FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: ketang w Sierpień 30, 2024, 19:38:05 pm
-
Witam Mam pytanko czy po wlaczeniu zaplonu na jednym z pinow wtyczki wtryskow powinno byc stale napiecie 12v ?
Czy Komputer steruje masa czy napieciem wtryskami( PINY C4 i C6 komputer)?
2 i 3 wtrysk nie podaje paliwa. Wtryski zamieniane. Wiazka sprawdzona .Cewka byla zakladana nowa to samo idzie tylko na 1 i 4 . Dziekuje.
1.6 GSi 1998
-
zasilanie pojawia się razem z zasilaniem pompy paliwa.
Odłącz oba wtryski i zamiast nich wsadź żarówki W3W i zobacz czy po odpaleniu będą migać.
Zmierz opór wszystkich wtrysków i porównaj.
-
Czyli wszystkie wtryski maja staly plus a sterowanie jest masa?
Ja mialem wrazenie ze dopiero podczas krecenia rozrusznikiem pojawialo sie napiecie ?
-
Napięcie pojawia się razem z zasilaniem pompy paliwa. Czyli masz 2 sekundy po włączeniu zapłonu i potem dopiero jak pojawią się impulsy z czujnika położenia wału.
-
sterowanie jest masa?
Tak. Reszta jak pisze dioda.
-
Wszystkie wtryski maja ta sama rezystancję.Zarowka miga tylko na 1 i 4 podczas kręcenia.
-
Opcji wielu nie ma, albo wiązka albo mosfet końcowy w sterowniku poszedł z dymem.
Edit: teraz doczytałem, cewka też tylko odpala iskrę na 1 i 4 cylindrze?
-
Iskra jest na wszystkich.
-
uszkodzone ECU. Możesz go rozebrać i porównać oba tranzystory na teście diody. Zazwyczaj w ECU jest też rezystor małej wartości w linii wtrysku.
-
Witam. Płyta wylądowała u elektronika . Okazało się że jeden mosfet spalony i jakas ścieżka wewnątrz płytki (podobno wielowarstwowa). Mam pytanie czy wiecie który procek odpowiada za pamięć kluczyków? Można by było go przelutowac do drugiej centralki która zakupiłem ale na niej nie odpala bo imo nie pozwala.Próbowałem też wgrać kluczyki do nowej centralki procedura ale to nic nie daje.
-
Dawno temu trafiłem na takie coś, może Ci się przyda:
https://carlabimmo.com/manuals/immobilizers/polonez/manual.pdf?srsltid=AfmBOorDezx0zxUDA8rOQOtzUJTQkQSfXDUx5sr8VGzmvkq20U0T1eWb
-
Witam. Płyta wylądowała u elektronika . Okazało się że jeden mosfet spalony i jakas ścieżka wewnątrz płytki (podobno wielowarstwowa). Mam pytanie czy wiecie który procek odpowiada za pamięć kluczyków? Można by było go przelutowac do drugiej centralki która zakupiłem ale na niej nie odpala bo imo nie pozwala.Próbowałem też wgrać kluczyki do nowej centralki procedura ale to nic nie daje.
MOTOROLLA HC11 F1 PLCC68
-
Dawno temu trafiłem na takie coś, może Ci się przyda:
https://carlabimmo.com/manuals/immobilizers/polonez/manual.pdf?srsltid=AfmBOorDezx0zxUDA8rOQOtzUJTQkQSfXDUx5sr8VGzmvkq20U0T1eWb
to jakiś fragment instrukcji do kitajskiego emulatora immo "JULIE"
https://pl.aliexpress.com/item/1005003500217621.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=708-803-3821&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=pl1005003500217621&ds_e_product_merchant_id=107388517&ds_e_product_country=PL&ds_e_product_language=pl&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=19366670532&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwiuC2BhDSARIsALOVfBKaRyb5XA3uothrz_UXkWtYYPO3x3jIQtR8CFaV0_nYROWYTEau3SoaArT2EALw_wcB
ktoś to testował?
-
Dysponuje ktoś może schematem centrali Poloneza 1.6 Gsi ?
-
Centrali czyli czego?
