FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: mkzibi w Styczeń 04, 2025, 19:18:26 pm

Tytuł: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Styczeń 04, 2025, 19:18:26 pm
Witam. Szukam uszczelek do silnika na Boschu.

Chodzi o nietypowe uszczelnienie.

Pokazałem to na zdjęciu strzałkami.

https://drive.google.com/file/d/1XZ3gClicegdQQVOrlb00rZ1hiX2UgiOR/view?usp=drive_link

To są chyba otwory po aparacie zapłonowym dla silników bez elektronicznych wtrysków.

Potrzebuję uszczelki tej od góry i z boku gdzie jest przykręcane mocowanie cewki.

Możecie coś polecić bo na allegro nie mogę znaleźć.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 04, 2025, 21:59:04 pm
Żebyśmy się zrozumieli. Masz silnik na Boshu i potrzebujesz uszczelek do tego? Tam z boku jest przecież normalnie pełny blok, gdzie w gaźnikowcach była pompa paliwa, więc tam uszczelki nie trzeba. Natomiast od góry, to wystarczy ładnie oczyścić i posmarować lekko jakimś lepszym silikonem (nie czerwonym) albo  dopasować cienki oring, który się dociśnie po dokręceniu. I tyle roboty.A jeśli rażą cię powyższe rozwiązania, to sobie dotnij taką uszczelkę  i tyle.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Styczeń 04, 2025, 23:39:10 pm
Żebyśmy się zrozumieli. Masz silnik na Boshu i potrzebujesz uszczelek do tego? Tam z boku jest przecież normalnie pełny blok, gdzie w gaźnikowcach była pompa paliwa, więc tam uszczelki nie trzeba. Natomiast od góry, to wystarczy ładnie oczyścić i posmarować lekko jakimś lepszym silikonem (nie czerwonym) albo  dopasować cienki oring, który się dociśnie po dokręceniu. I tyle roboty.A jeśli rażą cię powyższe rozwiązania, to sobie dotnij taką uszczelkę  i tyle.

No właśnie nie jest pełny blok tylko z dziurą. Do tego jest przykręcone mocowanie cewki.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 05, 2025, 00:14:21 am
To co to, coś kombinowane było, czy kolejny fabryczny mutant? Bosh powinien mieć już ten otwór "zalany". Nie wiem,czy nie widziałem kiedyś w tym miejscu zaślepki z grubszej blachy w kształcie uszczelki pod pompę paliwa. Ale to mogło być w jakimś abimexie, czy coś. W takim razie, dotnij sobie coś z twardego, grubszego papieru, bo chyba raczej takiej uszczelki nie dostaniesz. Ewentualnie kup sobie uszczelkę pod pompę paliwa od gaźnikowca, ale to chyba cię nie ratuje? Pasowało by to czymś posmarować.
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pompy-paliwa-polonez-fso-fiat-125p-oryg-10019750862
Albo porządny silikon, jaki ja stosuję, oczyścić do białości, odtłuścić, posmarować i na pewno nic nie puści.
https://allegro.pl/oferta/masa-uszczelniajaca-silikon-victor-reinz-reinzosil-70ml-50-c-320-c-15721971282
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: maciejowski w Styczeń 05, 2025, 01:37:01 am
Otwór musi być, żeby włożyć zębatkę napędu pompy oleju.
Uszczelkę można kupić np tutaj https://sklep.kreft.pl/index.php?id_product=11379&controller=product&search_query=Polonez+aparatu&results=2 chociaż, ja bym to uszczelnił na dirko, czy reinzu, wtedy na bank się nie będzie pocić.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Styczeń 05, 2025, 09:28:24 am
Otwór musi być, żeby włożyć zębatkę napędu pompy oleju.
Uszczelkę można kupić np tutaj https://sklep.kreft.pl/index.php?id_product=11379&controller=product&search_query=Polonez+aparatu&results=2 chociaż, ja bym to uszczelnił na dirko, czy reinzu, wtedy na bank się nie będzie pocić.
To co to, coś kombinowane było, czy kolejny fabryczny mutant? Bosh powinien mieć już ten otwór "zalany". Nie wiem,czy nie widziałem kiedyś w tym miejscu zaślepki z grubszej blachy w kształcie uszczelki pod pompę paliwa. Ale to mogło być w jakimś abimexie, czy coś. W takim razie, dotnij sobie coś z twardego, grubszego papieru, bo chyba raczej takiej uszczelki nie dostaniesz. Ewentualnie kup sobie uszczelkę pod pompę paliwa od gaźnikowca, ale to chyba cię nie ratuje? Pasowało by to czymś posmarować.
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pompy-paliwa-polonez-fso-fiat-125p-oryg-10019750862
Albo porządny silikon, jaki ja stosuję, oczyścić do białości, odtłuścić, posmarować i na pewno nic nie puści.
https://allegro.pl/oferta/masa-uszczelniajaca-silikon-victor-reinz-reinzosil-70ml-50-c-320-c-15721971282

Tak. Mój trak rok 1997 to mutant. Złożyli go chyba z tego co było pod ręką.  Jak patrzę na części po roczniku to nigdy nic nie pasuje. Np. Nigdy nie mogę dopasować hamulców , mam zawory bez hydro choć podobno powinny być. Tak samo wspomaganie. Myślę że wzięli blok z jakiś zapasów.

