FSO-Polonez Tuning Klub
		GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: ceva w Styczeń 02, 2025, 14:30:42 pm
		
			
			- 
				Ma może ktoś możliwość żeby zmierzyć tulejkę centrującą na styku silnika i skrzyni biegów? 
 Mnie wychodzi coś takiego jak: długość ~18mm, średnica zewnętrzna ~15.95-16.00 i średnica wewnętrzna ~13mm.
- 
				
 Opis produktu
 
 Tulejka kadłuba bloku silnika centrująca skrzynię Fiat 125p, FSO, Polonez, OE 877205, 13/16 mm
 Takie coś znalazłem na stronie Regmot
- 
				Dziękuję, w zasadzie dobrych pomiarów dokonałem. 
 Nie przyszło by mi do głowy szukać tego w Regmocie. Po numerze katalogowym znalazłem na allegro, oczywiście kupiłem, cenowo wyjdzie podobnie jak usługa u tokarza.
- 
				Ta tulejka się jakoś zużywa w czasie eksploatacji?
			
- 
				Ta tulejka się jakoś zużywa w czasie eksploatacji? Gubi się mało uważnym mechanikom podczas demontażu i/lub montażu silnika lub skrzyni.
 Właśnie po takim mechaniku poprawiam Poloneza, gdzie jest brak jednej tulejki i taki drobiazg powoduje niewspółosiowość osi wału korbowego i sprzęgłowego.
- 
				pierścień centrujący mieści się na końcówce wałka wyjściowego skrzyni biegów. zadaniem tego pierścienia jest centrowanie przegubu elastycznego łączącego wałek wyjściowy skrzyni biegów z pierwszym (krótkim) członem wału napędowego ułożyskowanym w łożysku osadzonym w gumie. za tym łożyskiem znajduje się pierwszy przegub krzyżakowy wału napędowego. przestrzeń w której pracuje ten pierścień uszczelniana jest gumowym elementem dociskanym sprężyną.