FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => NA SZYBKO => Szybkie pytanie / odpowiedź => Wątek zaczęty przez: Tales w Luty 26, 2025, 20:51:09 pm
-
Jakie za i przeciw takiego swapu?
https://www.auto-swiat.pl/porady/wszystko-o-silniku/silnik-18-turbo-obsluga-problemy-spalanie-jak-serwisowac-silnik-18-turbo/nk43p1l
Potencjalny dwaca:
https://www.olx.pl/d/oferta/sprzedam-passat-b5-1-8t-1998-pt-oc-aktualne-CID5-ID14AT24.html
-
Ktoś tu na forum miał takiego w poldku, tylko chyba bez suszarki.
-
Robiłem coś takiego w 125p dwa lata temu.Silnik z passata/a4/A6 (musi być z wzdłużnego), koło zamachowe audi 80 2.0 115 (ciężki temat już),docisk z lt-ka 2.5 tdi,skrzynia z tarczą sprzęgła E36.Flansza była z allegro za coś koło 8 stówek i posadzone to było na belce z ohv, łapy produkcja własna na poduszkach z E34 2.0 <spoko>
-
powaznym minusem tego silnika jest to, ze smierdzi sledziem,
remont glowicy tani nie bedzie, a ze to juz stary sztrucel, to zaworkami sypnac lubi,
poza tym to popularna i wytrzymala jednostka, wiec mozna z niej troche mocy wykrzesac,
ma kolektory po poprawnych stronach i miesci sie w komorze PN,
potrzeba wyspawac dzwon, bo oryginalny FSO jest praktycznie nieosiagalny (zreszta pewnie nie wejdzie z duzym sprzeglem) - czyli jego swap nie rozni sie za bardzo od dowolnego innego silnika R4 takiego jak np. M44 czy M111, z tym ze ta wagina moze ma miske pasujaca na belke,
no i jest juz doladowany, wytrzymuje 300KM, ale tak normalnie to z 240KM z miejsca mozna robic,
Bolim ma taki silnik w czerwonym Atu, ustawiony na 240KM
-
Wyspawanie dzwonu do skrzyni FSO to najgłupsze co można zrobić, bo przy momencie jaki będzie generować ten piec to koło zębate trzeciego biegu będzie lecieć co chwilę. Zacząłbym raczej od dopasowania innej skrzyni biegów.
-
Witam, będę próbował taki silnik montować do mojego Caro tylko z skrzynią od RX8
-
Czy ma jakieś znaczenie czy dawcą będzie samochód z CAN czy bez? Z tego co wiem passat b5 jest bez CAN, natomiast passat B5FL jest już z CAN.
-
Słupki pewnie będą takie same ew. kosmetyczne różnice, ale osprzęt to już inna para kaloszy. Z tego co kojarzę to w FL przepustnica jest już po kablu i nie wiem czy bez komunikacji CAN zagada + zabawa z pedałem gazu.