Ale dzięki za info. Wezmę uszczelka od pompy i silikon.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 05, 2025, 16:12:07 pm
Raczej ktoś po prostu wymienił silnik/dół silnika.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: Buźka w Styczeń 05, 2025, 17:33:36 pm
Tak też mogło być, ale nie zapominajmy, że FSO to fabryka cudów, więc też nie jest powiedziane, że gdzieś nie walał im się blok jeszcze od gaźnikowca i postanowili go wykorzystać? Mało prawdopodobne, ale przecież możliwe. Ileż to było nieraz tematów o czymś, co nie powinno mieć miejsca, a miało? Czasem pakowali po prostu to, co leżało "na półce" jeśli nie było tego,co powinno być. Akurat w Boshu regulacja zaworów nie jest problemem, jak w GSI.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 05, 2025, 18:29:20 pm
Przynajmniej wałek się nie wytrze
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: Multec w Styczeń 06, 2025, 15:40:12 pm
Tak też mogło być, ale nie zapominajmy, że FSO to fabryka cudów, więc też nie jest powiedziane, że gdzieś nie walał im się blok jeszcze od gaźnikowca i postanowili go wykorzystać? Mało prawdopodobne, ale przecież możliwe. Ileż to było nieraz tematów o czymś, co nie powinno mieć miejsca, a miało? Czasem pakowali po prostu to, co leżało "na półce" jeśli nie było tego,co powinno być

To jest mit, nie ma tak że coś leżało na półce to założyli, a tymbardziej blok silnika. Gdyby tak było to wszędzie byłyby przykłady, że coś się nie zgadza z danym modelem/rocznikiem/miesiącem, a jednak zmiany w Polonezach można śmiało określać na zasadzie miesiąc/rok. Nie wspominając o fakcie, że to 1997 rok czyli czas regularnej produkcji i obowiązywania norm wprowadzonych przez Dajewo. Skoro wtedy model miał mieć hydropopychacze, to chyba raczej byłoby lekko nierozsądne wizerunkowo dla FSO wsadzić blok starego typu z regulacją.... :) Ewentualnie w 2002/2003 jakieś drobne detale mogły być dziełem przypadku.
Oryginalny silnik się wysrał i ktoś założył taki jak miał, albo jaki mógł kupić. W Trucku to raczej norma, obciążenie, drajwerzy lubujący się w niskich obrotach i tak dalej.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: kliper w Styczeń 06, 2025, 23:37:24 pm
Mój bosch 1997 również wyglądał i miał zaślepkę pod cewką jak na zdjęciu, a z tego co wiem silnik nie był wyciągany, nie mam go już, żeby sprawdzić czy numery silnika się zgadzają z papierami. Zaślepka dość ciężka i około 1/2cm wchodziła w głąb.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: diodalodz w Styczeń 07, 2025, 22:34:32 pm
wchodziła w głąb
Musi wchodzić inaczej może wypaść napęd pompy oleju. To jest powierzchnia oporowa.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Styczeń 08, 2025, 00:01:33 am
Czym niższa uszczelka pod tym dekielkiem tym większy nacisk na "przekładnie" aby nie wystrzelila w gore
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: mkzibi w Luty 16, 2025, 16:03:49 pm
Tak też mogło być, ale nie zapominajmy, że FSO to fabryka cudów, więc też nie jest powiedziane, że gdzieś nie walał im się blok jeszcze od gaźnikowca i postanowili go wykorzystać? Mało prawdopodobne, ale przecież możliwe. Ileż to było nieraz tematów o czymś, co nie powinno mieć miejsca, a miało? Czasem pakowali po prostu to, co leżało "na półce" jeśli nie było tego,co powinno być

To jest mit, nie ma tak że coś leżało na półce to założyli, a tymbardziej blok silnika. Gdyby tak było to wszędzie byłyby przykłady, że coś się nie zgadza z danym modelem/rocznikiem/miesiącem, a jednak zmiany w Polonezach można śmiało określać na zasadzie miesiąc/rok. Nie wspominając o fakcie, że to 1997 rok czyli czas regularnej produkcji i obowiązywania norm wprowadzonych przez Dajewo. Skoro wtedy model miał mieć hydropopychacze, to chyba raczej byłoby lekko nierozsądne wizerunkowo dla FSO wsadzić blok starego typu z regulacją.... :) Ewentualnie w 2002/2003 jakieś drobne detale mogły być dziełem przypadku.
Oryginalny silnik się wysrał i ktoś założył taki jak miał, albo jaki mógł kupić. W Trucku to raczej norma, obciążenie, drajwerzy lubujący się w niskich obrotach i tak dalej.


Mój track był zrobiony chyba w Poznaniu albo w Lublinie. Miał nalepkę ZSD (Zakłady Samochodów Dostawczych)???

Z dziwologów to nie ma hydro regulacji zaworów, nie ma wspomagania, ma z tyłu bębny ale przód ma od plusa.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Luty 17, 2025, 01:18:11 am
Trucki były produkowane w Nysie. Deskę rozdzielczą ma starą, czy plusową ? Przód można przełożyć, żaden problem. Każdy truck miał na tylnej osi bębny, przed lucasem był system z łady. Trzeba też pamiętać że w Nysie zmiany wchodziły z kilku miesięcznym opóźnieniem w stosunku do fso.
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: OLO w Luty 17, 2025, 09:09:49 am
przed lucasem był system z łady
Niewydajemniesie!
Tytuł: Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
Wiadomość wysłana przez: Majonez w Luty 17, 2025, 23:27:42 pm
Z przodu oczywiście był typowy bendix, natomiast tył wygląda bardzo podobnie. Spotkałem się z opisem na aukcjach że szczęki pasują i do łady (2101-2107) i do trucka (system bendix). Elementem wspólnym na pewno są cylinderki, takie same jak w 126p z przodu (nowy typ). Bębny mogą się różnić, w ładzie są aluminiowe.
Łada: https://secretgarage.pl/wp-content/uploads/2017/04/PL-0001-hamulce.jpg
Polonez truck 1988-97: https://gratka.pl/rolnictwo/tarcza-kotwiczna-kompletna-lewa-tylna-polonez-truck/oi/26166811?oferta-archiwalna