FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: gen w Styczeń 03, 2025, 17:30:07 pm
-
mam problem z boschem - rąbaniec po odpaleniu na zimnym ciągnie 400 obrotów a jak się rozgrzeje to wstaje do 900
- wymieniłem czujnik wody ( 2 piny do kompa ) i dalej to samo czekam teraz na silniczek krokowy i podmienię - ale może ktoś ma jakiegoś pomysła co może być mojemu złomkowi
-jeszcze zastanawiam się czy te dwa przewody od czujnika wody są sprawne - można je sprawdzić miernikiem po ustawieniu na piszczałkę, zewrzeć od czujnika do wtyku od kompa ????
jest jakiś system diagnostyczny do tego cudoka coś co można kupić na alledrogo ?? żeby można było sprawdzić co mu dolega ??
-
można je sprawdzić miernikiem po ustawieniu na piszczałkę, zewrzeć od czujnika do wtyku od kompa
mozna, po drodze nie ma nic ciekawego,
jest jakiś system diagnostyczny do tego cudoka coś co można kupić na alledrogo ?? żeby można było sprawdzić co mu dolega ??
jest, ale nie tak latwo polaczyc sie z tym kompem, trzeba spelnic kilka retro-warunkow
-
słyszałem o czymś takim jak DC-03 ale zapewne nie ma już takich gratów na rynku
ale gdzieś w necie przemokł mi - kabelek z dyskietką ale do zestawu trzeba mieć starego kompa z dos-em i portem com1 (tzw. RS-232 ) jedynie co kojarzę to myszkę podpinałem do tego portu potem już były na PS/2 ( taki stary jestem :P )
Ktoś posiada taki zestaw i może się podzielić wrażeniami z użytkowania ??
-
Mam gdzieś takie ustrojstwo do diagnostyki wyrobów FSO Abimex, Bosch, GSI. Jakiś czas temu używałem tego urządzenia w Boschu, działało w 100%
-
Mam gdzieś takie ustrojstwo do diagnostyki wyrobów FSO Abimex, Bosch, GSI. Jakiś czas temu używałem tego urządzenia w Boschu, działało w 100%
DC-03 czy programik z kabelkiem na PC ??
-
DC-03 czy tam coś podobnego. Nawet zapomniałem jak to dokładnie wyglada
-
DC-03 czy tam coś podobnego. Nawet zapomniałem jak to dokładnie wyglada
na sprzedaż ??
-
Prędzej mogę pomóc przy diagnostyce jeśli nie masz daleko do Wołomina.
-
Prędzej mogę pomóc przy diagnostyce jeśli nie masz daleko do Wołomina.
nie dzięki aż tak nie wieżę w mojego złomka że dojedzie :)
-
ja podlaczylem sie do boscha starym laptokiem i interface rs232, ale to nie jest takie proste jak laczenie sie z abimexem (nie ma interface, tylko kabel pod COM z opornikami),
zbyt wiele opcji to tam nie ma, faktycznie mozna sprawdzic, czy czyta temp. ale twoj problem to akurat da sie wstepnie zdiagnozowac na oko - obserwoj jak pracuje serwomotor po odpaleniu,
jezeli nie rusza sie w ogole, to prawdopodobnie sie popsul,
jezeli jakos sie rusza, to przyczyna nietrzymania obrotow jest albo odczyt temp., albo odczyt styku wolnych obrotow,
a moze masz po prostu lewe powietrze np. na kroccach pod przepustnica
-
Na bradykardię wlej mu do puchy doppelherc, siła dwóch serc
A co do DC-03, spróbuj napisać do chip.pl, czy by nie zrobili na zamówienie - mają dokumentację, jeszcze parę lat temu je sprzedawali (ja kupiłem) - bardzo przydatna zabawka do abimexa/boscha/gsi...
Co do obrotów, może być pierdyliard przyczyn, łącznie ze złym ciśnieniem paliwa (zalewa na zimnym, kiedy się rozgrzeje komputer łapie parametry pracy i łatwiej mu kontrolować mieszankę), jak zdejmiesz dekiel filtra powietrza i odpalisz na zimnym, jest jakaś różnica, lepiej, gorzej?
-
Chip.pl, to trochę inna branża.
https://www.chip-elektronika.pl/ to jest właściwa strona
-
dzięki za info - postaram się pobawić w silniku i napisać do firmy
-
pisałem do nich kiedyś. Nie przewidują wznowienia produkcji. Może ktos ich przymusi do udostępnienia wsadu.
-
pisałem do nich kiedyś. Nie przewidują wznowienia produkcji. Może ktos ich przymusi do udostępnienia wsadu.
Świeżo z forum złombola
https://zlombol.pl/community/postid/107243/
a inna sprawa, że kod by się przydał :)
-
Jak odnajdę swoje DC-03 po remoncie warsztatu to może udałoby się odczytać wsad jeśli ktoś byłby chętny podjąć się tej próby
-
Trzeba ustalić 2 rzeczy.
1. jaki procek
2. czy jest zewnętrzna pamięć
3. czy jest blokada odczytu. Bo jak jest to wymaga lepszego programatora.