-
Schematem centralki komputera tego pod siedzeniem pasażera. Tylko nie wyjść połączeń elektrycznych.
-
Dawno temu trafiłem na takie coś, może Ci się przyda:
https://carlabimmo.com/manuals/immobilizers/polonez/manual.pdf?srsltid=AfmBOorDezx0zxUDA8rOQOtzUJTQkQSfXDUx5sr8VGzmvkq20U0T1eWb
to jakiś fragment instrukcji do kitajskiego emulatora immo "JULIE"
https://pl.aliexpress.com/item/1005003500217621.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=708-803-3821&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=pl1005003500217621&ds_e_product_merchant_id=107388517&ds_e_product_country=PL&ds_e_product_language=pl&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=19366670532&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwiuC2BhDSARIsALOVfBKaRyb5XA3uothrz_UXkWtYYPO3x3jIQtR8CFaV0_nYROWYTEau3SoaArT2EALw_wcB
ktoś to testował?
Dawno temu trafiłem na takie coś, może Ci się przyda:
https://carlabimmo.com/manuals/immobilizers/polonez/manual.pdf?srsltid=AfmBOorDezx0zxUDA8rOQOtzUJTQkQSfXDUx5sr8VGzmvkq20U0T1eWb
to jakiś fragment instrukcji do kitajskiego emulatora immo "JULIE"
https://pl.aliexpress.com/item/1005003500217621.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=708-803-3821&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=&ds_e_matchtype=&ds_e_device=c&ds_e_network=x&ds_e_product_group_id=&ds_e_product_id=pl1005003500217621&ds_e_product_merchant_id=107388517&ds_e_product_country=PL&ds_e_product_language=pl&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=19366670532&albag=&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwiuC2BhDSARIsALOVfBKaRyb5XA3uothrz_UXkWtYYPO3x3jIQtR8CFaV0_nYROWYTEau3SoaArT2EALw_wcB
ktoś to testował?
Montowałem kilka do Polonezów, nawet dla kogoś z tego forum, tylko z carlabimmo , na pewno działa.
-
Schemat połączeń w sterowniku? O boardview czy nawet jakiś schemat dla tego sterownika będzie chyba ciężko.
-
Kup inny komputer za 50 zł bez pary z immo i przelutuj procka.
-
Kup inny komputer za 50 zł bez pary z immo i przelutuj procka.
Witam. Tak tez zrobilem znaczy mialem zrobic. Kupilem inny sterownik i dalem gosciowy na przelutowanie . Okazalo sie ze zamiast przelutowac przegral dane imobilajzera ze starej do nowej i wszytko hula:). Tylko mam wraznie ze na tej centralce wolne obroty sa wyzsze czyli 800 -900 . Jest mozliwe ze jest inny soft w tym sterowniku?
-
jest.
Możesz też wykonać ustawienie krokowego . Trzeba wyczyścić gniazdo w kolektorze i sam krokowy . złożyć to, odpiąć klemę i podpiąć i poczekać do nagrzania.
W lanosach była jeszcze procedura ustawiania wolnych obrotów z softu. Trzeba było trzymać gaz do dechy, włączyć zapłon i poczekać 5 albo 10 sek. Wtedy silnik krokowy wykręcał się na maxa i cofał o wymaganą ilość kroków. Czy działa to w GSI nie wiem
Ogólnie wczesne sterowniki GSI miały słabo zrobione wolne obroty.
-
Wtedy silnik krokowy wykręcał się na maxa i cofał o wymaganą ilość kroków.
GSi robi tak przy kazdym wlaczeniu zaplonu czyt. wykreca trzpien do oporu zamykajac kanal obejściowy i cofa o zaprogrmowana liczbe krokow.A jak wlaczysz zaplon z odkreconym od korpusu silniczkiem krokowym to trzpien calkiem wykręci sie z wirnika.
. złożyć to, odpiąć klemę i podpiąć i poczekać do nagrzania.
To nie tyle ustawienie krokowego co ogolnie calego parametru BLM (cos a'la korekty dlugoterminowe we wspolczesnych sterownikach).
-
Dziękuję Wszystkim za pomoc. Poldek chodzi talala 😜 Temat można zamknąć.