FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: ceva w Grudzień 22, 2024, 20:24:52 pm
-
W nowo zakupionym GSI zauważyłem, że włącznik wentylatora chłodnicy załącza go na stosunkowo krótki czas, co prawdopodobnie kwalifikuje go do wymiany, udało mi się odczytać jego parametry FTWS-7 95-90st.C i tu mam zagadkę bo w GLI (Bosch) pierwszy wentylator włącza się przy niższej temperaturze (FTWS-6 92-87st C), drugi tak jak w GSI. Czy rzeczywiście zakresy włączenia podstawowego wentylatora są różne mimo takiego samego termostatu? W żadnej książce nie znalazłem info odnośnie włącznika chłodnicy jaki powinien być zamontowany w GSI i stąd moje pytanie, bo do Kombi gdzie mógłbym ew. podejrzeć nie mam na razie dostępu, a temat ten mnie nieco nurtuje...
-
Może ktoś już majstrował i wkręcił nie ten co trzeba. Kiedyś sprzedawcy wiedzieli co sprzejada a kupujący nie wiedzieli i na hasło, że do GSI sprzedawali to co z opisu im pasowało a mało kto patrzył na parametry
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=52931.0
-
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=52931.0
Dzięki za linka, ale nie rozjaśnia za wiele moich wątpliwości...
-
W większości swoich polonezów miałem termowłącznik 92-87 (95-92 tylko w boschu, do załączania drugiego wiatraka), natomiast w jednym boschu trafiły mi się dwa włączniki 95-92, więc śmiem twierdzić że to kwestia dokładności i kontroli jakości fabryki (np egzemplarz z poniedziałku czy piątku ;) ).
Jeśli mogę coś polecić to MEYLE 1009590002, jeździ już drugi rok
-
W katalogu części zamiennych jest 055490 (92-87) dla wersji z jednym i dwoma wentylatorami. Dla drugiej brak w ogóle drugiego czujnika opisanego:
(https://obrazki.elektroda.pl/2833242700_1734985821_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/2833242700_1734985821.png) (https://obrazki.elektroda.pl/3064449800_1734985842_thumb.jpg) (https://obrazki.elektroda.pl/3064449800_1734985842.png)
-
Logicznie rozumując termowłącznik 92-87 z jednej strony ma większy sens, bo jest w obu wersjach silnikowych jako podstawowy, a dopiero w boschu jest dodatkowy wentylator i włącznik ze względu na osłonę pod silnikiem zmniejszającą wentylację komory silnika. Tylko że przy dwóch wentylatorach termowłączniki są po przeciwległych stronach chłodnicy względem wentylatorów, pomieszanie z poplątaniem... Na razie więc kupuję termowłacznik 92-87, jak będzie buba, to zmienię.
-
.
-
Logicznie rozumując termowłącznik 92-87 z jednej strony ma większy sens, bo jest w obu wersjach silnikowych jako podstawowy, a dopiero w boschu jest dodatkowy wentylator i włącznik ze względu na osłonę pod silnikiem zmniejszającą wentylację komory silnika. Tylko że przy dwóch wentylatorach termowłączniki są po przeciwległych stronach chłodnicy względem wentylatorów, pomieszanie z poplątaniem... Na razie więc kupuję termowłacznik 92-87, jak będzie buba, to zmienię.
Nic nie jest poplątane. Mierzysz temperature na wylocie chłodnicy i schładasz powietrze od strony wlotu. Na wlocie temperatura jest wyższa więc logiczne jest użycie włącznika o wyższej temperaturze załączenia i wtedy chłodzeniu dodatkowo części od strony wylotu.
-
Nic nie jest poplątane.
Jest. Jakby nie było to włączniki wentylatora w GLI i GSI były by umieszczone względem wentylatorów i króćców wlotu i wylotu tak samo, a tak nie jest...
-
Nie zauważyłem nigdy tego fenomenu szczerze mówiąc.