komentarzy osoby które znały go z ulic, potwierdzają to.
(https://i.imgur.com/8bO3X8C.jpeg) (https://i.imgur.com/8bO3X8C.jpeg)
(https://i.imgur.com/ad2Ik2V.jpeg) (https://i.imgur.com/ad2Ik2V.jpeg)
778991 - 9 numerków starszy
(https://i.imgur.com/1z2bPco.png) (https://i.imgur.com/1z2bPco.png)
Masz może zanotowane coś w okolicach 837492?
20 numerów starszy od Twojego. Już nie istnieje.
(https://i.imgur.com/sF9Izna.jpeg) (https://i.imgur.com/sF9Izna.jpeg)
A czemu ktoś miałby kropkować vin nieistniejącego auta, albo i istniejącego. Takie dane w dzisiejszych czasach latają po internetach
Różne ludzie mają podejście i czasem reagują jakby im się na chatę włamał. 90% VINów które mam albo z ogłoszeń albo ze stron na których można go sprawdzić po tablicy. Poza tym w pewnych sytuacjach mogą być to dane wrażliwe. Czasem trafiam na różne auta pod tablicami zupełnie innych aut.
*Nie chce tutaj zawalać tematu Wojciechowi, dlatego proponuje przenieść posty np. do http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=23430.120
Jeśli macie jeszcze jakieś ciekawe egzemplarze do sprawdzenia to jestem otwarty.
-
Buźka, masz może ich fotki? Dałbyś radę coś poszukać i podesłać mi na pw lub tutaj*?
Chodzi ci o zdjęcia aut? Wyślę ci na pw. Mam tylko zdjęcia mojego caro i dwa zdjęcia tej budy, co ja miałem. Zdjęć mojego pierwszego poloneza, tego antracytowego, niestety nie mam. Ale wyglądał całkiem zwyczajnie, orciari (bez tylnej dokładki) wnętrze ig i alufelgi tip top. No i nie pamiętam, czy miał elektryczne szyby, ale zdaje się, że tak.
-
W sumie, jeśli masz czas możesz rozkodować mojego, choć raczej nic odkrywczego w nim nie ma, ot zwykłe Caro L49 z Grokami i 1,5 na wtrysku bez sondy lambda. SUPB01AFF00565740
-
Masz może zanotowane coś w okolicach 837492?
20 numerów starszy od Twojego. Już nie istnieje.
No proszę i kolor też taki jak mój, ogólnie wychodzi na to że budy lakierowali jakimiś seriami po kilkadziesiąt sztuk ;p
-
Mój pierwszy CAROROVER miał taki numer: SUPB01ELBTW801057 Lakier L108 I rej. poczętek 02.1996, więc bardzo wczesne 1996 r. albo końcówka 1995r. Wnętrze takie trochę błękitne, chyba w takie jakby krzyżyki, w internetach nigdzie tego nie ma... Może jeszcze jakiś fotel się ostał, jak nie zapomnę, to zrobię fotkę :)
-
Panowie - to ja się przypomnę z tematem: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=52446.0
Jeśli chcecie dołożyc cegiełkę do historycznego rozpracowania zmian w poldkach to zapraszam.
-
Masz może zanotowane coś w okolicach 837492? :P
SUPB01 CEHTW 837057
-
Mam teraz dostęp do książki z vinami polonezów cargo z połowy lat 90. Muszę w końcu podesłać Ci chociaż wgląd do danych, jakie tam są.
-
To teraz wam sprzedam ciekawostkę.
Między Coupe Caro 1.4 Sovy i Caro 1.6 Abi bez kata Wojciecha jest 49 egzemplarzy różnicy .
A to się przytrafiło :-) No dokładnie taki był i w środku tak samo smutno szary :-) I kierunki pomarańczowe były, raczej oryginalnie, śladów jakiegoś dzwona nie było: https://youtu.be/szvlu1zn0Lc?si=SgUWcieEkh8k2uBW&t=6